Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selventäkää minulle PALKKATUKI-termistöä.

Vierailija
14.09.2017 |

Osaisiko joku kertoa selkosuomella, että mitä tämä tarkoittaa:

"Palkkatuki on 100 % aina 65 % työaikaan saakka."

Lause on kopioitu TE-palveluiden nettisivuilta ja olen sinne soittanutkin ja kysellyt tämän lauseen perään, mutta henkilö siellä ei osannut valistaa asiasta. Tarkoittaako tämä että työaika saa olla osa-aikaista? Pitääkö työnantajan maksaa loput 35 %? Entäpä jos työnantaja on yhdistys 0-tuloilla ja toivoo saavansa työntekijän ilman omia kustannuksia? Voiko tässä tapauksessa työaika olla osa-aikaista, vaikka jossain taisi olla maininta, että työ tulisi olla kokoaikainen, jotta palkkatukea voi saada.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/5 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut varmaankin yli 10 palkkatukipaikassa, mutta en osaa vastata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut varmaankin yli 10 palkkatukipaikassa, mutta en osaa vastata.

En ihmettele, vaikket osaakaan vastata. Olen soitellut ja jutellut useamman TE-toimiston neuvojan kanssa, keltään en ole saanut vastausta tähän. 

ap. 

Vierailija
4/5 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää miten huonoa työtä veroilla palkkammme virkamiehet tekevät. Tekevät sellaisia sääntöjä etteivät itsekkään osaa niitä tulkita.

Luokatonta työtä. 

Soita tekstin kirjoittajalle että mitä mahtaa tarkoittaa.

Vierailija
5/5 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti palkkatuki on enintään 50%, mutta yhdistysten kohdalla on eri säännöt. Tällöin palkkakustannukset tosiaan korvataan kokonaan tuohon 65% työaikaan asti. Eli käytännössä kyseessä on osa-aikatyö. Jos tekee täyttä päivää, yhdistyksen pitää maksaa loppu itse.