Huh, lapsen parilla kaverilla jo (15v) geelikynnet tmv. hirvitykset!
Onko tämä ihan yleinen trendi vai onko vaan sattumalta lapsen kaveripiirin muotivillitys?Pelkään jo, ettei kauaa mene kun oma tyttö alkaa näitä kinuamaan. Miksi ihmeessä vanhemmat suostuvat tällaisiin? Vai tehdäänkö näitä lapsille ilman huoltajan lupaa. Mitä seuraavaksi on odotettavissa? Ehkä tekoripset, suihkurusketus...
Kommentit (24)
Eihän ne geeli- tai akryylikynnet ole edes enää olleet muotiakaan sitten 2014.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuossa teiniporukassa ovat.
Mä olen itse laittanut lapselle geelikynnet kun on halunnut. Mitä ihmeen pahaa niissä nyt on?
En muista, että omassa nuoruudessani olisi ollut tällaisia villityksiä. Olen 40 v. Meikkasin toki ja joskus oli vähän räväkämpää hiusväriä, mutta siinä kaikki. AP
No voi kamala. Antaa teinien olla teinejä.
Ihan tosissaanko tekokynsiä laitetaan jo lapsillekin? Eikö niiden laittaminenkin maksa jo hirveitä summia?
Musta tossa ei ole mitään kauhisteltavaa. Kun mä olin 15, luokkakaveri otti ison tatuoinnin alaselkään...
Vierailija kirjoitti:
Mä olen itse laittanut lapselle geelikynnet kun on halunnut. Mitä ihmeen pahaa niissä nyt on?
Jos laittaa alapeukun niin voi varmaan vastata myös kysymykseen..
Vierailija kirjoitti:
En muista, että omassa nuoruudessani olisi ollut tällaisia villityksiä. Olen 40 v. Meikkasin toki ja joskus oli vähän räväkämpää hiusväriä, mutta siinä kaikki. AP
No silloin hiusvärit oli perkeleestä. Tajua jo, et tuo kuuluu siihen kokeiluvaiheeseen. Aikuisten ei kannata alkaa nolaamaan tai nöyryyttämään nuoria. Oman mielipiteen voi esittää asiallisesti. Eikä ne geelikynnet välttämättä pahat ole.... niitäkin on erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Apua: eikö samat villitykset olekaan olleet voimissaan koko tätä 25 vuotta?! Mikä tätä maailmaa vaivaa?!
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosissaanko tekokynsiä laitetaan jo lapsillekin? Eikö niiden laittaminenkin maksa jo hirveitä summia?
Ammattilaisella jotain 40-50€ mut jos joku tyyliin kaverin äiti tai sisko tekee niin eihän ne paljoa ota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuossa teiniporukassa ovat.
Varmaan jossain itäsuomalaisessa tuppukylässä korkeintaan sillä ei niitä enää täällä Helsingin seudulla juuri kellään näe.
Geelikynnet pilaavat omat kynnet, sitten itketään niitä omia ohenneita, halkeilevia, lohkeilevia kynsiä monta kk.
Eikö jossain ollut juttua siitä että ne kynsien laitossa käytettävät valot aiheuttaisivat ihosyöpää? Joillakin oli lähtenyt syöpä leviämään kynnen alta ja kun uutta geelikynttä vaan huollossa päälle niin sitä leviämistä ei huomattu ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Itsehän nuo laittavat toisilleen. "Uuneja" on ollut Lidlissäkin myynnissä ja netistä saa kaikki tarvikkeet (uunitkin) melko halvalla.
Jos itse ei pidä geelikynsistä, miksi ne pitäisi kieltää toisilta? Vähemmän vaarallisia ne ovat kuin esim. hiusten värjäys.
Vierailija kirjoitti:
Eikö jossain ollut juttua siitä että ne kynsien laitossa käytettävät valot aiheuttaisivat ihosyöpää? Joillakin oli lähtenyt syöpä leviämään kynnen alta ja kun uutta geelikynttä vaan huollossa päälle niin sitä leviämistä ei huomattu ajoissa.
Tämän sangen luotettavan ja tutkittuun tietoon pohjautuvan viestin jälkeen me kaikki maailmassa elävät ihmiset uskomme tämän. :)
Olen nykyään yliopiston käynyt graafinen suunnittelija. Jos näitä nykyisiä kynsistudioita olisi ollut saatavilla silloin kun olin viisitoistavuotias, olisin taatusti laittanut kesätyöpalkkani niihin. :)
Teini itkee, potkii ja raivoaa, enkä saa häntä rauhoittumaan. Syy, ei kieltää tpo geelikynnet. Mitä nyt? Raivoaminen ja tavaroiden heittely ja EU kiroaminen ei lopu.
No just tuossa iässä tuli kokeiltua ne kaikki muodissa olevat mauttomuudet. Enemmänkin ihmettelen niitä aikuisia, jotka vielä noita laittavat...