Naapuri yrittää kieltää lapsia käyttämästä hissiä!
Joskus 70-luvullahan oli näitä älyttömiä sääntöjä, että vessaa ei saa vetää öisin ja että lapset eivät saa mennä yksin hissiin. Tämä, noin 60 v rouva on näköjään jumiutunut noihin aikoihin tai sitten vain vihaa lapsia!
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen on käytössä kultainen sääntö siitä että alle 12 vuotiaat lapset eivät saa yksin käyttää hissiä.
Eli 8 ja 10 v lasteni pitäisi kiivetä koulureput selässä kuudenteen kerrokseen, tai istua aulassa kunnes me vanhemmat tulemme?! Taidat olla tämä naapuri ;/
ap
Huolestuttavaa jos 8 ja 10 vuotiaat terveet lapsukaiset eivät jaksa mennä portaita pitkin reput selässä kuudenteen kerrokseen. Vai eikö teillä ole portaita kun mainitsit kiipeämisen? Huolestuttavaa.
Ja mitä pahaa on siinä että lapset käyttää hissiä? Varsinkin kun niille on opetettu miten sitä hissiä turvallisesti käytetään.
Jos lapset ei hissiä saa käyttää niin voisi poistaa hissit kokonaan. Ihan yhtä hyvää tekee aikuisille kulkea rappusia.
Kuka normaali käyttää hissiä? Eiköhän se ole tarkoitettu lähinnä niille joille portaita kulkeminen on hankalaa. Joko jonkun fyysisen ominaisuuden takia tai raskaan taakan tms. Koululaukku ei ole raskas taakka. Sitten kun lapsille tapahtuu jotain, perätään vakuutukselta korvauksia, vaikka sääntöjä ei ole noudatettu. Aika isot säästöt sähköönkin tulisi, jos pääosin käytettäisiin portaita. Hyötyliikunta yllättäisi monet. Itse huomasin eron kun muutin korkealta maantasoon. Kunto huononi nopeasti.
En tiedä seitsemänkerroksisessa talossani ketään joka ei käyttäisi hissiä (paitsi ensimmäisen ja osa toisen kerroksen asukkaista).
Enkä minä sitä hissin sähkölaskua maksa.
Kukahan sen sitten maksaa? Isännöitsijä😁
Vierailija kirjoitti:
MInulla on ahtaanpaikankammo enkä käytä hissejä ja monesti olen ihan nääntynyt, kun pitää kiipeillä portaissa, Välillä sytyttää valot ja jatkaa taas kiipeämistä! Eräs kaverini asuu kuudennessa kerroksessa ja hävettää saapua sinne selkä hiessä, naama punaisena läähättäen. Antaisin mitä vain, kun uskaltaisin siihen hiton hissiin!
Olen 100kg ja kuljen aina portaita. Yksi kaveri asuu 7 kerroksessa ja toinen viidennessä. Kampaamo on kuudennessa. Itse asuin ennen yhdeksännessä kerroksessa. Täysien kauppakassoen kanssa käytin hissiä, muuten kävelin. Jos portaiden kävely tuntuu raskaalta, niin kannattaisi miettiä vähän sitä omaa kuntoa. Juokseminen rapussa on eri asia.
Meillä lapset kyllä käyttää hissiä. Ovat 9 ja 11v.
Maailma on täynnä typeriä sääntöjä. Maalaisjärkeä saa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Lapsille ja aikuisillekkin pitää opettaa, että ainakaan tulipalossa ei hissiä saa käyttää.
Ellei uunimakkaraksi halua.
Saako rappukäytäväänkään mennä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsille ja aikuisillekkin pitää opettaa, että ainakaan tulipalossa ei hissiä saa käyttää.
Ellei uunimakkaraksi halua.Saako rappukäytäväänkään mennä?
Ei silloin, jos on tulipalo.
Kyllä minua, aikuista, ihan oikeasti huolettaa, jos lapset eivät jaksa nousta rappuja pitkin kuudenteen kerrokseen. Olen vilpittömästi ja aidosti hämmästynyt ja myös hiukan pahoillani lasten puolesta.
Itse käytän rappusia aina jos pystyn. Lapsuuteni asuin juurikin kuudennessa kerroksessa, enkä muista sen ikinä olleen mikään erityinen suoritus kulkea rappuja ylös ja alas. Aivan normaalia.
Tänä päivänäkin käytän rappusia kotitalossani sekä työpaikalla. Hissiä vain, jos on paljon matkalaukkuja ja kantamuksia.
Ikävää, että kasvaa uusi sukupolvi sen tyyppisiä ihmisiä, jotka pitävät rappujen kulkemista jotenkin toisen luokan kansalaisuutena. Samat tyypit varmaan pyörivät pitkiä aikoja kauppojen suurilla parkkipaikoilla vain saadakseen autonsa pysäköityä ihan oven viereen.
Ihmettelen vaan. Mutta en enää ihmettele, miksi suomalaislapset ovat niin ylipainoisia.
Mitä jos tulee sähkökatko? Pienet lapset yksin hississä. Tai oikosulku ukkosella? Tai sähköisku?
Minä halusin lapsena mennä rappusia pitkin kotiin viidenteen kerrokseen, enkä käyttää hissiä. Nykyään siitä varmaan kirjotettas lasu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen on käytössä kultainen sääntö siitä että alle 12 vuotiaat lapset eivät saa yksin käyttää hissiä.
Eli 8 ja 10 v lasteni pitäisi kiivetä koulureput selässä kuudenteen kerrokseen, tai istua aulassa kunnes me vanhemmat tulemme?! Taidat olla tämä naapuri ;/
ap
Hyvää hyötyliikuntaa :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua, aikuista, ihan oikeasti huolettaa, jos lapset eivät jaksa nousta rappuja pitkin kuudenteen kerrokseen. Olen vilpittömästi ja aidosti hämmästynyt ja myös hiukan pahoillani lasten puolesta.
Itse käytän rappusia aina jos pystyn. Lapsuuteni asuin juurikin kuudennessa kerroksessa, enkä muista sen ikinä olleen mikään erityinen suoritus kulkea rappuja ylös ja alas. Aivan normaalia.
Tänä päivänäkin käytän rappusia kotitalossani sekä työpaikalla. Hissiä vain, jos on paljon matkalaukkuja ja kantamuksia.
Ikävää, että kasvaa uusi sukupolvi sen tyyppisiä ihmisiä, jotka pitävät rappujen kulkemista jotenkin toisen luokan kansalaisuutena. Samat tyypit varmaan pyörivät pitkiä aikoja kauppojen suurilla parkkipaikoilla vain saadakseen autonsa pysäköityä ihan oven viereen.
Ihmettelen vaan. Mutta en enää ihmettele, miksi suomalaislapset ovat niin ylipainoisia.
Laita kantamukset hissiin ja juokse portaat.
Roope Ankka oli menossa taksiin, jossa laukkujen viemisestä ei peritty hintaa. Hän laittoi laukut taksiin ja käveli itse kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos tulee sähkökatko? Pienet lapset yksin hississä. Tai oikosulku ukkosella? Tai sähköisku?
Tai yläkerrassa on tulipalo, jota ei vielä ole huomattu ja leviää nopeasti. Lapset hississä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Periaatteessa kyllä. Jos siellä hissin seinällä lukee 12v niin se tarkoittaa sitä ja taloyhtiö pesee kätensä, jos sattuu tapaturma ja vastuu jää vanhemmille.
Kyllähän hissi voi olla vaarallinen paikka ja hissinoven väliin voi jäädä reppu tai vaate, joka ei ole leikin asia.
Meidän taloyhtiössä juuri lapsesi ikäinen käytti koiraa ulkona ja jostakin syystä koiran häntä jäi hissin väliin. Voit arvata seuraukset. Ja vastuu jäi vanhemmille, eikä vakuutus korvannut.
Nykylapset käyttävät älykännykkää ja muita teknisiä laitteita ihan pienestä pitäen. En ymmärrä, miksi heiltä pitäisi kieltää hissin käyttö? Eihän siinä tarvitse osata muuta kuin painaa nappia ja avata ovi.
Jos perusteena on liikunnan saaminen, niin ennemmin hissin käyttö pitäisi siinä tapauksessa kieltää aikuisilta.
MInulla on ahtaanpaikankammo enkä käytä hissejä ja monesti olen ihan nääntynyt, kun pitää kiipeillä portaissa, Välillä sytyttää valot ja jatkaa taas kiipeämistä! Eräs kaverini asuu kuudennessa kerroksessa ja hävettää saapua sinne selkä hiessä, naama punaisena läähättäen. Antaisin mitä vain, kun uskaltaisin siihen hiton hissiin!