Nordean tunnuslukulaite ei edes toimi?
antaa 9 numeroisen tunnusluvun mutta tossa palkissa mihin se syötetään on tilaa vain 8 numerolle ja sanoo että väärä tunnusluku
on tää kehitys ihmeellistä ja hienoa. onneksi ei ole enää niitä paperisia versioita jotka toimi moitteettomasti
Kommentit (40)
toimiiko tämä kenelläkään muulla? mitä tässä pitäisi tehdä (muuta kuin vaihtaa pankkia) kun pysty kirjautumaan?
Joko a) teet jotain väärin tai b) laite on viallinen. Kyllä siihen mahtuu normaalisti kaikki yhdeksän numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Joko a) teet jotain väärin tai b) laite on viallinen. Kyllä siihen mahtuu normaalisti kaikki yhdeksän numeroa.
En tiedä mitä voin tehdä väärin jos toi laite antaa tunnusluvun. Ja osaan laskea yhdeksään
Mikse te jo käytätte kyseistä laitetta? Minulla paperilista toimii vielä.
Etkä yritä syöttää sitä laitteen antamaa tunnuslukua siihen käyttäjätunnus-kohtaan? Oletko ylhäältä välilehdistä valinnut oikean kirjautumistavan, eli tunnuslukulaite? Ei esim. tunnuslukusovellus, koska silloin se tarjoaa sulle vain sitä yhtä palkkia?
Vierailija kirjoitti:
Etkä yritä syöttää sitä laitteen antamaa tunnuslukua siihen käyttäjätunnus-kohtaan? Oletko ylhäältä välilehdistä valinnut oikean kirjautumistavan, eli tunnuslukulaite? Ei esim. tunnuslukusovellus, koska silloin se tarjoaa sulle vain sitä yhtä palkkia?
kyllä, käyttäjätunnus on piilotettu mustilla pisteillä. Olen, tossa on ne laitteen käyttöohjeet vieressä.
Käyttäjävika, mulla toimii mainiosti.
Joo, nyt taitaa olla käyttäjässä vika. Oon just Nordean verkkopankin sisäänkirjautumissivulla kohdassa "tunnuslukulaite". Saan näppäiltyä Tunnusluku-kohtaan 9 nroa, tyyliin xxx xxx xxx.
Toiminut minulla moitteetta jo maaliskuusta asti.... Jotain sinä teet nyt väärin, ei ole vikaa laitteessa.
Tarkista, ettei niiden numeroiden väliin oo tullut automaattisesti "tyhjiä" lyöntejä. Mulle on joskus käynyt noin. Kun tyhjät ottaa pois, saa sen numeronkin mahtumaan.
puhelimella toimii erinomaisesti. oli kyllä aluksi vaikea saada toimimaan.
Tunnuslukulaitetta käytettäessä nordean sivun kenttään tulee monesti niitä "tyhjiä" itsestään, kokonaan kenttä tyhjentämällä ja syöttämällä numerot uudestaan ongelma poistuu useasti muttei aina. Joskus joutuu aloittaan alusta ja kone arpoo uudet numerot, vasta sitten kelpaavat .. näin ainakin chrome selaimella jos liittyy aasiaan ?
iskette välilyöntiä sinne vaikka siihen tulee ne automaattisesti, eli syöttäkää numerot vaan pötkönä sinne.
Vaihtakaa johonkin mummopankkiin te, joille kehitys ei kelpaa. Ihan oikeasti. Nyt pejkele sentään. Aikuinen ihminen.
"iskette välilyöntiä sinne vaikka siihen tulee ne automaattisesti, eli syöttäkää numerot vaan pötkönä sinne"
Syötetty pötkönä ja huomattu myös , että automaattisesti tulee välit silloin kun toimii. Mutta tuota temppuilua tekee sillointällöin mainitulla selaimella ainakin, usko pois.
Vierailija kirjoitti:
"iskette välilyöntiä sinne vaikka siihen tulee ne automaattisesti, eli syöttäkää numerot vaan pötkönä sinne"
Syötetty pötkönä ja huomattu myös , että automaattisesti tulee välit silloin kun toimii. Mutta tuota temppuilua tekee sillointällöin mainitulla selaimella ainakin, usko pois.
Outoa, minulla on mainittu selain ja toiminut moitteettomasti.
Ongelma poistuu, kun tyhjentää selaimen välimuistin, ainakin internet Explorerissa.
Tunnuslukulaite : Mene ensin tietokoneellasi esim. Nordean verkkopankkisivuille.
Valitse sieltä: tunnuslukulaite, jos maksat laskuja, valitse tunnuslukulaitteesta numero 1.
Syötä tunnuslukulaitteeseen antamasi pin-koodi ( vaikka 4 numeroinen ) ok
Nyt laitteeseen tulee liuta numeroita, jotka näpyttelet tietokoneesi käyttäjätunnus kohtaan.
Ihan helppo homma, kun tutustut vaikka videoon, joita on mainostettu Nordean sivuilla.
siis tuota tunnusluvun viimeistä numeroa ei edes saa tonne syötettyä kun on tilaa vain 8 numerolle mutta laitteen antamassa tunnusluvussa on 9 numeroa. ap