Inhoan suihkussa käyntiä... mikä teitä inhottaa?
Tykkään kyllä rentoutua lämpimän suihkun alla ja rakastan raikkauden ja puhtauden tunnetta, joka suihkusta tulee. Mutta kaikki muu siinä on niin ällöttävää. Suihkun jälkeinen kostea ilma, märkä lattia ja irtohiukset... hyi hemmetti. Siinä on jotain sellaista, että alan vain ajatella niitä bakteereita, jotka lisääntyy räjähtäen siinä kosteassa ympäristössä. Puistattaa pelkkä ajatus.
Kommentit (30)
Petivaatteiden vaihtaminen. Liian aikaa vievää ja raskasta touhua.
Lenkkeily, siis kävellen. Tylsää hommaa ja ärsyttää se hikoilu mikä tulee etenkin kun kävelee tosi reippaasti. Sitten kun pääsee kotia niin tekee mieli vaan repiä kaikki vaatteet yltä ja mennä äkkiä suihkuun.
Astianpesukoneen täyttäminen ja tyhjentäminen. V#tuttaa se kurottaminen ja kyykkiminen. Sitten ärsyttää kun se on jo täynnä ja jää tyyliin muutama muki ja lautanen laittamatta. Sitten koitan vaan ähertää ne jotenki sinne. Ottaa kupoliin jos ne jää lojumaan tiskialtaaseen ja sitten ne pitää joko pestä käsin tai laittaa seuraavan kerran astianpesukoneeseen.
Roskien vienti. Inhottaa se roskiksen haju ja koskeminen siihen roskiksen kanteen, kun sen avaa. Tämän takia en ikinä vie roskia samalla, kun lähden johonkin, koska todellakin haluan palata takaisin kotiin pesemään kädet roskikseen koskemisen jälkeen. Tai no, en nyt äkkiseltään muista, koska ylipäätään viimeksi olisin vienyt roskat (hmm, vuosi sitten?), kun onneksi mies suostuu aina hoitamaan asian.
Toinen mikä inhottaa on se, miltä sienet tuntuu suussa. Siis kyllähän se maku vielä menettelee, mutta se sienien suutuntuma on vaan etova, niljakkaita pieniä paloja suussa, hyh.
Mulla suihkuongelma ratkesi niin, että aloin harrastaa liikuntaa, ja suihkussakäynti on tavallaan osa sitä liikuntasuoritusta. Tai sitten menen suihkuun aamulla heti herättyäni, niin ainakin herättää hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirpputorit. Haju on usein paha ja inhottaa ajatus siitä ettei tiedä kuka on aiemmin tavaraa/vaatetta käyttänyt.
Tämä. Ja samoin kaikki käytetyt huonekalut, joissa voi olla luteita.
Vaatteet saa pestyä , mutta nykyään ei todellakaan kannata ostella käytettyjä sänkyjä tai sohvia, ne luteet kun on yleistyneet vauhdilla.
Syysyönä ulkohuussissa käynti mökillä. Kun lasket housut, palelet ja kuulet outoja ääniä ympäriltä. Todella turvaton olo:)
Sairaala/terveyskeskus. Sairaat ihmiset joka puolella ei oikein nappaa.
Pahat hajut tulivat ne mistä tahansa. En kerta kaikkiaan siedä vaikka ei olisi kovinkaan voimakas
Jogurtissa/rahassa tms ne marjojen ja hedelmien palat. En tajua mikä niissä on mutta olen aina inhonnut "paakkuja". Itse rahka tai jogurtti on yleensä hyvää kuitenkin eli se koostumus on ongelma ei maku.
Inhoan myös uunissa käyneitä hedelmiä ja marjoja. Esim. en ole koskaan tykännyt pahemmin marja tai hedelmäpiirakoista enkä myöskään halua pizzaani persikkaa tai ananasta.
En varsinaisesti enää pelkää tai kammoa lääkäreitä, mutta lapsuuden traumat niistä on jättänyt jälkensä. Se näkyy arjessa niin että vältän lääkäriä viimeiseen asti. En halua mennä sinne tutkittavaksi koska olen aristunut sille että joku tutkii fyysisesti minua ja tekee arvioita sen mukaan terveydentilastani. Kännissä sitä nyt on avoin mutta normaalisti muutenkin vierastan ihmisten kosketusta koska siitä on huonoja kokemuksia lapsena lääkärin takia. Jotta muhun voi joku koskea ilman että se aiheuttaa jonkin asteista inhoa, ahdistusta tms. niin ihmisen täytyy olla minulle luotettava ja tärkeä, esim. mieheni. Esim. jo kättelytilanne on ahdistava tai nopea halaus. Ei näy ulospäin enkä ns. arista sitä mutta pään sisällä tapahtuu kaikenlaista sen aikana.
Vierailija kirjoitti:
En voi sietää irtohiuksia. Juuri suihkun jälkeen inhottaa noukkia niitä karvoja kostealta iholta kosteilla käsillä. Myös villasukat keräävät kiitettävästi hiuksia mikä on kuvottavaa. Jos levitän joogamaton lattialle ja huomaan jossain yhdenkin hiuksen, raivostun ja minun on pakko alkaa imuroimaan. Saatan olla ehkä vähän neuroottinen.
Irtohiukset mainittu jo pariin kertaan. Ei minulta ainakaan lähde suihkussa mitään hiuksia :O Tai jos lähtee, niin kyllä ne huuhtoutuvat viemäriin, ikinä ei ole ihollani ollut irtohiuksia suihkun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tiskaamista. Inhoon sitä niin paljon. Tiskikone ei keittiöön mahdu. Tiskivuori kyllä ällöttää niin paljon että harvoin sitä pääsee syntymään. No,pieni murhe se kuitenkin on😊
Just aamulla muistin, miten inhosin lapsena tiskaamista. Se oli aina mun hommaa, ja isä oli pistänyt astiat ennakkoon likoon ennen kuin tuli mua komentamaan töihin. Siinä vaiheessa vesi oli jo kylmää ja harmaata, rasva ja ruoanjämät kelluivat pinnalla ja sinne mun piti työntää käteni. Voi luoja, että inhotti.
Nyt sitä ihmettelee, miksi ei mennyt suosiolla tiskaamaan jo ennemmin, helpommalla olis päässyt. Kai sitä lapsen logiikalla ajatteli, että tänään olis jonkun toisen vuoro.
Koirat! Inhoan koirien suuta joka on nuuskinut ties mitä. Nostan aina käteni korkealle,jos koira lähellä ettei vaan pääse nuolemaan.
Mä inhoon hampaiden pesua. Pakko se on silti tehdä joka päivä.