Minkä takia joillekin on niin mielettömän vaikeaa vastata tekstiviesteihin?
Tekstiviestit ja whatsapp-viestit. Minulla on muutama ystävä, jotka eivät yksinkertaisesti koskaan vastaa. Esim. tällainen viesti "Moi! Haluaisitko tässä joku päivä lähteä kahville? Olis kiva nähä!" Nämä ystävät eivät vastaa. Whatsapp näyttää, että viesti on kyllä luettu, mutta vastausta ei kuulu edes seuraavana päivänä. Sitten kun soittaa puhelun, niin kyllä heti vastataan. Mikä siinä voi olla? Turhauttaa ihan mielettömästi, kun jotkut ystävät eivät vain viitsi vastata. Ei voi olla kyse siitä, etteikö ehtinyt vastata, jos viesti on luettu eikä vastausta kuulu 24 tuntiin.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Soita.
Yksinkertaisenkin asian sopiminen viestillä vie yleensä useamman viestin molemmilta osapuolilta. Eikä samalla voi tehdä muuta. Nappi korvassa käydyn puhelun ohessa kädet ovat vapaana muihin hommiin. Ja puhelu, jossa on puolin ja toisin muutama kysymys ja vastaus, vie murto-osan kirjoittelun ajasta.
Mun kavereiden/tuttujen/yms, jotka eivät tunne srk-sali tarkemmin, on ollut vaikea tajuta, että oon työssä ja vapaalla konkreettisesti liikkeellä niin paljon. 20-25 km kävelyä päivittäin. Silloin voi hyvin puhua, äärimmäisen vaikeaa kirjoitella.
Oon sitten joskus keskellä yötä vastaillut... 😆
Siis häh:D minulla justiinsa ihan vastapäinen käsitys aiheesta, kellä muka on 24/7 nappi korvalla? ei minulla ole ainakaan koskaan, minä harrastan pc pelaamista ja en syystä vastaa silloinku soitetaan jos on pelailut kesken, tietysti jos sattuu olemaan tauolla niin vastaan, minä laitan sitten usein txt perään että oliko jotain tärkeetä esimerkiksi? minua suorastaan ärsyttää immeiset jotka eiosaa digitalisoitua, en halua että pelaamiset keskeytyy jonkun helkutin puhelinmyyjän takia... ja kyllä minulla on oikeus harrastaa juuri sitä mikä kiinnostaa:)
ja maininta vielä että multiplayereitä nyt eivaan pysty laittamaan pauselle perkules! mänee helposti useemman tunnin pelit pilalle jos rupiaa kälättää jollekkin puhelimee, saa nyt luvan odottaa vuoroonsa...
minun mielestä on kohteliasta esim laittaa etukäteen txt ja kysyä että passaako kohta soittaa? tai soitellaan iltasella...
Omalla kohdallani Yksi syy on huono elämänhallinta. Haluaisin nähdä, mutta en ole ihan varma ehdinkö ja jaksanko juuri ehdotettuna ajankohtana, kun kaikki aikatauluni ovat muutenkin ihan levällään.
Toinen on tuo aiemmin mainittu, ettei se jää vain siihen yhteen viestiin. Tiedän että jos vastaan, niitä viestejä tulee lisää... vaikka olisi aikaa lähettää yksi viesti, ei välttämättä ole aikaa jäädä puoleksi tunniksi viestittelemään.
Toki on vielä se vaihtoehto ettei oikeasti haluaisi enää olla kyseisen tyypin kanssa tekemisissä ja miettii, miten kieltäytyä ehdotuksesta. Tämä on kuitenkin harvinaisin vaihtoehto.
Jos en pysty vastaamaan viestiin heti sen luettuani vastaaminen yksinkertaisesti unohtuu. Mulle käy usein näin, luen viestin näytöltä esim. rattaita lykkiessä tai autoillessa, menossa paikkaan x missä pitää olla aikaan x. Olen selannut sisällön mutta asia pääsee unohtumaan ennen kuin tulee se hetki että kerkeisin paneutua asiaan. Surkeaa, tiedän. Ehkä parin vuoden päästä pystyn keskittymään omiin asioihin, nyt juoksen lasten asiat ensin.