Oletko koskaan jäänyt hissillä välille, niin että on jouduttu tilaamaan hissille avaaja?
Oletko koskaan edes nähnyt sellaista tapausta, jossa joku olisi jäänyt hissiin?
Kommentit (28)
Teinin kaveri jäi kerran juuri näin hissiin jumiin. Korjaajan tulossa ei mennyt kuin joku puolisen tuntia ja veivasi ulkopuolelta oven auki. Tuollainen veivaaja olisi kätevä olla varulta itselläkin.
En menisi ikinä hissiin, jos niin kävisi. Joten ei ole käynyt.
Olen. 1980-luvulla jäätiin veljen ja kaverimme kanssa sellaiseen pieneen kerrostalohissiin. Veljen vaimo soitti palokunnan apuun.
Lähinnä se oli huvittavaa. Ja nolottavaa koska oikeastaan se hissi jumittui siksi että veli ja sen kaveri hyppi siellä.
Vierailija kirjoitti:
Hissille avaaja :)
Ehkä huoltomies olisi parempi termi... Ai niin, Aamulehtihän juuri kielsi käyttämästä mies-termejä...
Se kun ei välttämättä ole huoltomies, joka sen avauksen tekee. Halusin nimenomaan hakea lyhyellä nimityksellä sitä, että se hissin ovi on tultu avamaan ulkopuolisen toimesta. Arvasin kyllä, että joku kuitenkin puhuu tässäkin tapauksessa lillukanvarsista. ap.
En minä, mutta vesi-ämpärini. :D
(Olen siivooja)
Aiemmalla työpaikallani ravintolassa Koffin juomatoimittja jäi tavarahissiin. Meni sinne ensin 10 olutkorin kanssa ja hissi liikkui vaivoin ja jäi 10cm alle kerrostason. Seuraavalla kerralla oli 10 olutkoria +3 bag-in-box-limulaatikkoa. Sehän jäi niin paljon alle, ettei ovi enää avautunut.
Olen siivouskärryjen kanssa. Hississä oli sisäpuhelin. Alkuksi kerroin asiallisesti tilanteen. Sitten aika kului ja paniikki iski. Riehuin ja raivosin siihen puhelimeen. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä huoltomies olisi parempi termi... Ai niin, Aamulehtihän juuri kielsi käyttämästä mies-termejä...
Se kun ei välttämättä ole huoltomies, joka sen avauksen tekee. Halusin nimenomaan hakea lyhyellä nimityksellä sitä, että se hissin ovi on tultu avamaan ulkopuolisen toimesta. Arvasin kyllä, että joku kuitenkin puhuu tässäkin tapauksessa lillukanvarsista. ap.
Ei sieltä kyllä huoltomiestä tule vaan hissin valmstajan oma hissikorjaaja. T. tuo aikaisemmin vastannut teinin kaverin jäätyä jumiin Otiksen huoltopalveluun soitellut
Meillä vähän sama kun nro 4. Kerran hypittiin kaverin kanssa hississä ja se jäi kerroksien väliin jumiin. Tehtiin sama uudestaan seuraavalla viikolla ja silloin tuli jo pahaa sanaa ja katseita huoltomiehiltä, vaikka yritettiin näyttää ihan viattomilta. Oltiin varmaan 9v ja odotusta molemmilla kerroilla ehkä 30min. Positiivinen kokemus kaiken kaikkiaan.
No kerran kun menin poikaystävän luo, niin hissin ovi ei auennut siinä kerroksessa ollenkaan. Kokeilin sitten kerrosta ylempänä ja siellä ovi aukes. Soitin sitten koneelle ja seuraavana päivänä tuli korjaaja.
Mun talossa jäi vanha hissi kerrosten väliin. Huutelin rappukäytävään ja naapuri soitti huoltomiehelle. Hissi on sellainen veräjä-mallinen, kerrosten välillä on ovet. Odottelin huoltomiestä ja juttelin hassuja naapurien kanssa, jotka näkivät mut hissin läpi. Kun yli puoli tuntia oli mennyt ja hissi oli jo kerralleen nytkähtänyt liikkeelle kun joku oli painanut nappulaa, mutta jäänyt uudestaan kerrosten väliin, ymmärsin tarkistaa mekaniikan, joka avaa oven, kun saavutaan oikeaan kerrokseen. Sain oven auki ja ryömin pois hissistä. Jonkin ajan kuluttua huoltomies oli saapunut kun tulin uudestaan rappuun. Tämä siis tapahtui ihan vuonna 2016.
70-luvulla hissit eivät aina pysähtyneet kerroksen kohdalle ja sitten ovea ei saanut auki. Aina päästiin kerrokseen painelemalla nappeja riittävän kauan.
Olen, työmatkalla Japanissa. Meni ehkä 10min päästä pois, kun rakennuksen oma vaksi tuli päästämään ulos.
En. Uskokaa tai älkää, olen kohta 50 ja matkustanut hissillä varmaankin kahden käden sormilla laskettavan määrän.
Mä itse en ole jäänyt jumiin, mutta todistin yhtä tapausta. Nainen oli jäänyt kerrosten väliin, kun repun nauha oli jäänyt hissinoven väliin, eikä ollut huomannut sitä. Reppu sitten oli painanut jarrun (hissin alareunassa joissakin malleissa) päälle ja siihen jumittui. ap.
Olen jäänyt ja ahtaanpaikankammoisena se oli ihan hirveä kokemus! Hississä oli jotain vikaa, korjattiin mutta silti pysähteli kerrosten väliin. Vein sitten hissiin lapun,
jossa neuvoin painamaan ensimmäiseen kerrokseen mikäli hissi jumittuisi, olin sattumalta huomannut sen toimivan kun paniikissa löin numeroa yksi ja hissi lähtikin alas. Lappu jäi paikalleen vielä kun muutin, en tiedä onko se hemmetin hissi saatu näinä vuosina kuntoon vai vieläkö pysähtelee matkalle!
No kyllä on ! Asun talossa, jonka hissi tykkää pysähtyä kerrosten väliin ja liikkuu siitä vain alaspäin, eli ollaan taas lähtöpisteessä. Olen raskaana ja turhauttavaa, kun ei tiedä, onko hissillä hyvä vai huono päivä, vähintään kerran viikossa se pysähtyy kerrosten väliin, ja suostuu liikkumaan vain takaisin alas.
Siivoojana voin kertoa, että hissit jumittavat, jos hiekotuskiviä ei imuroida hissin oven raosta. Tai sitten ovi ei aukea tai sulkeudu.
Olen tehnyt tieteellisiä tutkimuksia.
Ajattelin tuossa, kun muitakin siivoojia ollut jumissa, että jääkö ne jostain syystä hissiin helpommin jumiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sieltä kyllä huoltomiestä tule vaan hissin valmstajan oma hissikorjaaja. T. tuo aikaisemmin vastannut teinin kaverin jäätyä jumiin Otiksen huoltopalveluun soitellut
Ja hissifirman huoltomies ei ole huoltomies, koska...?