Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko merkonomilla mitään mahiksia päästä amk:hon lukemaan tradenomiksi?

Vierailija
17.09.2017 |

Haluaisin jatkaa opintoja, mutta pääseekö merkonomipapereilla sisään amk:hon? Kuinka hyvä pitää olla?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvillä merkonomin papereilla pääsee paremmin kuin heikoilla lukion papereilla. Riippuu täysin korkeakoulusta, pääsin itse nelosen papereilla.

Vierailija
2/14 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin ihan tyydyttävillä papereilla pieneen kaupunkiin opiskelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee siinä missä lukiopohjainenkin. Pitkälle riippuu toki papereista ja pääsykokeen onnistumisesta. Yritä ihmeessä!

Vierailija
4/14 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi on varma valinta jos haluaa kortistoon.

Vierailija
5/14 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin jatkaa opintoja, mutta pääseekö merkonomipapereilla sisään amk:hon? Kuinka hyvä pitää olla?

Varmasti pääsee, mutta jos sinulla on kärsivällisyyttä ja motivaatiota ja olet valmis tekemään hivenen töitä, niin mikset hakisi yliopistoon? -Et pääse tuolloin suoraan pareillasiäsään vaan joudut osallistumaan pääsykokeisiin, mutta mitä sitten. Itse en ole tradenomi enkä merkonomi mutta olen sanut sen kuvan -kiitos tämän palstan- että se, mitä merkonomi oli eilen on tradenomi tänään.

Vierailija
6/14 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sinne nyt pääsee, eikö ne merkonomin paperit oo saman arvoset kuin ylioppilaan?

Mun tytär kävi ammattilukion, valmistui jouluna merkonomiksi ja vasta keväällä ylioppilaaksi, pääsi ammattikorkeaan niillä merkonomin papereilla. Tytär meni englanninkieliseen bisnes management vai mikä se nyt oli, sen linjan nimi, suurin osa luokkakavereista jostain ulkomailta. Todella helppo koulu, osa opettajista huonoja vaikka ovat ulkomailtakin. Tytär luki ekana vuonna puolet toisen vuodenkin kursseista, sitten meni vuodeksi Ranskaan opiskelemaan tuplatutkintoa, ja nyt kolmantena vuonna ei tarvi tehdä kuin opinnäytetyö ja tehdä työharjoittelu niin pisteet on kasassa, eli koulua ei tarvi käydä enää ollenkaan, Ranskan vuodesta tuli niin paljon opintopisteitä ja kun teki edellisen kesänkin jonkin verran pisteitä että sai opintotukea kesälläkin niin tosi helposti on mennyt. En käsitä miten noin helppo koulu, ja jotkut tekee sitä neljä vuotta ja ylikin.

Vierailija
7/14 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.Itse pääsin heittämällä sisään ekalla yrityksellä.

Vierailija
8/14 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi ja merkonomihan ovat sama asia, joten miksi opiskelisit kahteen kertaan sihteeriksi?

Turha haaveilla yliopistosta, jos ei ole lahjat riittäneet edes lukioon pääsyyn. Ei ole amisten paikka.

Vierailija
9/14 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään merkonomin paperit ei vaikuta yhtään sisäänpääsyyn. Ainoastaan pääsykokeella on merkitystä ammattikoulun käyneillä.

Vierailija
10/14 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti.

Vierailija
11/14 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parturikampaaja joka haki ammattikoulusta tradenomiksi ja pääsi

Vierailija
12/14 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miks ei pääsis?? Varmaan tosi moni tradenomi on myös merkonomi! Kauppiksessakin on merkonomeja. Hae ihmeessä pääsykokeistakin riippuu!

Vierailija
13/14 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, miksei pääsisi? Itsellänikin merkonomin paperit, opiskelen paraikaa ammattikorkeassa, tosin toista linjaa.

Vierailija
14/14 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomin koulutus ei tuo merkonomille mitään lisäarvoa, vaan asiat joita siellä käsitellään ovat hyvin pitkälti samoja. Kuitenkin melko moni merkonomi lähtee niitä opiskeluja tekemään todetakseen myöhemmin vain,että tämän asianhanminä ja osasinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi