Tytär 11v on päättänyt vakaasti tulla näyttelijäksi, olen hiukan huolissani!
En ammattitoiveesta vaan siitä, onko sen toteuminen mahdollinen . Eikös ensin pidä hakea johonkin taidelukioon tms, ei näyttelijäksi valmistututa kuin leipuriksi! Mitä jos tie nousee pystyyn ? :(
Ylpeä kyllä olen siitä, että tytöllä on noin selvä tulevaisuudenhaave <3 Vissiin viimeiset kolme vuotta kertonut kaikille ,että hänestä tulee aikuisena näyttelijä. On teatterikerhossa ja tekee YouTubeen petsivideoita.
Kommentit (3)
Minä kannustaisin tyttöä, jos on jo noin varma valinnastaa niin ei mikään sairaanhoitajan koulutus sitä poista, Teatterikorkeaankin pääsevät ovat yleensä olleet varmoja näyttelijäksi pyrkimisessään jo nuorena. On harrastanut teatteria ja ollaan ammatin kanssa tosissaan. Itselläni oli äitini kanssa aina sukset ristissä tulevaisuuden haaveistani. Mitä vanhemmaksi kasvoin sitä enemmän ne olivat ristissä
Näytä sille ammatin riskit. Hollywood on hyvä esimerkki: pedofiliaa ja kokaa. Osaa ne suomessakin. Henkinen puoli on aivan kamala sillä alalla, mutta jos on valmis riskeeraamaan ja tarvittaessa muuttaa nopeastikin omia arvojaan etenkin alkutaipaleella niin siitä vain! Jos jotakin tarpeeksi tahtoo sekä antaa 100% panostuksen vuodesta toiseen saa haluamansa jossain vaiheessa elämää muodossa tai toisessa.
Tyttäresi on vasta 11-vuotias, joten ammattihaaveet ehtii vaihtua monta kertaa, jos on vaihtuakseen. Teatterikerho on hyvä harrastus, ei sinne mene, jos näytteleminen ei kiinnosta. Onko paikkakunnallasi kesä- tai harrastajateattereita, niissä tarvitaan myös lapsinäyttelijöitä? Kaverin lapsi pääsi kesäteatteriin nuorena ja on ollut nyt monena kesänä mukana.