Myllyn Paras murotaikina - On se v..tun kiva kun tämäkin pilattu jollain KASVIÖLJYLLÄ !!!
Just käytin tuollasen murotaikinan, tein marjarahka täytteen. En laittanu täytteeseen paljoa sokeria, koska luulin että pohja on tarpeeksi makea, kuten ennen on ollut noi valmiit murotaikinat ihanan maukkaita !!!
Nyt sitten maistoin ja ihmettelin, miten on näin mautonta, niinku pahvia söis !! Katoin tuotesisältöä ja siinä on käytetty KASVIRASVAA eikä oikeaa voita ollenkaan !!
Minkä ihmeen takia toi murotaikina ON PILATTU?? Voi niitä aikoja kun noita valmiita murotaikinoita ois voinu syödä vaikka sellasenaan !!!
Piirakka meni roskiin, en vain kykene syömään vaikka kuinka yrittäis !!!
Kommentit (41)
Palmuöljy halpaa, voi kallista. Siinä syy. Ja jos vaahtoatte jo taikinasta, miettikää suklaita! Biodieseliä aromikkaan aidon kaakaovoin tilalle!? Kiitti ei kiitti.
Jestas, on taas ensimmäisen maailman ongelmia. Ja piti vielä heittää roskiin kun ei ollutkaan voita, voi itku. Olisit edes antanut sen piirakan jollekulle sen sijaan, että heitit syömäkelpoista ruokaa roskiin. Ensi kerralla varmaan muistat tarkistaa ainesosaluettelon, jos tämä voiasia kerran on näin tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Koska esim me maidottamat voisimme käyttää niitä
Te elämästä vieraantuneet ankeuttajat: muuttakaa vuorille piereskelemään kuorossa. Älkääkä pilatko ENEMMISTÖN elämää.
Vierailija kirjoitti:
Palmuöljy halpaa, voi kallista. Siinä syy. Ja jos vaahtoatte jo taikinasta, miettikää suklaita! Biodieseliä aromikkaan aidon kaakaovoin tilalle!? Kiitti ei kiitti.
Ihan helvetin hyvä!!! En osta enää juurikaan karkkia. Ennen söin ihan liikaa suklaata.
KIITOS kun varoititte. Valmistaikinasta ehti kiireinen uraäitikin valmistaa lapselleen makoisan marjapiirakan. Nyt on lapsi onneksi iso. Pitäkää huijauksenne! Murotaikina kuuluu nimenomaan olla voista tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kans ymmärrä. Terveystuotteet erikseen ja perinteiset erikseen. Eihän nyt mitään murotaikinaa ole tarkoituskaan joka päivä syödä, että se tarttis pilata kasviöljyllä. Kas kun ei ole vielä täysjyvänenkin nykyään.
Ei tässä nyt mistään terveellisyydestä varmaan ole kysymys. Elintarviteteollisuudessa käytetään palmuoöjyä mm. helpon käsiteltävyyden ja hinnan takia ja siksi, että se antaa joillekin tuotteille toivotun rakenteen.
Aloittaja saanee miksi-kysymykseensä parhaiten vastauksen ottamalla yhteyttä Myllyn parhaan kuluttajaneuvontaan, https://www.myllynparas.fi/kuluttajaneuvonta
.
Tuolta tuskin saa sitä oikeaa vastausta :)
Ties vaikka saisi, kun oikein kysyy.
"Hei, huomasin että käytätte murotaikinaanne nykyään palmuöljyä. Tiedän että sitä voidaan käyttää monesta syystä: esim. halutaan tarjota tuote kuluttajalle edulliseen hintaan, tai se parantaa käyttöominaisuuksia. Niinpä tiedustelenkin, mitkä kaikki tekijät teidät ovat saaneet tämän tuotteen kohdalla valitsemaan juuri palmuöljyn?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska esim me maidottamat voisimme käyttää niitä
Te elämästä vieraantuneet ankeuttajat: muuttakaa vuorille piereskelemään kuorossa. Älkääkä pilatko ENEMMISTÖN elämää.
Haukut väärää puuta. Kyse on siitä, että tuotteen valmistajalle kelpaa myös maidottomien rahat.
Vierailija kirjoitti:
KIITOS kun varoititte. Valmistaikinasta ehti kiireinen uraäitikin valmistaa lapselleen makoisan marjapiirakan. Nyt on lapsi onneksi iso. Pitäkää huijauksenne! Murotaikina kuuluu nimenomaan olla voista tehty.
Nykyään saa olla jatkuvasti lukemassa tuoteselosteita, kun tuotesisältöjä vaihdetaan kiihtyvästi halvempiin. Just tota palmuöljyä tungetaan ihan kaikkialle. Ois kiva, jos joku perustais nettisivuston, jossa raportoitaisiin näistä muutoksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään saa olla jatkuvasti lukemassa tuoteselosteita, kun tuotesisältöjä vaihdetaan kiihtyvästi halvempiin. Just tota palmuöljyä tungetaan ihan kaikkialle. Ois kiva, jos joku perustais nettisivuston, jossa raportoitaisiin näistä muutoksista.
Valmistajat vois erottua sillä, että pitäisivät laadun tasaisena. Lakkasin jossain vaiheessa ostamasta kaupan omia merkkejä, kun hyvä tuote vaihtui huonoksi yhtäkkiä. Ajattelin että merkkituote takaa laadun. Mutta paskan marjat: Fazer, Taffel, Myllyn paras: Palmuöljyt tungetaan tuotteeseen ilman edes mainosta uudesta reseptistä. Pitäkää tunkkinne.
Huomattu sama, onneksi sunnuntaitaikina on vielä hyvää.
Näköjään se sunnuntainkin murotaikina sisältää palmuöljyä ja lisäksi KOOKOSÖLJYÄ! http://bunge.fi/kuluttajatuotteet/pakastetaikinat-1/sunnuntai-murotaiki… Kannattaa tarkistaa ensin mitä tuotetta kehuu...
Vieraskynä kirjoitti:
Näköjään se sunnuntainkin murotaikina sisältää palmuöljyä ja lisäksi KOOKOSÖLJYÄ! http://bunge.fi/kuluttajatuotteet/pakastetaikinat-1/sunnuntai-murotaiki… Kannattaa tarkistaa ensin mitä tuotetta kehuu...
Apn aloituksen mukaan kommentoin makua, en rasvakoostumusta. Maku on hyvä, aivan sama mitä rasvaa.
Hirveä valitus uusavuttomalta joka ei itse osaa tehdä yksinkertaista asiaa. Piirakkataikina voista on yksinkertaisin jonka kotiäiti ja vaimo osaa tehdä. Vehnäjauhoja ja voita. Vettä.
itse olen mies ja päädyin puolivahingossa teininä elintarviketeollisuuden amislinjalle.
En kyllä tiedä, miten pakastemurotaikina olisi itsetehtyä nopeampi. Murotaikinan pyöräyttää hetkessä, pakastetaikinan kanssa joutuu odottaa, et sulaa 🙄
Eihän noissa valmistaikinoissa voita ole ollut enää pitkiin aikoihin...?
Itse tein myös viime viikonloppuna, leivoin niin paljon muutakin, että ajattelin oikaista valmiilla murotaikinalla. Ja ihan kokemuksen perusteella, sillä tuli aiemmin hyvä mustikkapiirakka, nyt ihan nolotti, että sellaista menin tarjoamaan. Kukaan ei syönyt palastaan loppuun saakka.
Olen joskus katsonut valmistaikinoia, niin taitaa kaikissa voitaikinaa lukuunottamatta olla palmua tai jotain muuta vastaavaa.
Tehkää itse teidätte mitä syötte!
Vierailija kirjoitti:
Hirveä valitus uusavuttomalta joka ei itse osaa tehdä yksinkertaista asiaa. Piirakkataikina voista on yksinkertaisin jonka kotiäiti ja vaimo osaa tehdä. Vehnäjauhoja ja voita. Vettä.
itse olen mies ja päädyin puolivahingossa teininä elintarviketeollisuuden amislinjalle.
Aloituksesta ei selviä, etteikö senkin kirjoittaja olisi mies. Leipominen ei ole mitenkään erityisesti kotiäitien tai vaimojen hommaa.
Itsekin tein viime kesänä pitkästä aikaa piirakan valmis-murotaikinasta ja pettymys oli todella iso. Vuosia sitten noita käytin enemmänkin ja sai helpolla hyvän vierastarjottavan josta ei edes heti huomannut että ois valmistaikina. Nyt oli aivan kauhean makuista. En osta enää.