Anoppi "käski" jättää lapsiluvun yhteen
Ja tottelin häntä. Sen sijaan tyttären tyttärensä on taas raskaana ja saa aviottoman lapsen. Elää sossun rahoilla. Ne lapset on hänelle ok. Olen vihainen.
Kommentit (62)
On minuakin aikuisena yritetty määräillä, manipuloida ja syyllistää mutta en ole siihen suostunut.
Oma elämä ja omat päätökset ja valinnat.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi tms ajattelee puolestasi.
Minusta tuntuu että se voi tässä tapauksessa olla ihan hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Ja tottelin häntä. Sen sijaan tyttären tyttärensä on taas raskaana ja saa aviottoman lapsen. Elää sossun rahoilla. Ne lapset on hänelle ok. Olen vihainen.
Anopin tyttärentytär saa aviottoman lapsen?
Elätkö 1800-luvulla?
Millä ihmeen sossun rahoilla hän nyt elää... Ilmeisesti kotiäiti, joka saa huiman 50€:n lapsilisäkorotuksen, siinä yh-äitien sossutuet kokonaisuudessaan.
Älä tuhlaa elämääsi varattomien kadehtimiseen, vaan keskity johonkin rakentavaan elämässä.
Kaikki on aina muiden syytä. Kuulostaa ihan exältäni.
Voiko tuo olla totta, että joku on oikeasti noin tyhmä kuin aloittaja?!
Minusta anopin neuvo oli ihan hyvä. Ainakin kannattaa aina tehdä niin monta lasta, että kykenee elättämään ne yksin.
t. yh-äiti ja arkirealismi
Mä olin 40 kun toinen lapseni syntyi (saman miehen kanssa) 1998. Tuntui hieman kornilta, kun anoppi tuli käymään ja keittiössä sitten mulle huomautti, että kyllä kaksi lasta riittää ja että onhan niitä ehkäisyvälineitäkin keksitty ....
Tunnen tällaisenkin perheen, jossa anoppi hoitaa joka päivä kolmea lastenlasta vanhempien ollessa töissä, nuorin on vastasyntynyt 2kk ikäinen vauva. Anoppi lainaa näille myös rahaa, kun eivät osaa hoitaa talousasioitaan, eivätkä maksa velkojaan edes takaisin. Aika härskiä appivanhempien hyväksikäyttöä. Minun mielestä silloin olisi kannattanut miettiä onko siihen kolmanteen lapseen enää varaa?
Outoa...
Isäni käski jättämään yhteen, mutta minulla on jo kuusi.
Se on katsos niin, että ei ole pakko tehdä niin kuin joku toinen sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitset kenenkään muun mielipidettä tässä asiassa kuin miehesi?
- Minä tarvitsin vain oman mielipiteeni.
Vierailija kirjoitti:
Outoa...
Isäni käski jättämään yhteen, mutta minulla on jo kuusi.
Se on katsos niin, että ei ole pakko tehdä niin kuin joku toinen sanoo.
- Nyt on tuo isä varmaan iloinen, ettei häntä aikanaan toteltu.
Olet kyllä hyvä ihminen kun olet noin tottelevainen.
Anopin mielestä lapsia ei ois kannattanut tehdä ollenkaan,kohta syntyy kuudes ja anoppi on häipynyt elämästä😃
Ammattivalittaja aloituksineen on kyllä kaikkien aikojen tapaus. Asiat, joista vain hän on itse vastuussa, ovat ammattivalittajan mielestä automaattisesti muiden syytä. Itse hän ei tee edes töitä ja vaikka hänen miehensä raataa heidän firmassaan aamusta iltaan, ammattivalittaja vaan haukkuu häntä köyhäksi. Ja jos ammattivalittaja on mustasukkainen jo siitä, että mies viettää aikaa heidän 9-vuotiaan lapsen jalkapalloharrastuksessa, niin miten mustasukkainen ja ärsyyntynyt hän olisi kun olisi vielä toinen lapsi harrastuksineen aikaa viemässä. Silloin ehkä hänenkin pitäisi vaivautua tekemään jotakin.
Rehellisesti sanoen näistä ammattivalittajan aloituksista tulee mieleen mieleltään vakavasti häiriintynyt ihminen, joka ei ymmärrä edes hävetä mitään, vaikka aihetta olisi.
Me päätettiin miehen kans että 2 lasta on meijän luku vaikka anoppi ois halunnu enempi lapsenlapsia . Ja 2 poikaa meillä on.
No mitenkäs se viikonloppu tällä kertaa sujui?
Lapsenteon merkeissä? Vai korkkasitko?
Jos kyselee muilta lupia ja antaa muiden päättää omista asioista niin parempi vaan olla lisääntymättä enempää. Lasten vanhempien kun pitäisi olla oikeasti aikuisia ja itsenäisiä että edes arki sujuu. Jos anoppi määrää niin vika on siinä joka siihen alistuu.