G: Käytätkö palomuuria omassa tietokoneessa?
Kommentit (11)
Windowsin omaa, olen konfiguroinut sen VPN kill switchiksi. Muuri ei laske koneesta ulos eikä sisään mitään yhteyksiä jotka eivät mene VPN:n kautta.
Vierailija kirjoitti:
Windowsin omaa, olen konfiguroinut sen VPN kill switchiksi. Muuri ei laske koneesta ulos eikä sisään mitään yhteyksiä jotka eivät mene VPN:n kautta.
Ei kovin fiksua. Kyllä palomuuri kannattaa aina konfiguroida VPK:n kautta.
VDSL:ssäbja WLANissa on rautapohjaiset monitoroinnit/estot (mm ei päästä MS/Googlelle vak...telemetriadataa) ja tuplanattaus.
Tämän lisäksi PCssä Nortonin viruskilleri/prosessivahti joka ei anna ajaa mitään outoa ilman hyväksyntääni TAI ajanmukaisen certin perusteella hyväksyttyä asennusta.
"Jostain syystä" ei ole koskaan ollut mitään vakoiluohjelma/virusongelmia, mutta kun on 30 vuotta käyttänyt nettiä ja siitä 25 vuotta tehnyt liksansa niin tällä kokemuksella ongelmien on syytäkin loistaa poissaolollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kovin fiksua. Kyllä palomuuri kannattaa aina konfiguroida VPK:n kautta.
Jos VPK tulee konfiguroimaan palomuuria on jo myöhäistä :)
Paskavammainen syysi käyttää palomuuria?
Olen jo aikoja sitten jättänyt sen sian!
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako tuo että kaikki menee VPN:n kautta? Myös DHCP-pyynnöt? Tuskin sentään.
Te joilla on palomuuri reitittimessä ja ADSL-modeemissa niin mikä se on ja miten konffaatte sen?
Ei ole palomuuria. Luotan windowsiin =D Viiruksentorjunta on.
Modeemissa varmaan on jokin palomuro
Luonnollisesti käytän. Sekä tietokoneiden omaa että ADSL-modeemin palomuuria.