Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintamäkeläisissä oli kamalan roisia kielenkäyttöä.

Vierailija
18.09.2017 |

Ihmettelin kun aloin katsomaan. Kiroilua ja paljon seksistisiä vihjailuja.
Puhuiko suomalaiset ennen muka noin? Puhuttiinko jossakin pientiloilla noin karkeasti?
Vanhempani ovat maalta kotoisin, enkä muista ollenkaan tuollaisia puheita.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin saman.

Vierailija
2/8 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syvältä maaseudulta kotoisin, enkä muista noin karkeita puheita ollenkaan. Toisaalta kotini oli kirkonkylässä ja vanhempani  ns. herrasväkeä, samoin perhetuttavat. Ehkä siellä syrjemmällä "reilujen" ihmisten kodeissa sanankäyttö oli toisenlaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani ovat tuota sarjan nuorten aikuisten ikäluokkaa, ja kyllä meillä vielä minun lapsuudessanikin puhuttiin noin.

Vierailija
4/8 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja se naisten ("akkojen") mollaaminen pistää kyllä korvaan ja silmään! Samoin se alituinen tupakan tupruttaminen sisätiloissa, hyi olkoon! Vaan tuokin sarja lienee aikansa lapsi, ehkä se elämä oli hyvinkin tuollaista 70-luvun lopun pientiloilla, eikä sitä pidetty silloin kummoisenakaan?

Vierailija
5/8 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kanssa pistää harmittamaan tuo naisten aliarvostaminen, JA MISSÄ on kaikki hellyys avioparien väliltä? Kai silloinkin edes halattiin tai pussaattiin kun nähtiin toinen.

Vierailija
6/8 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kanssa pistää harmittamaan tuo naisten aliarvostaminen, JA MISSÄ on kaikki hellyys avioparien väliltä? Kai silloinkin edes halattiin tai pussaattiin kun nähtiin toinen.

Se arvostus ja hellyyden ja ylipäätään tunteiden näyttämisen vaikeus tulee hyvin esiin jaksossa, jossa emäntä joutuu navettaonnettomuuden jälkeen sairaalaan ja isäntä tulee katsomaan. Se on isännältä niin kömpelöä ja vaikeaa, mutta aitoa ja liikuttavaa. Tuollainen ilmapiiri minun lapsuudenkodissani maalla on pitkälti edelleen.

Vierailija
7/8 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sukulaisia maaseudulla, ja kyllä ovat aina puhuneet ja käyttäytyneet paljon ystävällisemmin. Muutenkin ovat onnellisemman ja rennomman oloisia kuin rintamäkeläiset. Eikä naisia ole koskaan mollattu. Julkista halailua ja pussailua en muista koskaan nähneeni aikuisten kesken, lapsia kyllä halataan.

Vierailija
8/8 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa tv-sarja Mummoa. Siinä vasta roisit puheet onkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän