Vaihdoin maidon veteen ja maha meni sekaisin :(
Useiden oireideni takia otettiin maitotesti verestä ja sen mukaan maitoproteiini olisi pahasta minulle. Olen ollut pari päivää ilman maitoa, juustoja jne. ja nyt vasta maha onkin ärtynyt! Ilmaa on ihan järkyttävän paljon, uloste löysää jne. Miten tässä nyt näin kävi? En ole ennen juonut mehuja/limuja vaan aina maitoa kun olen jotain syönyt. Nyt kun juonkin vettä enemmän päivän aikana niin olen sairaampi? Meneeköhän tämä tästä ohi, mistäköhän voisi olla kyse. Maitoa en oikein osaa korvata millään muulla kuin vedellä. Kaurajuomat tms. ovat mielestäni aika kamalan makuisia ja tosiaan mehuja en tykkää juoda. En kyllä tajua edes että miten aikuisena voin olla herkistynyt maidolle?! Onkohan testit luotettavia... Ottaa niin kupoliin tämä tilanne.
Kommentit (8)
Jos oireita on niin kannattaa nyt olla sitte ilman maitoa. Jos oireet jatkuvat, olisiko jokin muukin ruoka-aine aiheuttamassa? Ärtyvä suoli?
Itselläni tuota tekee ainakin viljat, sokeri, jotkut lisäaineet.
Minulla aiheuttaa myös vesijohtovesi mahan sekaisuutta. Siksi juon vain lähdevettä. En tiedä mikä vesijohtovedessä sen aiheuttaa
Kyllä tämä kokeilu taitaa jäädä tähän. Ihan järkyt poltot välil mahas ja vetenä tulee ulos ruoat. Lääkäri oli kyllä sitä mieltä että menisi ohi mutta epäilen. Huonoa tässä on tosiaan sekin kun lääkkeet eivät kerkeä imeytyä normaalisti.
ap
Kokeile vaikka soijamaitoa.
Saahan kalsiumia vaikka mistä muutenkin.
Oletko muuttanut mitään muuta ruokavaliossasi? Itse kun aloitin maidottoman kuurin, niin ruokavaliokin muuttui. Jouduinkin keksimään erilaisen lähtökohdan ja otin tuoreet kasvikset mukaan. Vatsalla kesti kaksi viikkoa tottua uuteen ruokavalioon ja nykyään oloni on mitä mainioin. Mutta alkuun vatsa oli tosiaan kuralla ja löysällä, siihen auttoi kuidun lisääminen, siemeniä ja kuitupitoista leipää (vähintään 3g kuituja per leipäpala). Ja jos ostaa valmisteita, niin tuoteselosteet kannattaa tutkia, tosi moni sisältää maitoa muodossa jos toisessakin.
Toki keho puhdistautuu, kun juot pelkkää vettä, kroppa tottuu siihen ajan kanssa. Jos vesijohtovedessä on jotain mineraalia normaalia enemmän, niin aktiivihiilisuodattimella saat vähän putsattua vettä. Tosin nää toimii enemmän pohjavesikaivovesiin.
Eikös kellään kokemuksia, mitään....