Voisin vannoa kautta kiven ja kannon ,että näin pikku hiljaa alkaa ottaa pattiin tämä pyykki määrä!
Olen väsynyt, ihan puhki siivouksen jäljilt ja nyt vielä tämä pyykkirumba. Tsiisus kun pipoa kiristää. Ahdistaa. Stressaa. Huomista innolla odottaen. Tämä menikin tässä näin. Pyykkiä ripustaessa. Terve!
Kommentit (9)
Ummmh....leikkaat pesupähkinät saksilla pieniksi? Ok, no en yhtään ihmettele, jos pyykinpesu on jotenkin työlään tuntuista.
Kone ne pyykit pesee! Mieti vähän jos ne pitäisi pestä yhä käsin HUH.
Ja kun tarpeeksi usein pesee pyykit niin ei tule mitään rumbaa. Ja meillä vielä kuivuri kuivaa ja siitä suoraan kaappiin. Ei voi kyllä valittaa. Helppoa vaikka on 4 ihmisen pyykit.
Iso pyykkimäärä voi johtua monesta ja olla ihan väistämättömyys, mutta osa kyllä tekee itselleen turhaa työtä. Yksi kaveri (lapseton, asuu yksin) valittaa pyykin määrää, mutta on näitä jotka vaihtavat esim. pyyhkeet jokapäivä/joka käytön jälkeen ja samoin kotivaatteet. Tuntuu aika oudolta että siistin naisihmisen olisi oikeasti tarpeen pestä illalla pari tuntia päällä ollut paita ja legginssit ja käsipyyhe jota on käytetty pari kertaa.
Ei sitä pyykkiä kannata ripustaa...aivan totaalisen epätehokasta ajankäyttöä. Osta kuivuri.
Vierailija kirjoitti:
Pyykin pesua ja huoltoa voi olla paljon. Meitä on kaksi aikuista ja kyllä pyykkiä riittää meilläkin.
Jos vielä pyykkäät pesupähkinöillä, jotka leikkaat saksilla ihan pieniksi, urakkaa on. Itse olen pyykännyt jo monta vuotta näillä pähkinöillä. Muilla pyykinpesuaineilla olisi helpompaa, mutta ne vesistöt.
Eikö niitä pähkinöitä voi mäjäyttää vasaralla palasiks?
Pesin juuri viikonloppuna yli10 koneellista pyykkiä. Muutimme juuri ja pesukone oli pois käytöstä reilun viikon ajan, joten pyykkiä ehti tulla. Kyllä tuntuu pyykinpesu niin helpolta nyt, kun ei tarvitse mennä pyykkitupaan pesemään ja hakemaan pyykkiä koneesta, viedä kuivumaan kuivaushuoneeseen ja sieltä kotiin ja vielä viikata kaappeihin. Tällaista meillä oi pyykinpesu yli 30 vuotta ison perheen kanssa. Nyt tuntuu, ettei se ole edes työtä, kun laittaa vain pyykin koneeseen, nostaa ne sieltä kuivuriin ja kuivurista suoraan kaappiin.
Pyykin määrää voi pienentää. Ei todellakaan tarvitse pestä jokaisen käytön jälkeen. Pyyhkeitä ja lakanoita voi käyttää muutaman viikon ennen pesua jne.
Juu mutta minä siivosin tänää vaatekomeron ja lakanapyykkiä taisi tulla hitoksee. T.ap
ps.Mikä toi pähkinä juttu on?
Pyykin pesua ja huoltoa voi olla paljon. Meitä on kaksi aikuista ja kyllä pyykkiä riittää meilläkin.
Jos vielä pyykkäät pesupähkinöillä, jotka leikkaat saksilla ihan pieniksi, urakkaa on. Itse olen pyykännyt jo monta vuotta näillä pähkinöillä. Muilla pyykinpesuaineilla olisi helpompaa, mutta ne vesistöt.