Kuinka usein teidän 1,5 vuotiaat herkuttelee? Mitä?
Kommentit (11)
Mutta suurin herkku on kyllä kokonaiset puolukat joita syö ehkä kerran viikossa.
Mitään karkkeja ei olla annettu. Meillä kun ei ole vanhempia sisaruksia, niin lapsi ei ole vielä tajunnut, että sellaisia on :).
ni tulee annettua taaperollekin pullaa ja keksiä yms. En viitti pois pöydästäkään pitää ku ymmärtää kuitenkin tollasten päälle....karkkia ei ole saanut vielä kertaakaan, eikä niistä mitään ymmärräkään;)
T:ap
ei siis ole tajunnut, että karkkeja on olemassa :)
Niin, ja jos ei ole paino-ongelmaa...
Ei varmaan tarvii kauheesti huolestua. Jos on painon kanssa ongelmaa, niin ehkä kannattaa sitten rajoittaa tai ottaa mukaan jotain terveellisempää vaihtoehtoa. Joku sanoikin siitä koko ajan puputtamisesta, että kannattaa pitää siitä kiinni, ettei tule liian montaa happohyökkäystä päivässä eli syömiset pysyis siinä 5-6 kerran sisällä.
meillä poika syö keksiä kerran pari viikossa, miten nyt on vieraita tai vanhemmat syö, kyläillessä saa herkutella pöydänantimilla, kun vanhemmat hakee heseltä, saa lapsikin samaa ruokaa. Limua myös juo.
Joku tuossa sanoi, että tuskin teillä nyt joka päivä kylässä käydään. Meillä ainakin tilanne on ihan oikeasti se, että meillä käy vieraita tai me käymme kylässä noin viisi kertaa viikossa ja ainahan sitä kahvitellaan. Tuntuu myös hullulta, että siinä tulee aina ylimääräinen ruokailukerta. Ei tietenkään aina makeaa, mutta tuntuu hullulta, että just kun on syöty, niin tulee vaikka isovanhemmat ohi ajaessaan käymään. Keitetään kahvit, ja tietysti lapsetkin tulevat pöytään ja saavat vaikka jonkun voileivän tai pannukakkupalan, mutta usein myös pullaa tms. Lapset ovat ennemmin hoikkia kuin pulleita, mutta silti jotenkin arveluttaa.
Ja perhekahvilassa ja kerhossakin syödään pullaa tai eväitä klo kymmenen aikaan, eikä se oikein korvaa mitään ateriaa.
En usko ollenkaan, että ne lapset siitä pilalle menee.
Ehkä mä olen väärässä, mutta en jaksa uskoa, että ihan kauheeta olis. Meillä on vaan yksi lapsi, joka ei nyt 2-vuotiaana ymmärrä kuin leivonnaisten perään. Ei ole tajunnut vielä karkkien ihanuutta. Mä olen ollu ärsyttään tarkka noiden pullien ja keksien kanssa ja nyt oikeestaan mietityttää, että minkä ihmeen takia.
Vaikea pitää erossa ellei laita siskoa kaappiin syömään namejaan!
Joka päivä meillä syödään ruuan jälkeen jälkkäriä: voi olla vanukasta, keksi, pikkujäätelö tms.
Lisäksi usein meillä on välipalana esim. pullaa. En osaa sitä mitenkään pitää outona, sisältää esim. sokeria vähemmän kuin hyvänä välipalana pidetty jogurtti.
Mummot antaa yleensä aina pullaa kun lapsi on kylässä...