Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi varsinkin pienemmät yritykset ottaa toimeksiantoja joita ei pysty hoitamaan kunnolla?

Vierailija
16.09.2017 |

Joko ei ymmärretä tai välitetä mitä sopimuksia allekirjoitetaan ja sitten yritetään repiä palveluista täysi hinta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittävät elättää itsensä etteivät joutuisi sinun verorahoillasi elätettäviksi. Eivät pysty kilpailemaan suuryritysten kanssa jotka eivät maksa veroja koska veroparatiisit. 

Vierailija
2/7 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittävät elättää itsensä etteivät joutuisi sinun verorahoillasi elätettäviksi. Eivät pysty kilpailemaan suuryritysten kanssa jotka eivät maksa veroja koska veroparatiisit. 

Ne ymmärtää sentään sen että yteistyön perusedellytys on hoitaa työt kunnolla? Yleensä en anna toista mahdollisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksen tavoite on tuottaa voittoa.

Toimeksiannot kannattaa hoitaa kunnolla jos näin tekemällä pystyy tekemään enemmän voittoa. Joskus kannattaa ahnehtia liikaa töitä ja hoitaa toimeksiannot vain välttävästi. Syntyy enemmän voittoa hoitaa kolme työtä nopeasti hutiloiden kuin tekemällä kaksi viimeisen päälle hyvin.

Vierailija
4/7 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla alla olen huomannut että suuret yritykset osaavat vaan paremmin rajata palvelunsa ja ennenkaikkea laativat sopimukset paremmin. Suurissa yrityksissä sanotaan heti mitä ei aleta tekemään ja koska työ on heidän mielestään valmis. Jos toimeksiantaja tuntuu hankalalta kumppanilta, niin sopimus puretaan.

Pienet yritykset vaan yrittävät tehdä kaiken ja miellyttää toimeksiantajaa ja useinhan se ei ole edes mahdollista, koska joillakin on sellainen tapa että aina ollaan tyytymättömiä ja yritetään sillä perusteella saada lisäalennus tai teettää töitä jotka ei kuulu sopimukseen. Sopimuksista ei myöskään luovuta hankalassakaan tilanteessa, koska siihen ei vaan ole varaa.

Vierailija
5/7 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrityksen tavoite on tuottaa voittoa.

Toimeksiannot kannattaa hoitaa kunnolla jos näin tekemällä pystyy tekemään enemmän voittoa. Joskus kannattaa ahnehtia liikaa töitä ja hoitaa toimeksiannot vain välttävästi. Syntyy enemmän voittoa hoitaa kolme työtä nopeasti hutiloiden kuin tekemällä kaksi viimeisen päälle hyvin.

Luottoasiakkaan hommat hoidetaan huolella ja satunnaistyöt voi hoitaa vasemmalla kädellä.

Vierailija
6/7 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni yritys ei suostu tekemään asioita, joista ei ole sovittu. Ainakin meillä sanotaan tilaajalle heti, että kilpailutuksessa ei ollut mukana sähkötöitä, emme niitä tähän hintaan tee. Silloin tilaaja yleensä ihmettelee, että kyllä ne muilla kuuluvat ja sitten me otamme esille sen hankinta-asiakirjan tai tilaussopimuksen ja pyydämme sieltä osoittamaan, että missä täällä on sähkötyöt. Ja silloin tilaaja itkee, että teemme työmme huonosti ja ylihinnoitellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kyse liiasta tinkimisestä? Haluatko kiinteän hinnan etukäteen ja joutuuko yritys antamaan sen puutteellisten tietojen varassa?

Olen pienyrittäjä, ja minulla on muutama suuri vakituinen asiakas. Laskutan heitä tuntihinnalla käyttämäni työajan mukaisesti eikä ylimääräistä aikaa kulu tarjouksiin tai hinta-arvioiden antamiseen. Voin käyttää työhön sen ajan, mikä siihen menee, eikä tehdä kiireellä saadakseen järkevän tuntihinnan työlleen. Laskutan näitä muutamaa asiakasta yhteensä noin 7 000 - 14 0000 euroa kuukaudessa ja toimeentuloni tulee heiltä.

Sitten välillä on uusia tai satunnaisia asiakkaita, jotka pyytävät ensin tarjousta jostain pikkutyöstä ja tuovat yleensä esiin, että töitä voisi olla enemmänkin (vaikka päälle jo näkee, että todellisuudessa tarpeet ovat vähäisiä ja hyvin satunnaisia). Annan mielestäni realistisen tarjouksen tai hintahaarukan, vaikka aina joutuu jonkin verran arvaamaan. Sitten alkaa tinkaaminen, pyydetään ehkä täsmennyksiä tarjoukseen, jne, jne. Työaikaa tarjouksen antamiseen ja täsmennyksiin kuluu about sen verran kuin itse työhön. Jos lopulta saadaan sopimus aikaiseksi, tuntihinta on jo kutistunut aika surkeaksi ja työhön ei viitsisi laittaa ainakaan yhtään enempää tunteja kuin tarjoukseen on arvioinut. Jos työ vaatii jotakin asiakkaalta (esim. taustatietoja, materiaalia, kommentteja) niin yleensä niitä saa huonosti tai laatu on huonoa/vaihtelevaa. Työn luovutuksen jälkeen näiltä satunnaisilta asiakkailta saattaa tulla lisäpyyntöjä, yleensä jollain tavoin epämääräisiä, tietysti samaan hintaan. Näiltä uusilta/satunnaisilta laskutan vuodessa ehkä yhteensä sen 7000 euroa, jos sitäkään.

Pitäisi lopettaa kokonaan satunnaisten pikkuasiakkaiden palveleminen :( Ei maksa vaivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi