Oletko koskaan jäänyt hissillä välille, niin että on jouduttu tilaamaan hissille avaaja?
Oletko koskaan edes nähnyt sellaista tapausta, jossa joku olisi jäänyt hissiin?
Kommentit (28)
En ole koskaan jumittunut hissiin vaikka nykyään päivittäin käytän sellaista. Jos joku päivä käy niin, sitten ei aita muu kuin painaa hälytysnappia ja ottaa yhteyttä huoltoon. Paniikissa ei pidä yrittää väkisin ulos hissistä koska voi syntyä vaarallinen tilanne. Onneksi hissit harvoin jumittuvat. Jos hissi jää jumiin todennäköisesti se johtuu jonkinlaisesta väärinkäytöstä tai huolimattomuudesta, kuten siitä on ylikuormaa eli liian monta ihmistä ahtautua samaan hissiin, tai sitten on jäänyt oven väliin. Myöskään hyppiä hississä ei kannata koska silloinkin hissi voi jäädä jumiin eikä se ole minkään näköinen leikkipaikka. Jos tulee sähkökatko niin hissi pysähtyy heti. En yhtään pelkää käyttää hissiä koska painavien kauppakassien kanssa on todella inhottavaa kävellä toisiksi ylimpään kerrokseen ja ajattelen niin että jos joskus jumitun hissiin niin se on voi voi
Vuonna 1972 vanhanmallinen veräjähissi jäi kerrosten väliin Helsingissä, ja me siellä sisällä, minä ja äiti. Aikamme huudeltiin ja isä kuuli meidät. Ei siinä mitään soittoja tehty. Isä haki jotain työkaluja ja avasi ovet, ja päästiin kiipeämään ulos.
Ei ole jäänyt mitään traumoja, jotenkin hämärästi kuitenkin muistan tapahtuneen. Huutelut, odottelun, työkalujen kolinan. Olin silloin viisi- tai kuusivuotias.
En. Mutta epäonneseni katsoin netistä videon missä hissi jäi välille koska siinä oli poika jumissa puoliksi hissin ulkopuolella. Ei selvinnyt elävänä siitä.
Pari kertaa, lapsena. Sellasia vanhahkoja hissejä molemmat. Eipä sillo mitää kännyköitä ollu, siinähän sitten odoteltiin. Jäi kammo vanhoja, kolisevia ja huojuvia hissejä kohtaan, en aikuisena semmosiin ole jalallanikaan astunut vaan käyttänyt portaita. Uudet hissit on ok :D
Olen jäänyt kaksi kertaa. Kerran kaveri yllytti hyppäämään hississä ja jumiinhan se meni. Hissistä sai suoraan kutsuttua huoltomiehen. Toinen kerta oli sellaisessa vanhanmallisessa verkkohississä. Baarista olimme menossa minun kämpilleni jatkoille ja liikaa porukkaa änkesi hissiin kerralla ja hissi simahti kerrosten väliin. Pääsimme sieltä kuitenkin pois, kun saimme auki ne verkko-ovet. En tietenkään kehdannut siihen aikaan soittaa huoltomiestä. Seuraavana aamuna hissi kuitenkin toimi. En vieläkään tiedä, osattiinko tätä yhdistää minuun. Oi noita nuoruusvuosia..
Vierailija kirjoitti:
Hissille avaaja :)
Ehkä huoltomies olisi parempi termi... Ai niin, Aamulehtihän juuri kielsi käyttämästä mies-termejä...
Korjaaja. Ei hissiä münalla korjata.
Olen jäänyt pikkuhissiin jumiin yhdessä kolmen muun kanssa. Meni 20-30min ennenkuin päästiin ulos. Happi rupesi loppumaan ikävästi.
Olen kerran jäänyt nuorena likkana. Olin käynyt kaupassa hakemassa olutta ja palaamassa kotiin ottamaan pohjia ja laittamaan itseäni baari-iltaa varten valmiiksi. Hissi jäi jumiin kerrosten väliin ja jouduin soittamaan huoltoyhtiöön apua. Voi sitä painia sen suhteen, että alanko odotellessa ottamaan pohjia vai en. Pelotti kuitenkin liikaa ajatus, että homman korjaaminen vie niin paljon aikaa, että ehtii iskeä järjetön vessahätä. Pelkäsin tilanteen eskaloituvan siihen, että joukko komeita palomiehiä repii hissin ovet auki ja meikätyttö on sillä hetkellä kyykkypissalla hissin nurkassa.
Pääsin pois ja käytin rappuja pari seuraavaa viikkoa.