Bruttotulot 80000 euroa vuodessa ja viisi lasta
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten noilla tuloilla voi pärjätä?
H.lve..n helposti! Huhhuh!!
Brut-to-tu-lot. Tuosta, kun vähennetään verot, yms. eihän tuosta paljoa jää.
Itselläni bruttotulot n. 57k €, ja ei ainakaan näillä liikaa käteen jää. Valtio ja pankki vievät kyllä hyvän siivun. Toki jos lainoja ei ole, ja asumiskustannukset ovat pieniä, niin varmasti pärjää. Kahdestaan kun ansaitsee sen neljäkymppiä vuodessa per naama, niin verottaja vie vähemmän. Kai sillä pärjää, mutta ei nyt ihan kuuhun päästä. Toki riippuu asutko Kemissä vai Espoon lähiössä.
Meitä oli neljä lasta(okei vanhin oli 7v vanhempi kuin nuorin), äiti yksinhuoltaja ja kuukausipalkka siinä parintonnin paikkeilla.. KYLLÄ SILLÄ PÄRJÄSI, lapsilla ehjät ja siistit vaatteet sekä muuta rinnan alla. Elatusavutkin tuli kelan kautta elatustukina(eli minimimääräisinä), koska meidän faija ei niitä suostunut maksamaan ja lähti siltä lopuksi sitten ulosottoon. Sossulta ei mitään hakenut, kun ei kehdannut.
Siksi mietin miten 80K vuosiansiolla ette muka pärjää? Etkö ole tarkkana ja ota pirkkaa?
Mun mutsilla ei hirveästi rahaa ollut ja neljä lasta - pärjättiin
Sulla vuosiansio(miehen kanssa olettaisin) ihan helkkarin suuri - ette pärjää?
Tähän lisään vielä, et mulla itsellä 2 lasta, mies tienaa kuulemma "liikaa" öbaut 2500e/kk, mun työmarkkinatuen ohella, että saataisiin edes asumistukea.
Mut sulla olikin 2,5 lasta enemmän niin kai sitä voi valittaa :DD
Ei pärjää kovinkaan hyvin jos on isot auto- ja asuntolainat ja maksellaan vielä mökkikulujakin tuosta palkasta ja käydää ulkomailla. Elämäntaso maksaa, ei voi mitään.
Meillä myös bruttotulot 80 000 vuodessa. Nettona palkkaa tulee noin 2200 kuussa mulle ja saman verran isännälle. Jos jompikumpi olisi kovapalkkainen ja toinen pienipalkkainen, veroja menisi enemmän. Ylitöitä ei juuri kannata tehdä, leikkuri vie.
Meillä kolme lasta ja asunnonvaihto edessä. Asuntolainaan saa budjetoida ehkä 1500 kuussa. Päivähoitomaksut kahdesta lapsesta 550. Auto on velaton, siihen mahtuu kolme lasta. Kyllähän me pärjätään, mutta uskon että tiukalle menee, jos lapsia on vielä pari enemmän ja isoimmat harrastavat.
Meillä molemmat tienaa noin 65-75t€/v.
Verojen jälkeen siis käteen jää kk:ssa karkeasti tuo 6000€ nettona.
Tekee sillä jotain joo, 280t€ asuntolainaa, 2 autoa ja lasten harrastukset, vakuutukset jne... vievät omansa.
En valita, pärjätään ihan jees. Mutta ei tuosta mitään hirveää jää säästöön 5henkisessä perheessä
H.lve..n helposti! Huhhuh!!