Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia joillekin on niin mielettömän vaikeaa vastata tekstiviesteihin?

Vierailija
15.09.2017 |

Tekstiviestit ja whatsapp-viestit. Minulla on muutama ystävä, jotka eivät yksinkertaisesti koskaan vastaa. Esim. tällainen viesti "Moi! Haluaisitko tässä joku päivä lähteä kahville? Olis kiva nähä!" Nämä ystävät eivät vastaa. Whatsapp näyttää, että viesti on kyllä luettu, mutta vastausta ei kuulu edes seuraavana päivänä. Sitten kun soittaa puhelun, niin kyllä heti vastataan. Mikä siinä voi olla? Turhauttaa ihan mielettömästi, kun jotkut ystävät eivät vain viitsi vastata. Ei voi olla kyse siitä, etteikö ehtinyt vastata, jos viesti on luettu eikä vastausta kuulu 24 tuntiin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen minäkin ihmetellyt. En jaksaisi uskoa siihen, että ole niin inhottu ihminen, ettei siksi vastata. Toisaalta menisi kuin 30 sekuntia kirjoittaa viesti tyyliin "En taida ehtiä nyt" tai "Sori, on tekemistä jo koko viikoksi mutta katsotaan joku toinen kerta". Siis syitä, jotka voivat olla joko totta tai tekosyitä, ei sillä väliä. Mutta tuolla säästäisi sen toisen osapuolen paljolta päänvaivalta. :(

Vierailija
2/24 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää viestitellä höpölöpöä ja esim työpäivän aikana tullut joku tänään kahville-viesti saattaa unohtua täysin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikin syytä, ensimmäisenä se että viestin lukee alle sekunnissa, vastaus vie kauemmin. Kersa on samalla sekunnilla kaatamassa maitopurkkia päällensä, safka kiehuu yli liedellä, oppitunti juuri alkamassa, mitä vain että puhelin on laskettava kädestä ja siirryttävä muihin hommiin.

Toiseksi, tuollaiselle ahdistelijalle ei riitä vastaus "joo". Vastatakseen kysymykseen pitää alkaa miettiä miehen työvuoroja ja omia sekä muita omia menoja. Sitten miettiä jotain ehdotuksia paikoiksi ja ajoiksi ja tekemisiksi. Aina siihen ei jaksa/ehdi paneutua heti. Siksi.

Vierailija
4/24 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en vastaa välittömästi luettuani, on suuri vaara että unohdan vastata kokonaan. Elämäni on nimittäin aika täysi, ja energiani ja aikani rajallinen. Jos kirjoitat "Nähdäänkö joku päivä, olisi kiva nähdä", se edellyttää pitkää ja turhauttavaa viestien vaihtoa ja sumplimista ja sitä että minä keksin sen ajan ja paikan, missä nähdään.

Sinä kun olet kevyessä työssä/työtön ja sinulla on aikaa ja energiaa, miksi et itse miettisi asiaa jo pidemmälle. Näin: "Hei, Mirkku! Olisi kiva nähdä, käykö sulle kaffet Esplanadissa torstaina töiden jälkeen, esim. 16:30? Tuon sinne pyytämäsi Kahnemanin teoksen! Sopiiko?"

Miten ihanan helppo ja nopea tähän on vastata "Joo, kivaa, nähdään silloin!" 

Onko sun tosiaan pakko testata ystävyyttäni tekemällä asiat minulle vaikeiksi? Alapeukku sulle siitä.

Vierailija
5/24 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos en vastaa välittömästi luettuani, on suuri vaara että unohdan vastata kokonaan. Elämäni on nimittäin aika täysi, ja energiani ja aikani rajallinen. Jos kirjoitat "Nähdäänkö joku päivä, olisi kiva nähdä", se edellyttää pitkää ja turhauttavaa viestien vaihtoa ja sumplimista ja sitä että minä keksin sen ajan ja paikan, missä nähdään.

Sinä kun olet kevyessä työssä/työtön ja sinulla on aikaa ja energiaa, miksi et itse miettisi asiaa jo pidemmälle. Näin: "Hei, Mirkku! Olisi kiva nähdä, käykö sulle kaffet Esplanadissa torstaina töiden jälkeen, esim. 16:30? Tuon sinne pyytämäsi Kahnemanin teoksen! Sopiiko?"

Miten ihanan helppo ja nopea tähän on vastata "Joo, kivaa, nähdään silloin!" 

Onko sun tosiaan pakko testata ystävyyttäni tekemällä asiat minulle vaikeiksi? Alapeukku sulle siitä.

Ja yläpeukku sulle tästä. Kun se ei ole vain se yksi viesti.

Vierailija
6/24 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita.

Yksinkertaisenkin asian sopiminen viestillä vie yleensä useamman viestin molemmilta osapuolilta. Eikä samalla voi tehdä muuta. Nappi korvassa käydyn puhelun ohessa kädet ovat vapaana muihin hommiin. Ja puhelu, jossa on puolin ja toisin muutama kysymys ja vastaus, vie murto-osan kirjoittelun ajasta.

Mun kavereiden/tuttujen/yms, jotka eivät tunne srk-sali tarkemmin, on ollut vaikea tajuta, että oon työssä ja vapaalla konkreettisesti liikkeellä niin paljon. 20-25 km kävelyä päivittäin. Silloin voi hyvin puhua, äärimmäisen vaikeaa kirjoitella.

Oon sitten joskus keskellä yötä vastaillut... 😆

Vierailija
7/24 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parikin syytä, ensimmäisenä se että viestin lukee alle sekunnissa, vastaus vie kauemmin. Kersa on samalla sekunnilla kaatamassa maitopurkkia päällensä, safka kiehuu yli liedellä, oppitunti juuri alkamassa, mitä vain että puhelin on laskettava kädestä ja siirryttävä muihin hommiin.

Toiseksi, tuollaiselle ahdistelijalle ei riitä vastaus "joo". Vastatakseen kysymykseen pitää alkaa miettiä miehen työvuoroja ja omia sekä muita omia menoja. Sitten miettiä jotain ehdotuksia paikoiksi ja ajoiksi ja tekemisiksi. Aina siihen ei jaksa/ehdi paneutua heti. Siksi.

Eikö tunnu töykeältä jättää toinen odottamaan vastausta? Itse vastaisin kiitos en ehdi. Ei vie montaa sekuntia ja asia on sitten selvä kaikille. ohis

Vierailija
8/24 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita.

Yksinkertaisenkin asian sopiminen viestillä vie yleensä useamman viestin molemmilta osapuolilta. Eikä samalla voi tehdä muuta. Nappi korvassa käydyn puhelun ohessa kädet ovat vapaana muihin hommiin. Ja puhelu, jossa on puolin ja toisin muutama kysymys ja vastaus, vie murto-osan kirjoittelun ajasta.

Mun kavereiden/tuttujen/yms, jotka eivät tunne srk-sali tarkemmin, on ollut vaikea tajuta, että oon työssä ja vapaalla konkreettisesti liikkeellä niin paljon. 20-25 km kävelyä päivittäin. Silloin voi hyvin puhua, äärimmäisen vaikeaa kirjoitella.

*srk-sali = arkeani 😂

Vierailija
9/24 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tunnu töykeältä jättää toinen odottamaan vastausta? Itse vastaisin kiitos en ehdi. Ei vie montaa sekuntia ja asia on sitten selvä kaikille. ohis

No, ei. En minä itsekään loukkaannu jos ystävät vastailevat vähän rauhaisampaan tahtiin. Ja kun minä nimenomaan ehdin ja haluan lähteä kahville "joku päivä", en vain ehdi/pysty säätämään sitä loppuun asti siinä tilanteessa.

Vierailija
10/24 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita.

*srk-sali = arkeani 😂

ajattelin että olet seurakunnassa töissä, ja kaikki se jumalisuus on vienyt kykysi kirjoittaa rationaalisesti, hah.

Vierailija
11/24 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tajunnut? Hän haluaisi vastata "Joo", mutta sinä teet sen liian vaikeaksi! Siksi hän ei vastaa "kiitos en ehdi". Tule vastaan.

Vierailija
12/24 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistelijalle?

"Moi! Haluaisitko tässä joku päivä lähteä kahville? Olis kiva nähä!"

Vierailija
13/24 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina pidä olla tavoitettavissa.

Jos ei vastaa, ei halua tod.näk. ei vaan kehtaa sanoa

Aina jos keksii jotain tekosyitä, ei halua. Get it.

Jankuttaja tyypit on ihan pahimpia.

Vierailija
14/24 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaamattomuus on välinpitämättömyyttä.

Vierailija
15/24 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tajunnut? Hän haluaisi vastata "Joo", mutta sinä teet sen liian vaikeaksi! Siksi hän ei vastaa "kiitos en ehdi". Tule vastaan.

?

Miksi hän haluaa lähteä kahville ahdistelijan kanssa?

Ja miten ap tekee sen liian vaikeaksi, miten hänen pitäisi mielestäsi mennä vastaan?

Vierailija
16/24 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä enkä tule koskaan ymmärtämään. Loppuu hyvin nopeasti meikäläiseltä viestittelyt tollasille ihmisille. Ei mitään käytöstapoja.

Vierailija
17/24 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistelijalle?

"Moi! Haluaisitko tässä joku päivä lähteä kahville? Olis kiva nähä!"

Ei, vaan sellaiselle joka odottaa vastausta heti, kyttää " kun whatsappissa on ja paikalla ja ja ja mutta ei vaan vastaa" ja sitten kirjoittaa siitä aaveelle.

Vierailija
18/24 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaamattomuus on välinpitämättömyyttä.

Ja ystävä ymmärtää toisen elämäntilanteita.

Vierailija
19/24 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aina pidä olla tavoitettavissa.

Jos ei vastaa, ei halua tod.näk. ei vaan kehtaa sanoa

Aina jos keksii jotain tekosyitä, ei halua. Get it.

Jankuttaja tyypit on ihan pahimpia.

Mut miten kehtaat olla vastaamatta, sehän on paljon ikävämpää sille kysyjälle kuin sanoa kiitti ei?

Vierailija
20/24 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan saada työpäivän aikana parhaimmillaa. 50 kiireellistä ja pitkää selvitystä vaativaa viestiä. Käyn päivän lopuksi kaikki läpi ja siliäti jotain voi unohtua, osa voi koskea tapaamisia. Tavallaan se jonkun kaverinkin laittama viestiä "uppoaa" tuohon viestimassaan ja ei ole välttämättä prioriteettilistalla ykkösenä kun lysähdän kotona sohvalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi