Tunsin sikiön liikkeet jo rv 12-13
Miten voik tuntea niin aikaisin? Esikoisesta muistaakseni rv 16.
Nyt vuosia myöhemmin tunsin noinkin aikaisin, samassa kohdassa aina tuntui ja ultralla nähtiin että siinä hän köllöttelikin. Pikkuhiljaa ne muuttui kovemmaksi ja kovemmaksi.
Lapsivettä oli todella paljon, voisikos johtua siitä? Vatsa oli myös todella iso, navan korkeudella rv 15
Kommentit (21)
Mä tunsin esikoisesta kans tosi aikasin, joskus rv13-14 paikkeilla. Toisessa raskaudessa liikkeet alko tuntumaan rv18. En tiedä mistä ero johtuu, esikoinen oli kyllä ihan superjäntevä ja liikkuvainen. Saa nähdä onko tää toinen vähän rauhallisempi tapaus.
eiköhän se ollut sun kohtusi minkä tunsit etkä sikiön potkut
Jännää,minäkin tunnen potkuja vaikka en ole raskaana
Minäkin tunsin tokasta rv 12, ekasta rv 14. Johtui kuulemma ihan vaan siitä, että olin niin laiha. Tokasta liikkeet tuntui käteenkin jo rv 13, neuvolatätikin tunsi.
Vauva ei todellakaan potki rv 12 niin, että se tuntuisi. Pituus on ehkä 4 cm ja kädet ja jalat aivan pienet ja heiveröiset vielä.
Jännä että näiden samojen äitien lapset puhuvatkin usein jo alle puolivuotiaina ja osaavat muitakin taitoja maailmaennätystasoisen aikaisin...
Vierailija kirjoitti:
Miten voik tuntea niin aikaisin?
No ei voikaan.
No kyllä ne nyt vain sikiön liikkeitä oli. Ultrassa se todettiin kun näytin missä kohtaa vauva lymyää ja siinähän hän olikin. Samasta kohdasta löytyi myös aina sydänäänet. Alkuun ne oli ihan satunnaisia hentoja sipaisuja jotka pikkuhiljaa muuttui kovemmaksi.
Vatsani oli todella iso jo noilla viikoilla, vatsan päältä ultrattiin.
Eikös esikoisen liikkeet yleensä tunnu myöhemmin, hänestäkin tunsin jo rv 16.
Toiset nyt vain tuntee herkemmin, mulla erittäin paljon eteenpäin kallistunut kohtu, ehkä tässäkin syy
Ap
No ei siinä kauheasti ole vaihtoehtoja "missä" se vauva voisi olla .... :D
Pelkkää kuvittelua jos joku luulee rv 12 tuntevansa potkuja. Vatsan isouskin johtuu siitä että se on jo valmiiksi venynyt edellisen raskauden jäljiltä.
Minäkin tunnen vauvan potkuja! Tosin edellisestä raskaudestani on jo 9 v. Sellaisia samanlaisia hipaisuja tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
No ei siinä kauheasti ole vaihtoehtoja "missä" se vauva voisi olla .... :D
Pelkkää kuvittelua jos joku luulee rv 12 tuntevansa potkuja. Vatsan isouskin johtuu siitä että se on jo valmiiksi venynyt edellisen raskauden jäljiltä.
No jos maha on napaan saakka kasvanut, niin kyllähän siinä niitä kohtia on missä vauva on.
Minun vatsan isous johtui runsaasta lapsivedestä ja eteenpäin kallistuneesta kohdusta, kuten kerroin. Edellisestä raskaudesta yli 10v.
Eikä ne ensimmäiset liikkeet ole todellakaan mitään verrattavissa suoliston liikkeisiin, ne on sellaisia aivan pieniä hipaisuja, moni ei niitä kuulemma edes tunne, vaan tuntevat vasta myöhemmin.
4-5cm mötikkä (päästä peppuun) kun mahassa liikkuu niin miksi ihmeessä sitä EI VOISI tuntea??
Mulla tuntui kolmannesta lapsesta noilla viikoilla. Mulla myös eteenpäin kallistunut kohtu ja erittäin vilkkaasti liikkuva vauva. Sekä olemattomat vatsalihakset :D
Äitipolilla ainakin uskoivat, että tunnen liikkeet, juuri em. syistä.
Jotain vialla jos on paljon lapsivettä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuntui kolmannesta lapsesta noilla viikoilla. Mulla myös eteenpäin kallistunut kohtu ja erittäin vilkkaasti liikkuva vauva. Sekä olemattomat vatsalihakset :D
Äitipolilla ainakin uskoivat, että tunnen liikkeet, juuri em. syistä.
Se oli vähän huonokin juttu, koska heti jos meni päivä ettei tuntenutkaan, niin huolestui. Liikkeet kun noilla viikoilla vielä ihan satunnaisia. Pikkuhiljaa ne muuttui sellaiseksi että tuntui useammin ja kovemmin
Ap
http://www.vau.fi/raskaus/Raskausviikot/Viikko13/
Ettei pääsisi faktat unohtumaan sikiön koosta ja kehityksestä.
Eli kyllä ne on noilla viikoilla vielä omat pierut mitkä siellä mahassa potkii.
Juu juu ja lapsi varmaan osaa kohta puhuakin...
Vierailija kirjoitti:
Jotain vialla jos on paljon lapsivettä.
Niin oli :( afi 22 rakenneultrassa.
Mutta ei siitä sen enempää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
http://www.vau.fi/raskaus/Raskausviikot/Viikko13/
Ettei pääsisi faktat unohtumaan sikiön koosta ja kehityksestä.
Eli kyllä ne on noilla viikoilla vielä omat pierut mitkä siellä mahassa potkii.
Niin? En uskokkaan että ne mitään sikiön potkuja on, vaan sitä kun se liikkuu siellä ja osuu kohdun seinämiin. Ei ihan alussa mutta vähän ajan päästä liikkeet tuntui kahdessa kohdassa, pikkuhiljaa tuo "välimatka" isoni ja isoni
Ap
No kuule niitä "liikkeitä" tuntee vaikka ei olisi raskaanakaan kun riittävästi kuvittelee.