Minulla ei ole omaisia :(
Vanhemmat eivät pidä yhteyttä, sisaruksia ei ole. Ei myöskään ketään läheisiä ystäviä. Usein tulee mieleen kuka minua kaipaisi jos kuolisin. Tai kuka järjestäisi hautajaiset tai hoitaisi muuten asiani? t. N 35v
Kommentit (22)
Lavita kirjoitti:
Olen shokissa, miten paljon suomessa on yksinäisiä ihmisiä. Mikä tätä yhteiskuntaa vaivaa? Jos jaksatte, niin etsikää joku harrastus, varmasti sieltä edes yksi ystävä löytyy.
Toivottavasti ilman omaisia olevilla on kuitenkin mielekäs elämä, tuntevat itsensä tarpeellisiksi ja löytyy ihmisiä, jotka jäävät kuoleman korjatessa kaipaamaan heitä. Minulla on omaisia, läheisiä ja tuttavia, joille tiedän olevani tärkeä. Minulle on tärkeä ajatus se, että jätän hyvän jäljen tähän maailmaan, annan enemmän kuin otan. Joistain hiljaisista yksineläjistäkin jää semmoinen hyvä fiilis, että kuuluvat kalustoon ja on mukava nähdä heitä vaikka yhdistystoiminnassa, vaikka eivät pidä itsestään melua. Jotain ihmistä jää kaipaamaan ihan vaan sen takia, kun hän on liikkunut säännöllisesti asuinalueella ja katsonut aina ystävällisesti silmiin. Minä myös suosittelen yhdistystoimintaa tai hyväntekeväisyyttä, jos itsellä on ongelmia yksinäisyyden ja merkityksettömyyden tunteiden kanssa.
Olen shokissa, miten paljon suomessa on yksinäisiä ihmisiä. Mikä tätä yhteiskuntaa vaivaa? Jos jaksatte, niin etsikää joku harrastus, varmasti sieltä edes yksi ystävä löytyy.