G: Käytätkö palomuuria omassa tietokoneessa?
Ja osaatko perustella sitä valintaa?
Kommentit (11)
Windowsin omaa, olen konfiguroinut sen VPN kill switchiksi. Muuri ei laske koneesta ulos eikä sisään mitään yhteyksiä jotka eivät mene VPN:n kautta.
Vierailija kirjoitti:
Windowsin omaa, olen konfiguroinut sen VPN kill switchiksi. Muuri ei laske koneesta ulos eikä sisään mitään yhteyksiä jotka eivät mene VPN:n kautta.
Ei kovin fiksua. Kyllä palomuuri kannattaa aina konfiguroida VPK:n kautta.
VDSL:ssäbja WLANissa on rautapohjaiset monitoroinnit/estot (mm ei päästä MS/Googlelle vak...telemetriadataa) ja tuplanattaus.
Tämän lisäksi PCssä Nortonin viruskilleri/prosessivahti joka ei anna ajaa mitään outoa ilman hyväksyntääni TAI ajanmukaisen certin perusteella hyväksyttyä asennusta.
"Jostain syystä" ei ole koskaan ollut mitään vakoiluohjelma/virusongelmia, mutta kun on 30 vuotta käyttänyt nettiä ja siitä 25 vuotta tehnyt liksansa niin tällä kokemuksella ongelmien on syytäkin loistaa poissaolollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kovin fiksua. Kyllä palomuuri kannattaa aina konfiguroida VPK:n kautta.
Jos VPK tulee konfiguroimaan palomuuria on jo myöhäistä :)
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako tuo että kaikki menee VPN:n kautta? Myös DHCP-pyynnöt? Tuskin sentään.
Te joilla on palomuuri reitittimessä ja ADSL-modeemissa niin mikä se on ja miten konffaatte sen?
Ei ole palomuuria. Luotan windowsiin =D Viiruksentorjunta on.
Modeemissa varmaan on jokin palomuro
Luonnollisesti käytän. Sekä tietokoneiden omaa että ADSL-modeemin palomuuria.