Onko menkkakivuilla jotain tarkoitusta?
Vituttaa, kun tunnin välein alkaa kipu, joka meinaa viedä jalat alta ja kestää aina sen muutaman minuutin.
Kommentit (33)
Minulla alkoivat menkat 11-vuotiaana ja olen nyt 50-vuotias. Minä en tiedä mitä menkkakivut ovat, en ole koskaan kipeä. Mitenkään. Ei ole edes huono olo. Tilanne ei ole muuttunut 40 vuodessa mitenkään. Menkat ovat säännölliset kuin kello.
Joten ei niillä ole mitään tarkoitusta. Kohtunikin on hyvässä kunnossa ja "supistelee" limakalvot ulos säntillisesti, vaikka ei ole kipuja.
Jos normaalit särkylääkkeet ei auta, kannattaa mennä gynelle. Häneltä saa lääkkeitä ja apua (runsaaseen vuotoon, kipuihin) ja hän voi tarkistaa, ettei kyse ole endometrioosista.
Mina sain e-pillerit ihan tolkuttomiin menkkakipuihin ja olo oli kuin taivaassa seuraavien menkkojen aikana, kun ei mitaan kipuja! Menkat alkoivat ollessani 11-vuotias ja olin 18, kun ne muuttuivat kauhean kivuliaiksi. Syyta en tieda.
Aivan, aina ei ole mitään ns vikaa tai sairautta pohjalla vaan voi olla kovin helposti supisteleva kohtu. Itselläni auttoivat e-pillerit aikoinaan ja kuumavesipullo vatsalla+ särkylääkkeet.
Mulla oli myös aikoinaan todella kovat menkkakivut, jotka häipyivät kokonaan sen jälkeen kun tulin raskaaksi ja synnytin. Vuosiin ei ole tarvinnut särkylääkettä ottaa menkkojen takia :)
Vierailija kirjoitti:
Miehille kans joku tällanen, jonka varjolla saa parisuhteessa suunnilleen mitä vaan läpi ja saa olla kunppanilleen ihan kuin v ittumainen kun haluaa. No, kun mulla on...
Mä voin mielelläni luovuttaa sulle mun menkat kipuineen päivineen.
Ne kasvattavat naisten kykyä kestää maailman pahaa. Yleisesti toi toimii ihan hyvin.
Menkkakivut ovat vampyyrien vaistoamista varten. Eli luonnollinen suojautumisreaktio. Esimerkiksi Buffy - dokumentissa on käsitelty asiaa.
Hommatkaa kaura-/vehnätyyny te jotka kärsitte menkkakivuista! Ihan paras apu kunhan vaan on aikaa olla paikallaan. Toimii myös synnytyksessä, krapulassa, kaikenmaailman krampeissa ja säryissä.
Vierailija kirjoitti:
Hommatkaa kaura-/vehnätyyny te jotka kärsitte menkkakivuista! Ihan paras apu kunhan vaan on aikaa olla paikallaan. Toimii myös synnytyksessä, krapulassa, kaikenmaailman krampeissa ja säryissä.
Kun ei auta. :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö lämpimänä? Onko riittävän kuuma? Ja anteeksi jos vänkään, mun on vaan niin vaikea uskoa ettei toimisi joillain kun itselläni suurinpiirtein taivas aukenee kun laitan tyynyn kipeään kohtaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö lämpimänä? Onko riittävän kuuma? Ja anteeksi jos vänkään, mun on vaan niin vaikea uskoa ettei toimisi joillain kun itselläni suurinpiirtein taivas aukenee kun laitan tyynyn kipeään kohtaan :)
Kokeillut kuumana ja kylmänä. Helpottaa sen 5 minuuttia ja sitten taas helvetti irti. Ja vaikka kipu hellittäisi hetkeksi, niin pahoinvointi ei ja on pakko oksentaa.
Miehille kans joku tällanen, jonka varjolla saa parisuhteessa suunnilleen mitä vaan läpi ja saa olla kunppanilleen ihan kuin v ittumainen kun haluaa. No, kun mulla on...