Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihaan kysymystä "mitä kuuluu"? Sanon aina, että "paskaa" ja perään samanlainen pokerinaama, kuin uutisten ankkureilla.

Vierailija
13.09.2017 |

Maailman ärsyttävin keskustelunavaus, johon ei voi oikeasti vastata mitään järkevää.

Mieluummin vaikka sitten se "kaunis ilma tänään" Se ei sentään tunkeudu toisen reviirille.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ihminen on kiinnostunut asioistasi ja mitä elämässäsi on viime aikoina tapahtunut ja sinä vastaat noin töykeästi? Noh, todennäköisesti saat sitten jatkossa olla rauhassa.

Vierailija
22/62 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan tuollaiset kysymykset puhtaana vittuiluna. Kerran olen jo valmiiksi huonolla päällä ollessani jopa lyönyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otan tuollaiset kysymykset puhtaana vittuiluna. Kerran olen jo valmiiksi huonolla päällä ollessani jopa lyönyt.

Mene hoitoon

Vierailija
24/62 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on hirveän loukkaantunut kun kukaan ei kysy häneltä mitä kuuluu. Vaan kysyvät esim oletkos Lapissa viimeaikoina käynyt (mökki siellä ja viettää ison osan vuodesta). Ihmiset on ihmeellisiä mielensäpahoittajia =)

Vierailija
25/62 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen ihminen on kiinnostunut asioistasi ja mitä elämässäsi on viime aikoina tapahtunut ja sinä vastaat noin töykeästi? Noh, todennäköisesti saat sitten jatkossa olla rauhassa.

Minua ei kiinnosta muiden asiat pätkääkään ja odotan samaa muilta.

Vierailija
26/62 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta muiden asiat pätkääkään ja odotan samaa muilta.

No huh huh, ei ihme että tämäkin palsta on aina niin täynnä silkkaa pahoinvointia.

Vierailija
27/62 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama!! Oon kurkkuani myöten täynä kun kaverit kysyy VIESTEILLÄ monta kertaa päivässä että mitä kuuluu... En jaksa. Oon sanonukki että kertokaa mielummin omista tekemisistä älkääkä vaan tentatko.

Vierailija
28/62 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta.

Yleensä, kun kysytään mitä kuuluu siihen tulee vastattua, että hyvää kiitosta vaan.

Vaikka oikeasti ei juuri koskaan kuulu hyvää. Aina on päällimäisenä mielessä ne asiat jotka voisivat olla paremmin. (Parisuhde on huono, seksiä ei ole, lapset eivät tottele ja käyttäytyvät huonosti. Ruoastakin tulee pahaa, vaikka kuinka hyvää yrittää. Pyykki ei kuiva ulkona, eikä sisällä, autokin taitaa mennä rikki) Silti sanon vaan, että hyvää kuuluu!!!

Entä miten teidän Nealla menee koulussa? -Hyvinhän sillä, vaikka oikeasti menee päin peetä. Kokeista tulee huonoja numeroita, opettajalta tulee aina negaatiivisia viestejä.

Vierailija
29/62 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vastaan olevani edelleenkin työttömänä ja kerron vieneeni laskut sossuun. Valittelen köyhyyttä ja sitä, että toivoisin saavani rahaa hammasremonttiin. Yleensä kertomukseni jälkeen purskahdan itkuun. En voi sille mitään. Kyselijät lähtevät vähin äänin luikkimaan pois, jättäen minut yksin, ilman lohdutuksen sanaa.

TÄÄ ON OIKEEASTI KOVA! Lisää tällaista.

Vierailija
30/62 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te pelkäätte muita ihmisiä noin paljon?

Vierailija
31/62 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä mä juuri luin? 😂😂 Asutteko jossain erämaassa vai metsän keskellä? Normaalia kysyä noin. Joku vihanhallintakurssi voisi sopia teille.

Vierailija
32/62 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kuitenkin parempi kuin "mitä työtä teet/ missä olet töissä? "

Siihen on työttömänä ikävä vastata.

Vierailija
33/62 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, ärsyttävä ja turha kysymys kun kyse ei läheisistä, koska silloin siihen pitää vastata jotain positiivista vaikka oikeasti kuuluisi ihan kamalaa. Esim jenkeissä tuohon ei kuulukaan vastata mitään, täällä kysymys ei kai ole jalostunut niin pitkälle vaan on vain typerää teatteria.

Vierailija
34/62 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Suomessa.

Vierailija
35/62 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä kuuluu" on vielä neutraali, mutta "miten menee" kuulostaa samalta kuin "onks kaikki ok" eli niinkuin kysyisi että "mikä sua vaivaa?"

Vierailija
36/62 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FYI, sitä kysyjää ei oikeasti kiinnosta v*ttujakaan vaan tuota kysellään ainoastaan siksi koska niin kuuluu  tehdä. 

Vierailija
37/62 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen pitänyt ENNEN ihan hyvänä vastauksena "ihan hyvää" tai "ei mitään ihmeempiä". Mutta viime aikoina kun olen vastannut noin, niin vastapuoli on joko naurahtanut ja ilmiselvästi odottanut jatkoa jutulle tai katsonut ilmeellä "niin, kerro vaan lisää". On sitten pakko ollut selittää jotain. Nämä on tapahtuneet töissä sellaisten moikkaustuttujen kanssa.

Vierailija
38/62 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vastaan olevani edelleenkin työttömänä ja kerron vieneeni laskut sossuun. Valittelen köyhyyttä ja sitä, että toivoisin saavani rahaa hammasremonttiin. Yleensä kertomukseni jälkeen purskahdan itkuun. En voi sille mitään. Kyselijät lähtevät vähin äänin luikkimaan pois, jättäen minut yksin, ilman lohdutuksen sanaa.

TÄÄ ON OIKEEASTI KOVA! Lisää tällaista.

Teksti on juurikin sitä hyvää huumoria, jonka takia kannattaa roikkua palstalla.

Vierailija
39/62 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas. Tuo on yleinen ja kohtelias tapa avata keskustelu. Opetelkaa small talk!

Puolitutulle helppo heittää, helppo vastata jotain ympäripyöreää ja keskustelua on helppo jatkaa. Esim. "Tosi hyvää, töissä vähän kiirettä mutta koskapa ei olisi hehehe. Mustikassa en ole ehtinyt käymään, mitäs sulle?" tai vaikka "Aivan kauhea aamu ollut ja koko ajan kiire, odotan jo viikonloppua!" -> Toisella on jotain mihin tarttua ja mistä jatkaa puhumista, eli toisin sanoen syntyy keskustelu.

Ystäviltä kysyn usein kun ei olla aikoihin nähty ja lopulta päästään yhdessä vaikka kahville. "No mitä sulle kuuluu!" ja sit saa vastauksena mitä sille oikeasti kuuluu, mikä on ajankohtaista ja mitä on tehnyt tai suunnitelmissa.

En ole koskaan kuullut kenenkään vastaavan kysymykseen "hyvää" tai "ei mitään". Tulee mieleen että aika kömpelöä käytöstä tai jotain tilanteenluku/keskustelutaidon puutetta.

Vierailija
40/62 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sä kysyt ja kaikki on ok"