Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni nainen teki eilen itse ruokaa raaka-aineista lähtien ja vielä jälkiruokaakin?

Vierailija
15.09.2017 |

Minä tein ja perhe voi hyvin. Teen melkein aina itse ja olen hyvin arvokas perheelleni näin. Otan yleensä yhden lapsista avuksi keittiöön. Mies saa hoitaa keittiön siivoamisen sitten kun on kylläinen ja tyytyväinen. Hän tekeekin sen ilman kehoitusta, koska ei ole itse opetellut laittamaan ruokaa.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä arvokas perheelleni kokkaan tai olen kokkaamatta. Minulle on myös opetettu, että hyvä kokki siivoaa aina jälkensä, eikä pistä muita korjaamaan sotkujaan.

Onneksi mulla ei muutenkaan ole toivoa olla hyvä kokki, niin voin jättää siivoamisen miehelle, kun kerran minä kuitenkin teen aina ruoat.

Vierailija
22/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaka-aineista lähtien tarkoitin, että ei käytetä puolivalmisteita, joiksi luen esim valmiit lihapullat, pakasteperunamuusin, valmiiksi kuoritut ja pilkotut juurekset. Raja on häilyvä, joten sanotaan, että enimmäksen itse raaka-aineista, jolloin tunnet valmistamasi ruoan sisällön, se on tuoretta  ja jossa  ei ole pitkää listaa lisä-, väri- ja säilöntäaineista.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynaisten ruoanlaittotaito: soitto pizzeriaan :D:D:D

Vierailija
24/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai on itse tehtyjen pitsojen päivä.

ap

Vierailija
25/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään yleensä porukalla päivällinen. Eilen mies pesi perunat ja keitti ne, hän myös sekoitti salaatin. Lapset kattoivat pöydän ja siivosivat sen päivällisen jälkeen. Minä tein kauden ensimmäisen suppilovahverokastikkeen ja paistoin kanan sisäfileet pannulla. Jälkkärinä oli pala brie-juustoa ja hapankirsikoista itse tehtyä hilloa.

Vierailija
26/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä ne raaka- aineet teit?

Mää ostan ne kaupasta ja teen ruokaa. No sipulit oli itse kasvatettuja..

Vierailija
27/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tehnyt eilen, kun olin ottanut pakastimesta annoksen joskus aikaisemmin raaka-aineista lähtien itse tekemääni keittoa. Sitä töin. Jälkiruokia en syö ja sinkku kun olen, ei muita tarvinnut ruokkia.

Yleensä kun teen ruokaa alusta pitäen itse niin sitä tulee niin paljon että jää toiseksi tai kolmanneksikin kertaa, eli joka päivä ei tarvitse kokata.

Vierailija
28/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein sienikeittoa kantarelleista ja suppiksista, mukana sipulia, porkkanaa ja koskenlaskijaa. Jälkkärinä mustikoita partaäijää ja hunajaa.

Vierailija
29/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha tuollaisella on juhlia. Voin sanoa että väännän joka päivä ruokaa kuudelle hengelle ja välillä siitä on romantiikka kaukana. Aina ei huvittaisi mutta pakko on.. Siksi en ymmärrä mitä ihmeellistä tässäkin nyt on.

Ja pakko on hyvin syödä ja terveellisesti että kakarat jaksaa ja pysyy terveenä ja oma masuasukki kasvaa hyvin ja mies jaksaa työssään ja kolesteroli pysyy kurissa.

Tässä mitään hohtoa ja kruunua jaksa ruoanlaitosta pyydellä..

Vierailija
30/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein eilen kanakeittoa, mutta en teurastanut sitä kanaa enkä nostanut perunoita ja juureksia pellosta.  Itseasiassa on perunannosto  huomenna mökillä..

Jälkiruokaa en vääntänyt, ei meillä sitä arkena eikä usein viikonloppunakaan syödä. Mies ei osaa kunnolla kokata, mutta tarpeen vaatiessa "pyöräyttää" italianpadan tai munakkaan ja hakee pullaa kaupasta.

Vierailija
31/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan koska ruuanlaitto on miehen vastuulla. Hän tykkää kokkailusta toisin kuin minä.

Vierailija
32/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tehnyt eilen, mutta tänään teen itse kaalilaatikon. En ehkä viitsi tehdä jälkiruokaa.

Osaisin tehdä vaikka mitä, mutten aina jaksa tai ole sillä tuulella. Sitäpaitsi valmisruokapäivien (ja osa valmisruoista saattaa olla aiemmin itse valmistettuja, mutta pakastettuja) jälkeen tuntuu aina juhlavammalta laittaa itse ruokaa tai leipoa.

Vierailija
33/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, ja mies siivosi jäljet.

Jälkiruuaksi meillä on arkena tuore hedelmä, hedelmäsalaattia tai ehkä marjarahkaa jos oikein innostun. Eilen meillä syötiin edellispäiväistä hedelmäsalaattia.

Vierailija
34/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein. Minulla on lehmä ja kaksi kanaa kerrostaloasuntoni parvekkeella. Siellä lypsän ja kirnuan ja kerään munia. Perhe saa aina tuoretta ruokaa.

Vierailija
35/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tonnikalasalaattia, oli niin hyvää että meni samana pvnä kaikki.

Vierailija
36/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein jauhelihakeittoa, kuorin ja pilkoin kaikki kasvikset ja perunat. Lihaa en sentään teurastanut ja jauhanut. Jälkiruoaksi oli kahvia ja itse leivottua mustikkapiirakkaa.

Vierailija
37/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin siivoan keittiötä, mutta sehän on loputon projekti, joten iltapalan jälkeen meillä siitä vastaa mies. Jätän sen osan kokkailutiskeistä hänelle, mitä en ehdi hoitamaan kokkailun välissä. Meillä on astianpesukone, mutta sekin on täytettävä ja tyhjennettävä.  Mies täyttää illalla siltä osin, kun ei ole laitettu suoraan koneeseen ja minä tyhjennän aamulla tai lapset päivällä.

Päätin arvostaa itse itseäni. En pidä valmisruoista ja kokkailu on taito siinä missä muutkin. Lapset ovat jo eteviä pikkukokkeja ja saavat vielä jonain päivänä opettaa isäänsä, ehkä. Kotitöiden arvosta on puhuttava!

ap

Niin, että vielä vuonna 2017 käytetään arvostuksen mittarina kodinhoitoa ja ruuanlaittoa?!

Vierailija
38/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa teurastuksesta lähtien? Vai haitko valmiit aineet kaupasta?

Vierailija
39/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tehnyt eilen, mies teki. Tänään tehdään yhdessä. Se on vielä yllätys mitä tehdään, kun mies on se joka käy kaupassa.

Vierailija
40/41 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kyllä. Kuhat olin  verkostanut keväällä ja kasvikset oli omasta maasta. Jälkkärit ei kuulu meidän ruokavalioon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan