Aion protestina alkaa käyttää -TAR-päätettä puhekielessä julkisesti!
Aion puhu tarjoilijattaresta, laulajattaresta, näyttelijättärestä jne. Lisäksi otan käyttöön sana apulikka, lapsenlikka jne.
HEHEHEHEHE!
Kommentit (27)
Kenraalitar ja majurska eivät ole puheväleissä.
Apsteekka antoi hyvän neuvon.
Sihteeritär niiasi aamulla kauniisti, kun vei rouva insinöörille kahvia.
Jep, naispuolinen ison firman talousjohtaja on sitten Chief Financial Officertar.
And the world did not give a fuck...
Miten kapsteekka, kapteenitar vaiko rouva kapteeni?
Saadaankohan Suomeen pian toinenkin presidentitär?
Siivoojatar, makkarantäyttelijätär, puutarhuritar, keittäjätär, linja-auton kuljettajatar, sorvaritar, nokikolaritar, taksinkuljettajatar..
Suosikkini -johtajatar ja tuomaritar
Vierailija kirjoitti:
Siivoojatar, makkarantäyttelijätär, puutarhuritar, keittäjätär, linja-auton kuljettajatar, sorvaritar, nokikolaritar, taksinkuljettajatar..
Minun suosikkini on palomiehetär.
Minusta ainakin on ihanaa olla hoitajatar! Tai sisar, kuten jotkut vanhemmat potilaat yhä huikkaavat. :)
porvoolainen kömpi kolostaan esille.
Eihän se ole ongelma kuin muunsukupuolisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perämiehetär
Minä pidän noista päätteistä ihan puhtaasti esteettisistä syistä. Minusta kuningatar on kauniimpi sana kuin kuningas. Sama pätee englannin -ess -päätteisiin sanoihin, empress ja countess ovat minusta kauniimpia kuin emperor ja count. Actress paljon hienompi kuin pelkkä actor. Näyttelijätär hienompi kuin tylsä näyttelijä.
Vierailija kirjoitti:
Aion puhu tarjoilijattaresta, laulajattaresta, näyttelijättärestä jne. Lisäksi otan käyttöön sana apulikka, lapsenlikka jne.
HEHEHEHEHE!
Mitenkäs käytät jos äitisi kieltää?
Kuinkas Teräsbetonin kappaleen Orjatar käy? Joko sekin kielletään tai sukupuolineutralisoidaan Orjaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talonmiehetär?
5/5