Mitä ruokia pakastatte?
Minusta aika harva valmis ruoka on hyvää pakastuksen jälkeen. Perunakin on jauhomaista riippumatta laadusta (keitto). Kastikkeet kokkareisia. En ymmärrä kun aina hoetaan, että tee pakkaseen ruokaa mutta minusta se on aika ällöttävää pakastamisen jälkeen. Ainoastaan liha, leipä ja leivonnaiset pysyy hyvänä. Juustokin, hyi, menee ainoastaan pitsaan tai muuhun kuumaan ruokaan.
Kommentit (12)
Meillä on tyhmä pakastin jonka lämpötilaa ei voi itse säätää. :( Ei lokeropakastin.
Samaa mieltä. Harva ruoka on hyvää pakastettuna
Itse tykkään syödä kaiken ruoan tuoreena, en tykkää mikrottaa eilisiä tai sulattaa pakasteesta.
Mulla pakasteessa itse keitettyä hernesoppaa, pitsaa, makaronilaatikkoa jne...
Pakasteesta löytyy vain marjoja, kaupan pakastekasviksia ja -vihanneksia. Itse tehtyjä ruokia ja leipomuksia en pakasta.
Pakastan itsetehtyä leipää ja pullaa, mutta mitään ruokaa en. Se on vaan niin pahaa sulatuksen jälkeen.
Minulla on pakastettuna valmiiksi keitettyä riisiä ja makaronia. Valmiiksi keitettyä kahvia pakastan pestyihin jugurttipikareihin, joista se on helppo irroittaa ja hupsauttaa Teema-mukiin ja mikrottaa. On muuten kätevä vierasvarana!!
Pataruokia (stroganoff, gulassi jne), kastikeruokia (broilerikastike, jauhalihakastike), keittoja (sose- ja tavallisia), lihapullia kastikkeessa tai ilman, lasagnea, kaalilaatikkoa tai makaronilaatikkoa. Ei mene miksikään, keittojenkin maku vaan paranee lämmitettäessä. Kun hitaasti lämmittää ja sekoittaa hyvin ei laatu kärsi ollenkaan.
Lisäksi tietty kakkua, pullaa, piirakoita (suolaisia ja makeita), pasteijoita, joka cookiestaikinaa.
Noita keittoja teen tarkoituksella ison kattilallisen pakkaseen mulle ja miehelle lounaaksi kun ollaan kotitoimistolla. Yksittäiset ylijääneet annokset hakee opiskelijatyttö tai vien anopille kerran viikossa.
Itseasiassa pakkasessa on muutama Munster juustokiekkokin puolitettuna. Siitä saa ihanaa juustoperunaa. Ja tietty marjoja. Ja jos hedelmät alkaa menemään ylikypsiksi eikä ehditä syömään pilkon ne pusseihin smoothieta varten. Lisäksi lihaa ja kalaa sellaisenaan, tällähetkellä myös fasaania.
Meillä on aika hyvä kiertonopeus ruuissa joten ei ehdi vanhenemaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pakastettuna valmiiksi keitettyä riisiä ja makaronia. Valmiiksi keitettyä kahvia pakastan pestyihin jugurttipikareihin, joista se on helppo irroittaa ja hupsauttaa Teema-mukiin ja mikrottaa. On muuten kätevä vierasvarana!!
:D
Pakastan hernekeittoa ja pizzaa. En muita valmisruokia.
Pizzanpaloja sulattelen mikrolla välipalaksi.
Juustoa minäkään en pakasta, enkä maito/rasvapohjaisia kastikkeita. Melkein kaiken muun kyllä. Kyse on vain siitä, että pitää pakastaa tarpeeksik nopeasti (tarpeeksi kylmässä) ja sulattaa oikein. Ja sulatuksen jölkeen ei odotella päiväkausia syömistä.