Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako taaperoa pitää voimakeinoin paikoilla?

Vierailija
19.09.2017 |

Meillä kauheassa uhmassa oleva taapero, joka on todella väkivaltainen minua kohtaan (lyö, puree, potkii, raapii, puristaa, heittää tavaroilla, vetää hiuksista, iskee nyrkillä) jos joku asia ei suju niin kuin hän haluaisi. Olen lapsen kanssa yksin päivät.

Mitä olette tehneet vastaavissa tilanteissa? Saako taaperon ottaa voimalla "lukko-otteeseen", jotta hän ei voi jatkaa touhujaan, kunnes hän rauhoittuu? Vai onko se väkivaltaa lasta kohtaan? Lapsi huutaa kun olen tehnyt niin. Lapsi ei suostu itse istumaan paikallaan jäähyllä vieressäni, ellen pidä häntä aloillaan. Kyseessä ensimmäinen lapseni.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa, väkivaltaa missään muodossa ei saa käyttää.

Mietipä miltä sinusta tuntuisi kun oikein ketuttaisi ja joku iso mies tulisi ja pitäisi kiinni ja laulaa lollottaisi jotain typerää.

Toki siinä lopulta väsyisi rimpuilemaan ja nöyryytettynä alistuisi, sitäkö haluat lapsellesi, että hän alistuu tahtoosi?

Parempana kasvatuskeinona pidän erään nuoren isän rauhallista toteamusta kun lapsi kiljui ja raivosi, mikäs sinnuu noin vituttaa. Ehkä sana valinta ei ollut paras mahdollinen.

Toki sen verran pitää katsoa ettei tavaroita riko ja pysyä sen verran kaukana ettei anna itseään purra. En ole koskasn osannut erottaa jäähypenkkiä nurkkaan laitosta. Molemmissa mietitään omia tekosia, kun mieluummin pitäisi miettiä miksi tosiaan vituttaa ja pienen kohdalla ennen kaikkea vanhempien. Ja siten ennakoida.

Lapsen rajoittaminen ei ole väkivaltaa. Joskus raivoavaa uhmaikäistä on paras pitää kiinni niin, ettei mitään pahempaa vahinkoa tapahdu. Näin toimitaan myös rajattomasti riehuvien ja väkivaltaisesti käyttäytyvien aikuisten kanssa: Iso mies tulee ja pitää kiinni, vaikka se riehuvaa harmittaisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän