Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tarjoaa yhteisistä rahoista baarissa

Vierailija
17.09.2017 |

Näkee kuiteista. Kiva, esittää rahamiestä mun rahoilla. Yöks.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että ehkä ostan rahoillani sellaista perinteistä "mies vie ja nainen vikisee"-asetelmaa. Tyhmää. Tuon pitäisi perustua varmaankin miehen itsetuntoon, missä nyt siis vika piilee. Plus omassa saamattomuudessani ja peloissani.

Tuota naisten tallaajaa en edes viitsi kommentoida, yrittää vaan su aamun iloksi kalastella raivokohtauksia.

Ap

Vierailija
42/47 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruikuti, ruikuti, rui, rui, rui. Ja lopuun parit ulinat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneekö ne baarirahat juuri siitä sinun puoliskostasi? Niinkö siinä kuitissa luki, että puolison rahoista..??

Ei oo mitään mun puoliskoa, vaan mun 80%. Ainakin niin paljon "vapaasta" rahasta jää mun tilistä. En oo rahan perää ja järkevät menot hoidetaa miettimättä kuka maksaa, mutta tää ei oo mun mielestä järkevää. Sitä rahaa ei kuitenkaa oo kauheasti ylimäärästä ja nyt sitte pihistellää ruoassa tms.

Onko sulla noin paljon parempi palkka kun miehelläsi vai miksi tuo epäsuhta?

Meillä on eri tilit ja yhteisiä kuluja maksetaan suunnilleen tasan (tyyliin minä maksan sähköläaskun, puoliso vakuutukset jne...) Ja tämä toimii meillä kun on keskinäinen luottamus siihen että tasapuolisesti mennään. Teille parempi vaihtoehto olisi yhteinen taloustili ja sitten lisäksi omat tilit. Taloustilille molemmat tallettaa jonkun sovitun summan kuukausittan eikä sitä käytetä baareihin tai muihin omiin kuluihin.

Kyllä, mulla on räikeästi isompi palkka. Aikaisemmin, pari vuotta taaksepäin, ne oli yhtä isot eikä tälläsiä ongelmia (tai ylimääräistä rahaa) ollut.

Miehen rahat ehkä just riittäis jaettuihin menoihin (jos ruoka puoliks), hiluja jäis. Mitä siitä seurais?

Ap

Teidän pitää sitten pienentää menoja. Kun otat kirjanpidon käyttöön, sinulle selviää, kuinka paljon mihinkin menee rahaa. Miten paljon miehellä on ikää? Rahankäyttö ei ainakaan ole aikuisen tasolla.

Niin. Mielestäni nyt molemmat voittavat, kun voidaan elää suht mukavasti. Menojen pienentäminen tarkoittaisi käytännössä asumisjärjestelyjen downgreidaamista ja joutuisin siis tiputtamaan omaakin elintasoa miehen mukaan, että hänellekin jäisi käyttörahaa. Eikä häntäkään ko. järjestely kiinnosta.

Lähes nelikymppinen mies kyseessä. Ja parikymppisistä ollaan yhdessä oltu, kertoo siis järjestelyn kestonkin. Tämä on ilmeisesti sitä erilleen kasvamista käytännössä...

Ap

Downgreidaaminen tarkoittaisi sitä että sulle jäis enemmän rahaa vaikka sijoittamiseen. Nyt mies tarjoilee toisille sun rahoilla baarissa. Se ei vissin ollut tarkoitus? Nyt järki  käteen nainen!

Mä tiedän, mä tiedän! Aaarghh! Miksi se tuntuu niin vaikealta? Ja miehen "kuohitsemiselta".

Ap

Siksi että meidän naiset on aivopesty ajattelemaan noin. Nyt sinä teet kuten neuvoin, jookos? Mies ei ajattele kuin itseään joten miksi sinun pitäisi uhrautua? Mielikuvaharjoittelu käyntiin nyt, parisuhteenne on ajautumassa karikolle miehen käytöksen takia. Sinulla on oikeus pitää puolesi ja ajatella omaa parastasi.

Vierailija
44/47 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Kasvun paikka ennen kaikkea itselle.

Luulenpa etten ole ainoa nainen tässä tilanteessa.

Ap

Vierailija
45/47 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei niistä sun hiluistasi paljon tarjoilla, ap. Mies tienaa sinua enemmän, joten hänellä on oikeuskin tarjota.

Sulla on kovasti asenneongelmia jotka vaikuttavat luetun ymmärtämiseen. Ap  tienaa huomattavasti miestään enemmän.ENEMMÄN. Kutistuiko  kivekset?

Ap tienaa miestään vähemmän, kuten naiset tilastojen mukaan tekevät. Netissä vain on niin helppo päivähaaveilla ja leikkiä parempaa kuin onkaan. Sellaisia persaukisia haahuilijoita naiset ovat.

Mene sinä vaan täyttelemaan sitä päivärahahakemusta jookos, uliuli. On se kamalaa kun nainen tienaa miestä enemmän, ihan menee yli sun ymmärryksen. Sä et edes taida tietää miten tilastot kootaan.Nyt ne herneet ihan selkeästi vetäytyivät jo kroppasi sisäpuolelle. oijoi.

Vierailija
46/47 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Kasvun paikka ennen kaikkea itselle.

Luulenpa etten ole ainoa nainen tässä tilanteessa.

Ap

Et taatusti ole. Toivottavasti tyttäresi (jos sulla sellainen on)  ei malliopi tuota että naisella ei ole oikeutta itse tienaamiinsa rahoihin. Kannustan sinua pitämään puolesi. Jos rahaa ei ole, ei käydä baarissa.Eikä todellakaan käydä baarissa puolison rahoilla jos omaa rahaa ei ole.

Vierailija
47/47 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneekö ne baarirahat juuri siitä sinun puoliskostasi? Niinkö siinä kuitissa luki, että puolison rahoista..??

Ei oo mitään mun puoliskoa, vaan mun 80%. Ainakin niin paljon "vapaasta" rahasta jää mun tilistä. En oo rahan perää ja järkevät menot hoidetaa miettimättä kuka maksaa, mutta tää ei oo mun mielestä järkevää. Sitä rahaa ei kuitenkaa oo kauheasti ylimäärästä ja nyt sitte pihistellää ruoassa tms.

Onko sulla noin paljon parempi palkka kun miehelläsi vai miksi tuo epäsuhta?

Meillä on eri tilit ja yhteisiä kuluja maksetaan suunnilleen tasan (tyyliin minä maksan sähköläaskun, puoliso vakuutukset jne...) Ja tämä toimii meillä kun on keskinäinen luottamus siihen että tasapuolisesti mennään. Teille parempi vaihtoehto olisi yhteinen taloustili ja sitten lisäksi omat tilit. Taloustilille molemmat tallettaa jonkun sovitun summan kuukausittan eikä sitä käytetä baareihin tai muihin omiin kuluihin.

Kyllä, mulla on räikeästi isompi palkka. Aikaisemmin, pari vuotta taaksepäin, ne oli yhtä isot eikä tälläsiä ongelmia (tai ylimääräistä rahaa) ollut.

Miehen rahat ehkä just riittäis jaettuihin menoihin (jos ruoka puoliks), hiluja jäis. Mitä siitä seurais?

Ap

Teidän pitää sitten pienentää menoja. Kun otat kirjanpidon käyttöön, sinulle selviää, kuinka paljon mihinkin menee rahaa. Miten paljon miehellä on ikää? Rahankäyttö ei ainakaan ole aikuisen tasolla.

Niin. Mielestäni nyt molemmat voittavat, kun voidaan elää suht mukavasti. Menojen pienentäminen tarkoittaisi käytännössä asumisjärjestelyjen downgreidaamista ja joutuisin siis tiputtamaan omaakin elintasoa miehen mukaan, että hänellekin jäisi käyttörahaa. Eikä häntäkään ko. järjestely kiinnosta.

Lähes nelikymppinen mies kyseessä. Ja parikymppisistä ollaan yhdessä oltu, kertoo siis järjestelyn kestonkin. Tämä on ilmeisesti sitä erilleen kasvamista käytännössä...

Ap

Downgreidaaminen tarkoittaisi sitä että sulle jäis enemmän rahaa vaikka sijoittamiseen. Nyt mies tarjoilee toisille sun rahoilla baarissa. Se ei vissin ollut tarkoitus? Nyt järki  käteen nainen!

Tää on just tätä, että kun nainen tienaa enemmän, hänen rahat menee miehen ruokkimiseen ja elättämiseen. Eikä naiselle kerry omaisuutta. Kun taas tilanne on se, että mies tienaa enemmän, mies ostaa talon ja auton ja kesämökin ja osakkeita. Ei hän "tuhlaa" rahojaan naisen ruokkimiseen.  Nainen maksaa ruokansa (ja meihenkin ruuan) ja on varaton. Lopeta se miehen hyysääminen ja juomien maksaminen ja ala laittaa omia rahojasi johonkin järkevämpään.  Tulet myöhemmin katumaan, jos kaikki rahasi ovat menneet miehen suoliston läpi ja hävinneet tuntemattomaan....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi