Serkku pilkkaa lapseni nimeä, en jaksa enää kuunnella
Tytöstäni tuli isoäitinsä mukaan Manta. Onko ihan kamala nimi? Yksi serkuistani on ottanut nimen päähänpinttymäkseen ja vi**uilee aina tilaisuuden tullen.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Kaunis nimi.. Taitaa serkkuasi kaihertaa joku muu.. Olisko kenties suunnitellu samaa nimeä jos teillä siis yhteinen mummo..
Mitä ap:n ja serkun (yhteinen) mummo tähän kuuluu?
Ap ei antanut lapselle nimeä isoäitinsä mukaan. Lapsi sai nimensä oman isoäitinsä mukaan, joka siis on ap:n äiti tai ap:n anoppi. (Joka on mahdollisesti myös ap:n serkun täti, mutta ei ap:n serkun isoäiti.)
Vierailija kirjoitti:
Siis miten hän v**tuilee?
Ja itse pidän nimestä.
Aina hokee että "Mitäs Manta-mummo" tai "Mitäs pikku-kurttu" ja sanoo tämän pahalla eikä mitenkään hellitellen.
Ap
Lapselle on varmaan toinenkin nimi annettu, ehkäpä voisitte ottaa sen käyttöön, kun olette tuon ensimmäisen etunimen nimen noin pahasti mokanneet?
Miksi olet alunperinkään kuunnellut mitään vittuilua? Olisit heti käskenyt lopettamaan tuollaiset lapselliset piruilut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja itse pidän nimestä.
Aina hokee että "Mitäs Manta-mummo" tai "Mitäs pikku-kurttu" ja sanoo tämän pahalla eikä mitenkään hellitellen.
Ap
Serkkusihan siis pilkkaa samalla myös sinun äitisi (tai anoppisi) nimeä. Mitä äitisi (tai anoppisi) ajattelee asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja itse pidän nimestä.
Ap
Serkkusihan siis pilkkaa samalla myös sinun äitisi (tai anoppisi) nimeä. Mitä äitisi (tai anoppisi) ajattelee asiasta?
Ei mitään, koska on kuollut.
Ap
No sano saatana suoraan, että nyt turpa kiinni! En ymmärrä turhasta piipittäjiä.
Kuuluu kyllä ns. vittumaisilta kuulostaviin etunimiin. Suosittelen lapsen nimenvaihtoa ennen kouluihin menoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja itse pidän nimestä.
Ap
Ap
Sitä suuremmalla syyllä serkun käytös on loukkaavaa. Olet halunnut kunnioittaa äitisi muistoa antamalla hänen nimensä omalle tyttärellesi.
Nyt sanot serkulle suorat sanat, ja jos ei pilkkaaminen lopu, katkaiset tyynesti välisi häneen.
Vähän ohis, mutta minä vuonna äitisi oli syntynyt? Manta-nimi on kovin harvinainen.
Oikein nätti ja moderni nimi, en ymmärrä serkkusi ivaa. Sano hänelle ihan suoraan että tuo ivaaminen saa loppua, nimi on ja pysyy.
Manta on koiran nimi😂😂 tiedän 3 eri sen nimistä dogea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja itse pidän nimestä.
Ap
Ap
Kääntyy haudassaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja itse pidän nimestä.
Ap
Minusta tämä ei kuulosta kiusaamiselta. Tuolla tavallahan lapsille just puhutaan. Omallakin lapsellani on mummosukupolven nimi ja itse kutsun sitä "Olga-mummoksi". Joskus jopa puen sellaisen mummohuivin sille päähän, näyttää niin söpöltä pikkumummolta :)
Onko mahdollista, että tulkitset itse serkkuasi väärin?
Onko toinen nimi Rosanna Desiree tms. "kaunistus."
Vierailija kirjoitti:
Mantarausku on merenelävistä ihanin. Hyvä nimi.
Se on paholaisrausku suomeksi.
Manta on käsittääkseni alkujaan lempinimi Amandasta.
Kuten Johannes - Jussi, Valdemar - Valto.
Minustakin voisit sanoa kunnolla että olet loukkaantunut
No on kamala nimi, anteeksi vaan! Miksi ihmeessä olette lapselle tuollaisen antaneet? Sama mielikuva tai merkitys kuin joku Justiina, ei ihme jos kiusataan! Eihän kukaan anna lapselleen nykyään enää nimeä Jorma tai Yrjö, koska merkitys on niin nolo/negatiivinen. Sama juttu tuon Justiinan ja Mantan kanssa.