Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nopeusrajoitukset 30 km/h:een Helsingissä

Vierailija
15.09.2017 |

Helsinki aikoo alentaa nopeusrajoituksia 30 km/h:een – koskee kaikkia asuinalueita

http://kartta.hel.fi/applications/hanke/showplan.aspx?map=yes&ID=2017-0…

Mielestäni 30 km/h on naurettava nopeus autoille. Jopa polkupyöräilijät ajavat kovempaa vauhtia. Tiedossa on ruuhkia ja sitä myöten tietenkin voidaan seuraavaksi pohtia ruuhkamaksua. Jotkut täällä kuitenkin vastaavat, että "Helsingissä ei tarvitse autoa". Tämä saattaa olla totta ydinkeskustassa, mutta ei päde laitamien pientaloalueilla.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto lyö nopeudessa julkiset kulkuneuvot täysin ylivoimaisesti lähes kaikkialla Helsingissä

http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005362099.html

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/21731117_1021283698789395…

Vierailija
2/16 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi laskea autojen nopeudet 10:een km/h kaikilla teillä, mukaalukien moottoritiet.

Väitän, että olisi paljon turvallisempaa.

On myös muistettava, että tuo rajoitis koskisi myös polkupyöriä ja juoksijoita....tai...hmmm...juoksun voisi kieltää kokonaan tarpeettomana. Kävellenkin pääsee perille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni 20 km/h olisi sopiva.

Sinccis

Vantaalla 60 on hyvä.

Vierailija
4/16 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koko maailma olisi suomi kirjoitti:

Pitäisi laskea autojen nopeudet 10:een km/h kaikilla teillä, mukaalukien moottoritiet.

Väitän, että olisi paljon turvallisempaa.

On myös muistettava, että tuo rajoitis koskisi myös polkupyöriä ja juoksijoita....tai...hmmm...juoksun voisi kieltää kokonaan tarpeettomana. Kävellenkin pääsee perille.

Ei tämä huono ehdotus ole. Tottahan se on, että ylinopeudet aiheuttavat 90% onnettomuuksista.

Sinccis

Vierailija
5/16 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen, tuo 30 koskee lähiöissä olevia tonttikatuja, ei siellä kovempaa tarvi ajaa

Vierailija
6/16 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on varmasti hieno paikka asua parinvuosikymmenen päästä, kun vihreät voimat ajaa kaikkee kivaa läpi siellä ☺️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on varmasti hieno paikka asua parinvuosikymmenen päästä, kun vihreät voimat ajaa kaikkee kivaa läpi siellä ☺️

Asun Kalasatamassa ja minusta on hienoa, että meidän kaduilla ei saa ajaa 30km/h kovempaa. Sörnäisten rantatiellä rajoitus on 50km/h, muuttuu Kulosaaren silalla 70km/h.

Miksi pitäisi asuntokaduilla ajaa kovempaa?

Vierailija
8/16 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon asuinkaduilla ymmärtää. Ei niillä nytkään tule tuon kovempaa ajettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Kalasatamassa ja minusta on hienoa, että meidän kaduilla ei saa ajaa 30km/h kovempaa. Sörnäisten rantatiellä rajoitus on 50km/h, muuttuu Kulosaaren silalla 70km/h.

Miksi pitäisi asuntokaduilla ajaa kovempaa?

Mikä asuntokadusta tekee moottoritietä erikoisemman? Suora tie ja auto kulkee. Jarrutkin löytyy.

Aivan hanurista tuollaiset rajoitukset.

Vierailija
10/16 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Kalasatamassa ja minusta on hienoa, että meidän kaduilla ei saa ajaa 30km/h kovempaa. Sörnäisten rantatiellä rajoitus on 50km/h, muuttuu Kulosaaren silalla 70km/h.

Miksi pitäisi asuntokaduilla ajaa kovempaa?

Mikä asuntokadusta tekee moottoritietä erikoisemman? Suora tie ja auto kulkee. Jarrutkin löytyy.

Aivan hanurista tuollaiset rajoitukset.

No mutta se on kiva! Saman haluan Turkuun!

Sinccis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereesta pidän! Panostavat sentään ratikkaan. Ajakoot siellä vähän lujempaa.

Sinccis

Vierailija
12/16 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Kalasatamassa ja minusta on hienoa, että meidän kaduilla ei saa ajaa 30km/h kovempaa. Sörnäisten rantatiellä rajoitus on 50km/h, muuttuu Kulosaaren silalla 70km/h.

Miksi pitäisi asuntokaduilla ajaa kovempaa?

Mikä asuntokadusta tekee moottoritietä erikoisemman? Suora tie ja auto kulkee. Jarrutkin löytyy.

Aivan hanurista tuollaiset rajoitukset.

Lapset, muut jalankulkijat, pyöräilijät, suojatiet, pysäköijät, asuintalot lähes kadussa kiinni jne. Ei tuommoisessa paikassa tartte ajaa kovempaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Kalasatamassa ja minusta on hienoa, että meidän kaduilla ei saa ajaa 30km/h kovempaa. Sörnäisten rantatiellä rajoitus on 50km/h, muuttuu Kulosaaren silalla 70km/h.

Miksi pitäisi asuntokaduilla ajaa kovempaa?

Mikä asuntokadusta tekee moottoritietä erikoisemman? Suora tie ja auto kulkee. Jarrutkin löytyy.

Aivan hanurista tuollaiset rajoitukset.

Lapset, muut jalankulkijat, pyöräilijät, suojatiet, pysäköijät, asuintalot lähes kadussa kiinni jne. Ei tuommoisessa paikassa tartte ajaa kovempaa

Näinpä! Helsingissä ja Turussa hitaampikin vauhti riittää. Sekä lisää peltipönttöjä sinne!

Saadaan enempi sakkorahaa.

Sinccis

Vierailija
14/16 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuhkaisessa liikenteessä huippunopeudella ei ole mitään merkitystä matka-aikaan. Keskustassa ajettava matka on maksimissaan kaksi kilometriä! ja aika menee valoissa seisomiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ei rajoitus vaikuta paskiaisiin mitään. Kuuteenkymppiin kiihdytetään aina, eivät edes huomaa rajoituksia. Paskiainen ohittaa jos joku ajaa turvallisesti.

Vierailija
16/16 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien autojen nopeusmittari ei edes täsmällisesti näytä nopeutta noin alhaisessa vauhdissa. Mielestäni olisi parempi, että autoilija voisi keskittyä seuraamaan ympäröivää liikennettä nopeusmittarin kyyläämisen sijaan.

Kannattaa myös huomata, että liian hitaat ajonopeudet lisäävät päästöjä, kun ei pääse ajamaan tarpeeksi isolla vaihteella ja tulee kiihdytyksiä ja hidastuksia.

Toki sitä turhaa autoilua jossain ydinkeskustassa olisi hyvä vähentää, mutta sitten ammattiliikenne, yksityishenkilöiden tavarankuljetukset yms. tarpeellinen autoilu pitäisi jättää rauhaan. Mistä luulette, että kaupat ja ravintolat saavat tuotteita, jos kuorma-autot eivät pääse perille? Luuletteko, että kuskeista on kivaa nitkuttaa jotain kolmeakymppiä?

Saksassahan on käytössä systeemi, millä autolla ylipäätään saa ajaa isojen kaupunkien keskusta-alueella. Jotain vastaavaa voisi harkita Suomeenkin, ettei normaalit julkisillakin liikkumaan kykenevät pööpöilisi turhanpäiten autollaan keskustassa päiväsaikaan ja sitten erikseen saisi niitä ajolupia, jos vaikkapa kuskaa sukulaisen muuttokuormaa tai vastaavaa. Ja yöaikaan ajo voisi olla ok, kun julkiset eivät kulje, jos vaikka pitää hakea perheenjäsen baarista kotiin tms.

Lähtökohtana pitäisi olla, että sillä autolla kuljetetaan jotain sellaista, minkä vieminen olisi julkisilla vaikeaa, mahdotonta tai haittaisi muita julkisten käyttäjiä. Esim. normi toimistojamppa voisi ihan hyvin mennä sinne duuniinsa julkisilla, mutta vaikkapa paljon työkaluja tarvitseva asentaja tai siivooja tarvitsee sen auton välineidensä kuljettamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi