Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koiraihmiset, miksi muut koirat hyökkäävät omani kimppuun?

Vierailija
15.09.2017 |

Minulla on hieman arka, leikkaamaton uroskoira. Koirani on superrauhallinen ja todella kiinnostunut muista koirista. Oma koirani ei ole koskaan murissut, ärhennellyt tai haukkunut muille koirille.

Toisinaan käy niin, että toinen koira (joka omistajan mukaan on kiltti ja tulee toimeen kaikkien kanssa), yhtäkkiä hyökkää oman koirani kimppuun (haukkuu, murisee, yrittää alistaa ja joskus jopa purra). Tätä on tapahtunut sekä kiinni ollessa että vapaana koirapuistossa. Myöskään hyökkäävän koiran ikä ei vaikuta tähän.

Hyökkäystilanteissa oma koirani ikään kuin jähmettyy paikalleen ja yrittää vetäytyä, mutta ei suoraan alustu. Koirani ei ole hyökkäystilanteissakaan ärissyt tai provosoitunut aggressiiviseksi.

Mistä voisi johtua että normaalisti 'kiltit' koirat ovat aggressiiviseksi omaani kohtaan?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirille ei ole mikään normi, että vieraat koirat pitäisivät toisistaan.

Vierailija
2/16 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännität ja joira vaistoaa. Voi uhitella hännällään ja muilla eleillä toisia koiria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vie koiraa koirapuistoon, täysin epäluonnollinen paikka koiralle. 

Vierailija
4/16 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia käytöstä koirille. Ne testaa toistensa vahvuuksia. Älä vie arkaa koiraa pelottaviin tilanteisiin, eikä auta se, että itse jännität tilannetta hihnan päässä.

Vierailija
5/16 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin ihmisellä, jos joku kansakunta on omastamielestä hyvä, niin toiset katsoo että tuo on hyvään uskova typerys. Siis helppo uhri. Eläinten luonto ei anna armoa, heikoille yksilöille.

Vierailija
6/16 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu. Koirani on tosi rohkea ja menee mielellään toisten koirien luo. Mutta sitten on h*lvetti irti kun toinen koira alkaa räyhäämään tyhjästä..

Jos se toinen koira on pienempi kuin omani niin koirani alkaa murisemaan vastaan ja näyttämän että "minä olen sinua isompi ja vahvempi". Mutta jos se toinen on isompi, niin sitten juoksee henkensä edestä ihmisten taakse tai penkin alle.

Kerran TODELLA ISO berninpaimenkoira lähti jahtaamaan koiraani agressiivisesti. Ennen tilannetta koiran omista oli pitänyt tätä niskasta kiinni varmaan 5 minuuttia, koska oli muillekkin koirille ärhennellyt.

Tuollaisissa tilanteissa tekisi mieli ottaa koiraa kunnolla niskasta ja "kaataa" maahan (ja pitää niin kauan, että rauhottuu) ja kysyä omistajalta miten on koiransa kouluttanut.

Kerran koirapuistossa joku koira puri toista (purtu koira hätääntyi ja vinkui samalla kun juoksi hädissään ympäriinsä) niin tämän koiran (joka puri) omistaja otti kunnolla koiran kiinni (suht pieni ja kevyt koira) ja "paiskasi" maahan. (siis ei mitenkään että koiraa sattuisi. Kumminkin oman rintansa korkuudelta)

Se koira ei kyllä enää koko aikana yrittänytkään purraan ketään (makasi vain omistajan vierellä)

Siinä tilanteessa tuntui, että nyt oli hyvä opetus koiralle.

Vierailija
7/16 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama juttu. Koirani on tosi rohkea ja menee mielellään toisten koirien luo. Mutta sitten on h*lvetti irti kun toinen koira alkaa räyhäämään tyhjästä..

Jos se toinen koira on pienempi kuin omani niin koirani alkaa murisemaan vastaan ja näyttämän että "minä olen sinua isompi ja vahvempi". Mutta jos se toinen on isompi, niin sitten juoksee henkensä edestä ihmisten taakse tai penkin alle.

Kerran TODELLA ISO berninpaimenkoira lähti jahtaamaan koiraani agressiivisesti. Ennen tilannetta koiran omista oli pitänyt tätä niskasta kiinni varmaan 5 minuuttia, koska oli muillekkin koirille ärhennellyt.

Tuollaisissa tilanteissa tekisi mieli ottaa koiraa kunnolla niskasta ja "kaataa" maahan (ja pitää niin kauan, että rauhottuu) ja kysyä omistajalta miten on koiransa kouluttanut.

Kerran koirapuistossa joku koira puri toista (purtu koira hätääntyi ja vinkui samalla kun juoksi hädissään ympäriinsä) niin tämän koiran (joka puri) omistaja otti kunnolla koiran kiinni (suht pieni ja kevyt koira) ja "paiskasi" maahan. (siis ei mitenkään että koiraa sattuisi. Kumminkin oman rintansa korkuudelta)

Se koira ei kyllä enää koko aikana yrittänytkään purraan ketään (makasi vain omistajan vierellä)

Ja haluan lisätä, että en todellakaan hyväksy jos koiria satutetaan. Noi voi kuulostaa rajuilta, mutta koiria ei sattunut.

Olen hyvin eläinrakas ja haluan eläinten parasta

Vierailija
8/16 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit yrittää sosialistaa koiraa enemmän, mutta koiran luonne ei siltikään miksikään muutu. Koirilla on tapana sitä arvojärjestystä mittailla. Älykäs omistaja tietty ottaa niskasta kiinni jos oma Jesse alkaa liikaa päsmäröimään.

Jos olet tavannut idiootteja, niin siinä en voi auttaa.

Sinkkumies

Vierailija
9/16 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran koirapuistossa pikkurakki puri toistuvasti newfoundlandilaisia takajaloista kun juoksivat kilpaa. Joka kerta nämä tulivat minun (mustan) koirani kimppuun syyttäen sitä. Osoittaen, että purevat jos jatkat. Sama pikkurakki jatkoi vain tekemisiään.. omistajalla ei ollut hajuakaan tilanteesta. Varmaan tuntuu ikävältä kun purraan akillekseen. Eipä se ylemmäksi olisi yltänytkään.

Rasismia on näköjään koirissakin.

Sinkkumies

Vierailija
10/16 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa sen päälle kerran nuori seefferikin. Vanha rouva nappasi yli 10 vuoden iästä huolimatta hellästi kiinni kaulan ja niskan välistä. 

Tuommoinen ehkä parivuotias Sheefferi jäykistyi kauhusta. Nirrihän tässä lähtee! Omani piti hetken kiinni, että tappaa pystyy, mutta ei tahdo ja päästi irti. Lähti tuo nuorikko mielellään liekaan ja mielellään halusivat pitää lieassa. Nuoria olivat omistajatkin.

Sinkkumies

Vierailija
11/16 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla koirilla on joskus tapana myös opettaa pari sanaa, eikä se ole aina pahasta.

Vierailija
12/16 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet koirat eivät pidä siitä, että toinen tulee niiden luo. Niillä on oma "kupla" ja se toinen koira on epäkohtelias ylittäessään sen. Jos noin jatkuvasti käy, niin miksi päästät koirasi muiden luo.

Vierailija
13/16 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirasi on "idästä" ja otettu liian aikaisin pois emolta. Koirasi ei ole oppinut emoltaan koirasääntöjä. Emo opettaa, varsinkin vierottautumisessa, pienet käyttäytymisen vivahteet pennuille. Sitä on jännä seurata, koska se on selkeää, loogista koulutusta. Idässä pennut otetaan usein liian aikaisin pois emolta, eikä tuota koulutusta tapahdu. He sanovat, että silloin ihmisen on helpompi kouluttaa koiraa.  En nyt kyllä 15 vuoteen ole ollut koirien, pentujen enkä varsinkaan itä-eteläpentujen kanssa tekemisissä, joten ajat ovat voineet muuttua.

Vierailija
14/16 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet koirat eivät pidä siitä, että toinen tulee niiden luo. Niillä on oma "kupla" ja se toinen koira on epäkohtelias ylittäessään sen. Jos noin jatkuvasti käy, niin miksi päästät koirasi muiden luo.

Koirat eivät ole epäkohteliaita. On neljänlaisia koiria ja sinä olet viideslainen laji, mutta se ei liity _koiriin_, eikä ihmisiin.

Arvostaisin jos trollaisit oikeissa aiheissa. Näissä aiheissa on joillakin ihmisillä oikea sydän mukana, eikä pelkästään se, että toimiiko sun vasen nappi oikein sun päässä, pälli!

Sinkkumies

Vierailija
15/16 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös arka koira, jonka kimppuun muut herkästi tykkäävät käydä. Oon arvellu, että muita koiria ärsyttää se "luimistelu". Itse olen käyttänyt rennosti tai ainakin yrittänyt, mutta siitä huolimatta.

Minulla on myös toinen koira, varsinainen laumanjohtaja jonka arvovallan muut huomaavat heti ja tilanne on koirapuistossa rauhallinen.

Jos menen molempien koirien kanssa puistoon, johtaja huolehtii ettei arkaa kaveriaan kiusata, mutta yksin ollessaan saa selkäänsä :/ Jotenka en enää vie sitä sinne, ei se siitä itsekään nauti.

Vierailija
16/16 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmilla koirilla on joskus tapana myös opettaa pari sanaa, eikä se ole aina pahasta.

Oikeasti on. Varsinkin irrallaan ollessa.