Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus kilpailusta matalan statuksen työpaikoista

Vierailija
19.09.2017 |

Minulla on pienehkö palvelualan yritys. En paljasta tarkkaa alaa ettei minua tunnistettaisi. Maksan työntekijöille aina hiukan yli TESsin ja tarjoan vakituisia työsopimuksia täysillä tunneilla. Vaadin uusilta oman auton käyttömahdollisuutta ja toivon ettei ne ole täysin pystymetsästä, eli joko alaan liittyvä koulutus tai vähän kokemusta valmiina. On käsitys että tällainen työpaikka suo ihmiselle täysin siedettävän elintason.
Viimeksi sain 15 hakemusta, joista 8 joutui lyhyelle listalle. Lähetin kolmelle haastattelukutsun ja noista yksi teki oharit, yksi ilmoitti tekstiviestillä että lapsi on sairastunut. Tuo kolmas on tänä päivänä minulla töissä.
Siis 15 hakemusta rehelliseen ilmoitukseen jossa ainoat vaatimukset oli auto ja ajokortti. Kuulostaa aika vaatimattomalta ottaen huomioon että täällä saa lukea että työhönottaja on epäonnistunut jos saa alle 100 hakemusta.
Yrittäjät jotka sanoo saavansa 0-3 hakemusta on trolleja. Ne tekee tieten tahtoen jotain väärin, eli yleensä vaatii aivan tolkuttomia tai on hankkinut itselleen huonon maineen. Väitän silti ettei suomalaisille kelpaa työ. 15 hakemusta todellakin on vähän kun huomioi että paikkakunnalla on varsinainen massatyöttömyys eikä valtaosa palvelualan duunareista voi kun haaveilla minun tarjoamista spekseistä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkonkylässä vaiko kaupungissa? Itse en suostu ajamaan kaupungiss,a enkä omista autoa, koska julkinen liikenne toimii. Oman auton käytöstä täytyisi maksaa huomattavasti lisää.

Vierailija
2/10 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei :)

Itse en voisi hakea tuota paikkaa koska mulla ei ole ajokorttia eikä autoa kuten ei monella muullakaan työttömällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoituksesi on todennäköisesti jättänyt liikaa kysymysmerkkejä ilmaan. Oma auto pitää olla - miksi, kuinka usein sitä tarvitaan ja kuinka sen käyttä korvataan? Vähän TES:iä parempi palkka - sana TES on joillakin aloilla helpotus, mutta esim omalla alallani TES (ja siihen vähän päälle) on aivan umpisurkea palkka koulutukseen ja vastuuseen nähden! En hae paikkaan, jonka palkat on revitty suoraan TES:istä.

Vierailija
4/10 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortti ja oma auto - siinä kaksi syytä etten voisi hakea tarjoamaasi työpaikkaa.

Eli työ ei sinun näkökulmastasi katsottuna "kelpaa". 

Vierailija
5/10 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti ja oma auto - siinä kaksi syytä etten voisi hakea tarjoamaasi työpaikkaa.

Eli työ ei sinun näkökulmastasi katsottuna "kelpaa". 

Yksinelävillä työttömillä voi olla vaikeampi ostaa auto mutta entä ne joiden puoliso käy töissä?

Vierailija
6/10 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omaa autoa eikä varaa siihen, tuskin myöskään juuri tuon alan koulutusta.

Vierailija
7/10 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö yhtään paljonko oman auton ylläpitäminen nykyisin maksaa? Hanttihommien työpaikoista kilpailevilla työttömillä on hyvin harvoin suurta ansiosidonnaista juoksemassa, vaan he kituuttavat pienimmällä korvauksella ja sitäkin on useimmiten karensseilla pätkitty. Ei heillä ole mahdollisuutta auton omistamiseen.

Vierailija
8/10 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksat tunnilta, mitkä ovat työajat? Täytyykö omassa autossa kuljettaa paljon tavaraa? Maksatko kilometrikorvaukset ja parkkimaksut asiakaskohteessa? Sinuna löysäisin hieman kokemusvaatimuksia tai ainakin maininta hyvästä perehdytyksestä. Itsenäiseen työhön voi olla kynnys lähteä ilman hyvää perehdytystä.

Vierailija
9/10 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse siivoustyöstä, jonka TES pieni ja työajat yleensä todella hankalat? Itse olen työtön yliopistokoulutuksella ja en hakisi tälläistä työtä ja hankkisi vielä autoa sitä varten päästäkseni maksamaan isoja päivähoitomaksuja ja auton kuluja (miehellä hyvä palkka).

Vierailija
10/10 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet siivousalan yrittäjä, tiedät varmaan, etteivät yksityisen sektorin työehdot useinkaan pärjää julkiselle. Viimeksi töissä ollessa 2050€/kk, leppoisa, siisti päivätyö, pitkät lomat, kattava työterveyshuolto, kulttuurisetelit ja työnantajan tarjoamat kahvit ja maidot.