Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te pystytte syömään kipeänä??

Vierailija
17.09.2017 |

Ihan jumalaton kuume sahaa viidettä päivää ylös-alas, mikään ei maistu, väsyttää koko ajan, päätä särkee ja v*tuttaa jos rehellisiä ollaan.
Just nyt on hyvä hetki, kuume lähti taas lääkkeillä ainakin hetkeksi. Pakkohan mun on mennä kauppaan, mutta mitä ostan mikä ei alkaisi oksettamaan ja maistuisikin joltain? Apua ☹ Pää on ihan tyhjä. Ja olen kokki ammatiltani. Hävettää. Pistän kuumeen piikkiin tämän häiriön.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattikeittoa, on ainakin helppoa syötävää.

Vierailija
2/28 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikas hedelmäsalaatti + pala suklaata energiaa antamaan. Jaffa ? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kipeänä ole tapana syödä kanakeittoa. Jos jaksaa ite tehdä niin tekee ison satsin niin ettei tartte kokoajan kokkailla ja jos ei ite jaksa tehdä niin ostaa valmista.

Vierailija
4/28 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaania, mehukeittoa.

Vierailija
5/28 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tosi hyviä, kiitos! Mehukeitto ei tullut edes mieleen, nerokasta :)

Pinaattikeittoa ja hedelmäsalaattia vois kokeilla. Eri aikaan toki. Saa ehdottaa lisää.

Ap

Vierailija
6/28 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lettuja

Vierailija
7/28 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön usein salmiakkia, vaikkei se ruokaa korvaakaan. Mutta tulee edes vähän energiaa ja peittää sen epämääräisen pahan flunssamaun suussa.

Myös marjat ja hedelmät uppoaa, sekä ihan sellainen höttöleipä voin kanssa.

Vierailija
8/28 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain pehmeää leipää juustolla ja kurkulla, leikkeleet ei kipeänä maistu. Gefilusmehua.

Vierailija
9/28 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö kipeänä juuri mitään. Alkuviikolla olin kuumeessa, söin palan ruisleipää ja vissyä.

Ihminen ei kuole vaikkei saisi muutamaan päivään kunnon ruokaa. Juominen on toki tärkeää.

Mua on aina ihmettänyt ihmiset, jotka kuumeessakin tilaa jotain pizzaa. Ei itselleni semmoinen kipeänä maistu.

Vierailija
10/28 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millain on kipeänä. Usein sopiva ruoka on jotain kasvissosekeittoa tai tomaattikeittoa tms. Joskus myös tuorepasta sopii (etenkin kurkkukipuisena se on hyvä, jopa helpompaa niellä kuin keitot).

Vierailija
11/28 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsejä, marjoja, paahtoleipää, pussikeittoja (kuuma kuppi). Noissa siis sekin hyvä puoli, ettei tarvitse jaksaa olla jalkeilla laittaakseen ruokaa.

Vierailija
12/28 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön kuumeessa lämmintä kaakaota ja pullaa. Jätskiä. Lihapiirakkaa kaikilla mausteilla maidon kanssa. Kaikkea mitä normaalisti en.

Vierailija
13/28 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, että minulla olisi ruokahalu mennyt sairastelun takia kuin viimeksi lapsena. Varmasti vähemmän tulee syötyä, mutta tekee kuitenkin mieli syödä. 

Vierailija
14/28 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahassa flunssassa söin viime kerralla vihreitä omenoita jääkaappikylmänä, ennen kuin mikään muu alkoi maistua. Jotenkin se raikkaus helpotti.

Vierailija
15/28 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista, että minulla olisi ruokahalu mennyt sairastelun takia kuin viimeksi lapsena. Varmasti vähemmän tulee syötyä, mutta tekee kuitenkin mieli syödä. 

No, meitä on erilaisia :) Olen syönyt reilun neljän päivän sisään yhden sämpylän, litran banaanijogurttia ja pussillisen nuudeleita (hiton helppo niellä).

Muuten vettä, vettä, lisää vettä ja mehua ja limpparia. Keho karjuu jo jotain muuta. Jätski oli kanssa hyvä idea, kylmää ja ns. nestemäistä. Joo! Kaakaokin vois mennä. Ei kovin ravintorikasta, mutta tyhjää parempi.

Ap

Vierailija
16/28 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, meitä on erilaisia :) Olen syönyt reilun neljän päivän sisään yhden sämpylän, litran banaanijogurttia ja pussillisen nuudeleita (hiton helppo niellä).

Muuten vettä, vettä, lisää vettä ja mehua ja limpparia. Keho karjuu jo jotain muuta. Jätski oli kanssa hyvä idea, kylmää ja ns. nestemäistä. Joo! Kaakaokin vois mennä. Ei kovin ravintorikasta, mutta tyhjää parempi.

Ap

Kuumeessa on tärkeintä se, että saa energiaa, ne vitamiinit voi syödä purkista. Magrofagit jotka puolustavat sinua siellä veressä, tarvivat energiaa, eivät vitamiineja. Ota buranaa ja mätä huiviin mitä sinne menee. Jätskissä ja kaakaossa on energiaa, hedelmäsalaatissa ja mehukeitossa on kaloreita aika vähän..

Vierailija
17/28 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin joskus mahataudissa ollessa lapselle ostetun suklaavanukkaan. Siitä sai energiaa eikä onneksi tullut takaisin ylöskään toisin kuin kaikki nesteet mitä yritin juoda. On toiminut sen jälkeen mun kestosuosikkina muutakin tauteja sairastaessa, helppo nielläkin vaikka olisi kurkku kuinka kipeä. Sen jälkeen ei yleensä ole mennyt kauaa kun on alkanut muukin ruoka maistua.

Ja niitä nesteitä tietty kannattaa myös nauttia. Mehukeitot on toimineet myös.

Vierailija
18/28 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Reilu 20 vuotta sitten en pystynyt syömään kipeänä, mutta ei siitä syystä etteikö olisi tehnyt mieli vaan siksi, että minulla oli kurkku niin julmetun kipeä, että jo pelkkä hengittäminen sattui.

Muutama tunti ennen esikoisen syntymää meni ruokahalu, mutta muuten on kyllä aivan vierasta tuo, ettei ruoka maistuisi. Jotkut sanovat, ettei helteelläkään tee mieli syödä mitään, mutta itsellä ei ole siitäkään kokemusta.

Vierailija
19/28 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kipeyden asteesta. Jos kurkku on sikakipeä, en pysty syömään vaan juon vain teetä jossa raastettua inkivääriä ja sitruunaa. Mustikkakeitto on myös hyvä. Jos en ole ihan kauhean kipeä, syön sitä mitä mieli tekee - usein se on jotain hedelmää, smoothieta tai pikapuuroa.

Vierailija
20/28 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lailla kipeänä, ap?

On aivan kaksi eri asiaa olla kuumeessa kuin olla mahataudissa.

Jos olen vilustunut, syön yleensä mahdollisimman mausteista ruokaa. Kun nenä on tukossa, ei maista kunnolla mitään, ja siksikin haluaa ruuan olevan kunnolla maustettua. Tulisuus vielä "avaa röörit" mukavasti.

Jos taas olen mahataudissa, syön mahdollisimman lempeitä ruokia. Ihan vaikka vaan puuroa tai juuressosekeittoa, johon laitan hiukan tavallista enemmän suolaa, koska elimistö tarvitsee mahataudissa suoloja (niitä poistuu oksentaessa ja ripuloidessa).  

Kannattaa myös ostaa sieltä kaupasta gefilus-mehua ja -maitoa, koska ne rauhoittavat mahataudissa mahaa!

Tärkeintä on silloin juoda, syömättäkin pärjää kyllä useamman päivän, mutta elimistö ei saa kuivua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi