Lapseni aloitti tänä syksynä Steinerkouöussa, ihmettelen paria asiaa
Lapseni on hyvin taiteellinen ja päädyimme siihen, että Steinerkoulu tukee hänen taipumuksiaan parhaiten. Mutta viime aikoina lapsi on alkanut käytyytymään oudosti. Hän on mm. hypellyt sekavasti ja läpsytwllyt käsiään yhteen. Sanoo manaavansa pahoja henkiä pois. Olin silleen että mitä ihmettä, niin lapsi sanoi että eurytmiatunneilla ope oli sanonut, että lapsi heijastaa vääränlaisia energiatasoja(!) Kuulemma tuli läksyksi tämä "sieluharjoitus".
Lapsi ei myöskään enää pelaa jalkapalloa pihalla niin kuin ennen, epäilen senkin liittyvän
tähän Steinerkouluun. Enkä vieläkään ymmärrä eurytmiaa kunnolla. Suoraan sanoen minua pelottaa koulun vaikutus lapseni ja tämä hämärä uskonto joka tuntuu olevan taustalla. Katsoin vielä lapseni vihkoon, näin että sinne oli kirjoitettu muistiinpanoja "sielun toiminnasta".
Pitäisikö vaan siirtää lapsi normaaliin kouluun? Vai odotetaan ja katsotaan miten asiat etenevät.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan kaikki tutut, jotka ovat käyneet steinerpäiväkodin ja/tai koulun, ovat yleissivistykseltään keskimääräistä heikompia ja itsekin katkeria vanhempiensa aikanaan tekemästä valinnasta laittaa Steineriin. Oli kuulemma todella vaikeaa Steinerin jälkeen normaalissa opetuksessa lukiossa, koska steinerissa kaikki tehtiin niin eri tavalla eikä tarvittavaa osaamista ollut normaalia koulua varten. Steinerin käyneiden parin kaverin suusta kuultua: steiner sopii lähinnä heikkolahjasimmille lapsille ja nuorille jotka ei menestyisi normaalissa koulussa.
Juuri näin. Jatko-opinnot vaarassa. Jos et ole "hippi " ,miksi laitoin lapsen Steineriin.
En tunne muuten koulua, mutta tiedän sieltä ihan lääkikseen päässeitä nuoria, että ei ne jatko-opinnot ole siitä kiinni.
Opiskelen parasta aikaa steinerkoulun luokanopettajaksi enkä todellakaan usko että tällä aloituksella on mitään tekemistä totuuden kanssa, sen verran kummalliselta kuulostaa. Itse en myöskään laittaisi lastani tuollaiseen kouluun. Steinerkouluun kyllä laitan.