HEI HOP HOP!! KUUNELKAAPAS!!! ÄLKÄÄ IHMISET TU KEKO JOKA PAIKKAAN CHILIÄ, PAPRIKAA, ÄLKÄÄKÄ VALKOSIPULIA TAI PESTOA! valtaosa ihmisistä ei pysty niitä syömään!
Eli älkää tunkeko ruokiinne chiliä, paprikaa, tomaattia, kalatuotteita tai pestoa tai valkisipulia!
Suurinosa meistä oirehtii noista ja ne ovat täysin turhia juttuja!!
Älkää laittako näitä ruokiin jos tarjoilette vierailenne ! Älkää edes mausteena jo sekin saa valtosan ihmisistä oirehtimaan !
Kommentit (18)
On totta, että tomaatti ja paprika voivat aiheuttaa minulle oireita aka ripulin, mutta en silti lähtisi ihan tuolla asenteella...
Syö kuule ihan kotonasi. Mä todellaki tungen noita jatkossa ruokiini :D
Nam. Siinäpä valmis ostoslista. Jos vieraita kutsun, selvitän kyllä mikä heille käy ja mitä ruokia välttelevät. Listasi osui huonosti ystävilleni epäsopiviin ruokiin
Mä en tunne ketään kuka ei pystyisi noita syömään ja vain 1 kala-allergisen:)
Ei tartte tulla tänne aukomaan päätään!
Ruoka ilman chiliä ja valkosipulia on täysin mautonta.
Eipäs huudella palstalla, täällä on hiljaisuus ja yöksi sulkeudutaan kokonaan.
Mä teen ruokaa lähinnä vaan perheelle, en suurimmalle osaa ihmisistä. Jatkn edelleen valkosipuli ja chilin viitoittamalla tiellä.
Valtaosa pystyy niitä syömään hyvällä ruokahalulla.
Tämä chilivillitys on mennyt överiksi.Varsinkin ikääntyvien olisi syytä karttaa voimakkaita mausteita,koska ne koettelevat munuaisten toimintakykyä. Samoin voimakkaasti hikoilivien(vilkas aineenvaihdunta) olisi syytä olla tarkkana.
Ymmärrän ap:tä. Ite hengenvaarallisen allerginen paprikalle ja lähinnä ärsyttää et sitä tungetaan kaikkiin valmisruokiin ja marinadeihin. Pelottavaa myös syödä muualla kuin kotona. Mutta on vaan huomioitava se. Eväät on aina mukana.
Maailman yleisimmät mausteet eikä valtaosa ihmisistä pysty niitä syömään?
Vierailija kirjoitti:
Tämä chilivillitys on mennyt överiksi.Varsinkin ikääntyvien olisi syytä karttaa voimakkaita mausteita,koska ne koettelevat munuaisten toimintakykyä. Samoin voimakkaasti hikoilivien(vilkas aineenvaihdunta) olisi syytä olla tarkkana.
Ja kuitenkin Aasiassa, Afrikassa ja Etela- ja Pohjois-Amerikassa on miljoonittain ikaantyvia ihmisia jotka syovat hyvinkin maustettua ruokaa siita mitenkaan karsimatta.
Vierailija kirjoitti:
Perhetuttu, entinen lähettyssaarnaaja, laittoi aina chilihiutaleita ( jauhettu kuivista pikkuchileistä) ruokansa päälle, kylässäkin, kun oli tottunut mausteisempaan, suomalainen ruoka oli hänestä mautonta. Ei tajunnut sen olevan vaarallista. Olis varmaan elänyt ilman sitä pidenpään, nyt kuoli jo 103 vuotiaana.
Työpaikkaruokalassa työskentelevänä olen huomannut, että ihmisillä on yllättävän vähän allergioita.
Ruoat tehdään laktoosittomina ja vain kolme ihmistä haluaa laktoositonta maitoa kahviinsa. Yksi on allerginen raa´alle porkkanalle ja toinen kalalle. Kasvissyöjät on otettu huomioon.
Sen jälkeen tulee nirsot, eipä ole lääkärintodistuksia näkynyt, kun on pyydetty todistamaan keliakiansa yms.
Vierailija kirjoitti:
Vertaisarvioitu lähde puuttuu näistä väitteistä. Eli tuo oli vain mielipide.
Meille ne eivät ole turhia vaan jokapäiväisiä.En aio rajoittaa jatkossakaan.Sulle suosittelen siedätyshoitoa ja CapsLockin korjaamista, juuttuu välillä näemmä pahasti pohjaan.