Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menen naimisiin kuukauden kuluttua enkä osaa päättää vaihtaisinko nimeni!

Vierailija
17.09.2017 |

Olen 44v ja menen ensimmäistä kertaa naimisiin. En osaa päättää pitäisinkö oman nimeni vai ottaisinko mummoni tyttönimen. Mies pitää oman nimensä ja sitä en missään nimessä aio ottaa.

Oma nimeni on tylsän tavallinen nen-nimi (kuten miehenkin), mummoni tyttönimi taas harvinainen ja todella kaunis. Jos olisin 10 vuotta nuorempi, ottaisin ehdottomasti mummoni nimen, mutta "näin vanhana" en tiedä jaksanko enää vaivautua :D Mielipiteitä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka nimen vaihto tuntuisi itsestäni tosi vieraalta, niin saattaisin mummon tyttönimen ottaa minäkin.

Vierailija
22/25 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin mennessä nimenvaihto viestittää ympäristölle että olet ottanut puolisosi sukunimen. 

Minusta olisi fiksua vaihtaa nimi jossain toisessa yhteydessä.. 

Tulevalle miehellesi (ja muillekin) saattaa mummon nimen ottaminen viestittää että "Minäpä menin naimisiin, mutta en huolinut miehen nimestä, enkä omastanikaan, vaan otan ihan jonkun muun, lällällää!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummon nimeen vaihto ok, naimisiin meneminen oikein ok, mutta yhtä aikaa? Miten en nyt saa kiinni ideasta.

Minulle aikanaan oli tärkeää, että pidimme omat nimemme. Tämä nyt on vain mun ajatus, mutta minusta sukunimiasiaan avioituessa liittyy jollain lailla yhteinen päätös. Yhteinen nimi tai yhteisesti pidetään omat. Hämmentävää, että toinen vaihtaa avioitumisen myötä ihan muuhun sukunimeen!

Mutta jos ajatus on sinusta hyvä, siitä vaan. Voithan vaihtaa hyvissä ajoin ennen häitä ja ottaa käyttöön, niin saat sekä syödä että säästää kakun: uusi nimi ja saatte pitää omanne avioituessa :-)

Vierailija
24/25 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku vaihtoi nimensä naimisiin mennessään isänäitinsä tyttönimeen. En pitänyt sitä mitenkään ihmeellisenä, sillä tiesin, ettei serkku ollut koskaan tykännyt nimestään, jonka oli saanut äitinsä uuden liiton myötä. Ota ihmeessä mummosi nimi jos haluat!

Mä pidin tietenkin oman nimeni mennessäni naimisiin. Sehän on mun nimi. Tosi moni tuttu ja työkaveri kysyi mikä mun nimeksi avioliiton myötä tuli ja muutaman suututinkin kun vähän kivahdin, että miten avioliitto mun nimeäni olisi miksikään muuttanut. Työpaikallani meni 3 miestä naimisiin suunnilleen samaan aikaan ja kysyin näiltä kyselijöiltä, että kai he kysyivät miehiltäkin mikä sukunimeksi tuli avioliiton myötä. Lapsellista, tiedän, mutta mua ärsyttää ihan suunnattomasti oletus, että nainen vaihtaa nimensä miehen nimeen. Näistä työkavereistani muuten yksi otti vaimonsa nimen ja sitähän taivasteltiin viikkotolkulla :) Toisen vaimo vaihtoi nimensä ja kolmannessa liitossa molemmat pitivät omat nimensä.

Vierailija
25/25 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on avioiduttu. Päädyin laiskana ja pihinä pitämään oman nimeni. Passi uusittu alle 2 vuotta sitten ja kaikki kortit tietenkin nykyisellä nimellä, joten en jaksanut alkaa vaihtorumbaan. Jos nimiasia vielä myöhemmin kaihertaa, vaihdan sen vaikka 50-vuotislahjaksi itselleni :) Ap