Selventäkää minulle PALKKATUKI-termistöä.
Osaisiko joku kertoa selkosuomella, että mitä tämä tarkoittaa:
"Palkkatuki on 100 % aina 65 % työaikaan saakka."
Lause on kopioitu TE-palveluiden nettisivuilta ja olen sinne soittanutkin ja kysellyt tämän lauseen perään, mutta henkilö siellä ei osannut valistaa asiasta. Tarkoittaako tämä että työaika saa olla osa-aikaista? Pitääkö työnantajan maksaa loput 35 %? Entäpä jos työnantaja on yhdistys 0-tuloilla ja toivoo saavansa työntekijän ilman omia kustannuksia? Voiko tässä tapauksessa työaika olla osa-aikaista, vaikka jossain taisi olla maininta, että työ tulisi olla kokoaikainen, jotta palkkatukea voi saada.
Kommentit (5)
Olen ollut varmaankin yli 10 palkkatukipaikassa, mutta en osaa vastata.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut varmaankin yli 10 palkkatukipaikassa, mutta en osaa vastata.
En ihmettele, vaikket osaakaan vastata. Olen soitellut ja jutellut useamman TE-toimiston neuvojan kanssa, keltään en ole saanut vastausta tähän.
ap.
Järkyttävää miten huonoa työtä veroilla palkkammme virkamiehet tekevät. Tekevät sellaisia sääntöjä etteivät itsekkään osaa niitä tulkita.
Luokatonta työtä.
Soita tekstin kirjoittajalle että mitä mahtaa tarkoittaa.
Normaalisti palkkatuki on enintään 50%, mutta yhdistysten kohdalla on eri säännöt. Tällöin palkkakustannukset tosiaan korvataan kokonaan tuohon 65% työaikaan asti. Eli käytännössä kyseessä on osa-aikatyö. Jos tekee täyttä päivää, yhdistyksen pitää maksaa loppu itse.
up