1-lapsiset perheet
Kertokaa elämästänne. Minkäikäinen lapsenne on? Mitä teette perheenä yhdessä? Onko lapsellanne kavereita? Viihtyykö lapsenne yksikseen? Aiotteko hankkia lisää lapsia? Miksi teillä on vain yksi lapsi?
Terv. 7-vuotiaan pojan äiti, joka miettii, vieläkö toinen lapsi
Kommentit (4)
Tyttömme on 1v6kk ja olen kotona hänen kanssaan toistaiseksi. Mies käy töissä. Yhdessä ulkoillaan, laitetaan ruokaa, leikitään, käydään kaupoissa ja tapahtumissa yms.
Lapsella on muutamia kavereita. Tyttö viihtyy välillä myös yksinään. Aiomme yrittää toista lasta parin vuoden sisällä. Meillä on yksi lapsi, koska en halua ihan vielä olla taas raskaana ja synnyttää.
Lapsillamme on aika lailla ikäeroa, mutta vastasinpa nyt kuitenkin.
Lapsi 3v. Perheenä puuhaillaan kaikenlaista, käydään ulkoilemassa, kyläillään, käydään retkillä (kesällä enimmäkseen), shoppaillaan (kirppiksillä ym.). Lapsella on muutama saman ikäinen kaveri tuttavaperheissä. Hyvin viihtyy yksikseen, leikkii ym. Ainakaan lähiaikoina ei ole tulossa lisää lapsia. Nyt on hyvä näin. Minulla oli todella hankala raskaus ja lapsi syntyi pienenä keskosena joten ehkä sekin on yksi syy miksi on vain yksi lapsi. Pelottaa jos seuraava raskaus/synnytys olisi samanlainen.
Mulla yksi 5v tyttö ja olen yksinhuoltaja. Haaveena olisi liuta lapsia mutta vielä ei ole osunut kohdalle sitä oikeaa jonka kanssa niitä saisi. Tyttöni on päivisin perhepäivähoidossa ja on luonteeltaan todella iloinen, reipas ja todella sosiaalinen eli paljon kavereita ja uudessa paikassa löytää hetkessä jonkun kaveriksi. Olemme tytön kanssa molemmat eläinhulluja ( kotona 5 eläintä ) ja liikunnallisia eli ulkoilemme ja liikumme yhdessä paljon. Lisäksi hoidamme eläimiä, leikimme nukeilla ja bratzeilla ym leluilla, luemme ja askartelemme paljon ja hän on myös innokas kotitöiden tekijä eli vie mielellään roskat, kattaa pöytää, kastelee kukkia, ym. Viihtyy myös itsekseen esim. askarrellen. Vaikka onkin ainoa lapsi niin osaa ottaa hyvin muut huomioon ja jakaa omistaan eikä ole lellitty piloille kuten jotkut ajattelevat ainoista lapsista.
x