Ihanko oikeasti keskustelu Israeliin matkustamisesta on kiellettyjen aiheiden listalla?
Kommentit (47)
Miksi viestini poistettiin, jossa kerroin nuorena olleeni kibbutsilla appelsiineja poimimassa? Mukava kokemus 25vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa ihme haluaa matskustaa Israeliin ja miksi?
Minä, kävin siellä 20 v sitten Eilatissa ja Jerusalemissa. Hyvä rantalomakohde ja paljon historiaa. Punainenmeri on sukeltajan paratiisi. Nyt olen miettinyt uutta reissua jolla kävisi katsomassa Tel Avivinkin.
Olisin tosi mielelläni kysynyt asiallisia kysymyksiä turistikokemuksista. Mutta ihan turhaa, koska kohta tämäkin deletoidaan. Se on pelottavaa.
Voisiko ketjujen poistattelija perustella?
Vierailija kirjoitti:
Voisiko ketjujen poistattelija perustella?
Kertokaa - miksi ei saa kysyä turismista Israeliin? Edes joku, perustelkaa.
Israel on aivan tavallinen turismikohde.
Miksi menisin? Olen kristitty ja he vihaavat kristittyjä ja Jeesusta. Ei saa edes risti riippua kaulassa ettei kosherboy pillastu tai goldstein ole käsivarressa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Miksi menisin? Olen kristitty ja he vihaavat kristittyjä ja Jeesusta. Ei saa edes risti riippua kaulassa ettei kosherboy pillastu tai goldstein ole käsivarressa kiinni.
Höpsis. Israel on jatkuvasti täynnä kristittyjä katsastamassa golgatat, bethlehemit ja genesaretin järvet.
Järkyttäviä viestejä osa. Ehkä nyt ymmärrän miksi aiheesta ei voi puhua täällä vaikka turismin sinne pitäisi olla aivan tavallista. Kammottavaa. Todella, todella kammottavaa.
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit vahingossa ottaa mukaasi jotain jota et voisi sen jälkeen muslimimaahan ottaa. Tai yleensäkään koko muslimimaahan mennä. Tuo taas saa muslimit näyttämään pahalta ja sitähän ei täällä sallita.
Kuten Israelin leimat passiin?
Kyllä se leima tulee ihan erilliselle paperilapulle, ei passiin.
Saako sen passiin(kin) jos haluaa?
Kyllä sinne on ihan turvallista matkustaa, kunhan noudattaa normaalia varovaisuutta. Tel Aviv ja Jerusalem ovat isoja kaupunkeja, joissa on taskuvarkaita.
Terrori-iskut ovat nykyään vähentyneet aika lailla, mutta ei esim. kannata tunkea mielenosoituksia katsomaan.
Liikkuminen palestiinalaisalueilla on vähän hankalaa Israelin tiesulkujen takia, muttei erityisen vaarallista.
Olen itse käynyt Tel Avivissa ja Jerusalemissa monta monta kertaa, useita kertoja Beetlehemissä, Hebronissa, Ramallahissa, Jerikossa, Kuolleellamerellä jne. Olen toimittaja, joten siksi olen liikkunut siellä työtehtävissä. Lomalla olen ollut Eilatissa.
Eilat on kiva paikka, jos tykkäät sukeltamisesta. Sieltä voi tehdä opastetun retken Jerusalemiin katsomaan pyhiä paikkoja, supsittelen ehdottomasti. Samoin sieltä pääsee päiväseltään Jordaniaan Petraan, joka on minusta ehkä maailman kaunein paikka! Ihan mieletön.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit vahingossa ottaa mukaasi jotain jota et voisi sen jälkeen muslimimaahan ottaa. Tai yleensäkään koko muslimimaahan mennä. Tuo taas saa muslimit näyttämään pahalta ja sitähän ei täällä sallita.
Saako sen passiin(kin) jos haluaa?
Saa. Ovat tietoisia tuosta leima passissa-ongelmasta, joten siksi se erillinen paperi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Israel on jatkuvasti täynnä kristittyjä katsastamassa golgatat, bethlehemit ja genesaretin järvet.
Niin nämä ovat sitä heidän karjaansa, niitä ketkä luulevat heitä herra kansaksi.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttäviä viestejä osa. Ehkä nyt ymmärrän miksi aiheesta ei voi puhua täällä vaikka turismin sinne pitäisi olla aivan tavallista. Kammottavaa. Todella, todella kammottavaa.
Mitä vit... XD
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei pidä ollenkaan paikkaansa. Leimat tietysti tulevat passiin, muutenhan niitä voisi siirrellä kenelle tahansa.
Mutta toisen passin voi hankkia, niin olen itsekin tehnyt.
Israeliin tulee taas rauha kun se on kristittyjen hallinnassa. Silloin siellä ei sorreta.
No johan tämäkin lanka on ollut pystyssä kohta puoli tuntia. Se vain, kun olet kysynyt jonkun normaalin turismikysymyksen ja olet palaamassa muutaman minuutin päästä tsekkaamaan vastauksia, niin siinä välissä kolme tyyppiä on jo ehtinyt aloittaa vihaviestisodan. Siksi ne langat poistuvat, vaikka et itse olekaan ehtinyt lukemaan mitään asiatonta.