Mielestäni siivoja on kullanarvoinen lapsiperheessä, jos vain siihen on varaa!
Onko täällä muita joiden kotona käy siivoja? Meillä käy siivooja kahden viikon välein. Hän on kullanarvoinen. Pyyhkiit tasot ja ovet . kiillottaa tiskialtaat ja hanat. imuroi, pesee lattian, pyyhki pölyt,pesee peilit, kaivaa hukkuneet lelut sohvan alta. Joka toinen viikko vai imuroimme ja puistelemme petivaatteet.
Mies tekee pitkää päivää töissä ja läppärillä töitä myös viikonloppuisin. Itse olen kotona lapsen kanssa ja odotan toista. Olemme valmiita käyttämään rahaa vähemmän tavaroihin ja enemmän palveluihin. Voin suositella muillekin!
Kommentit (29)
Meillä käy kerran viikossa, kahden aikuisen koti.
Ihmisen pitää olla sairas tai laiska, että jonkun muun pitää tulla siivoamaan teidän sotkut. Uusavuttomuutta parhaimmillaan, heti valmiiksi pilkottujen HK:n sinisten jälkeen.
Joillekin se on kirjaimellisesti kullanarvoinen=liian kallis
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen pitää olla sairas tai laiska, että jonkun muun pitää tulla siivoamaan teidän sotkut. Uusavuttomuutta parhaimmillaan, heti valmiiksi pilkottujen HK:n sinisten jälkeen.
Kyllä minä ainakin mielelläni käytän sen ajan lapsiini mikä mulla menis siivoomiseen.
En ole sairas enkä laiska vaan tykkään leikkiä lasteni kanssa ennemmin kuin siivota.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä asiahan se on jos on varaa palkata siivooja. Jää enemmän aikaa perheelle, harrastuksille yms.
Ja ennen kaikkea se työllistävä vaikutus!
T: kotisiivooja
Vierailija kirjoitti:
Höpö-höpö. Minulla on mukaavampaakin tekemistä kuin siivoaminen. Tietenkin pidän yllä kodin normaalia siisteyttä ja kun lapsia ei ole sotkemassa, ei täällä kovin epäsiistiksi koskaan pääsekään. Siivooja saa palkkansa ja pullakahvit ja on tyytyväinen. Hän saa palkkansa myös niiltä kerroilta, kun ei käy siivoamassa minusta johtuvista syistä. Tokkopa hän olisi viitsinyt meillä jo kohta parikymmentä vuotta käydä, ellei olisi tyytyväinen.
Win-win situation.
Itse tykkään siivoamisesta varsinkin kun saan tehdä sen yksin.
Pystyn olemaan pois töistä torstaipäivät joten siivoan silloin, ensin lapset kouluun ja sitten kahvia ja hyvää musiikkia ja alan siivoamaan. Toki voisin pyytää siivoojan meille ja menisin itse töihin mutta tykkään ennemmin näin.
Olen miettinyt siivoojaa, mutta pelottaa se, että aiheuttaako siivoojaa varten siivoaminen ylimääräistä stressiä. En ole siis todellakaan mitään hanojenhinkkaajatyyppiä, mutta meillä on vain aina ihan järjettömästi roinaa. Eihän se siivooja pysty siivoamaan, jos en ensin käytä puolta päivää tavaroiden palauttamiseksi paikoilleen.
Meillä kaksi lasta, kolmas syntyy kohta, ja asuntona 90-neliöinen kolmio. Juuri nyt ei ole halua muuttaa isompaan, koska haluamme hoitaa vauvaa pitkään kotona ja tosiaan käyttää rahaa tarvittaessa vaikka siihen siivoojaan.
Jos jollakulla on kokemusta siivoojasta tällaisessa elämäntilanteessa ja nimenomaan siitä, miten järjestelyn ja siivoamisen suhde on hoidettu asiakkaan ja siivoojan välillä, kuulisin mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletko samoin esim ravintolakäyntien suhteen? Sairas tai laiska jos ei jaksa tehdä omia ruokiaan. Tai leikata omia hiuksiaan. Eikö ole hyvä, että työllistetään?
Meillä käy siivooja kerran viikossa ja epäilen että mies panee sitä meidän sängyssä.
Siivoustyö on nykyään arvostetumpaa kuin menneinä vuosina. Tänä päivänä yhä useampi tekijä on koulutettu.Heiltä voi myös saada vinkkejä ja opastusta kotisiivoukseen!
Meillä käy 2 krt kuukaudessa siivooja ja on kyllä kivaa.
Asutaan 3 krs talossa ja siivoamista on reilu 200 m2.
En halua viikottain, kun ihan kiva välillä itsenikin siivota. Ja riittä hiukan kevyempi siivous, kun parin viikon välein kunnon siivous.
Tosi vaikeaa vaan on löytää hyvä siivooja.
Itsepalvelu, itse pärjääminen ja kaiken mahdollisen itse tekeminen on niin syvästi iskostunut suomalaiseen asenneympäristöön, että se hiipuu sieltä pois hyvin hitaasti. Mutta hiipuu kuitenkin. Enää tuskin saa ihmetteleviä kommentteja, kun kertoo tilanneensa muuttofirman roudaamaan irtaimiston uuteen kotiin. Ennen se oli suuri ihme ns. tavisten keskuudessa ainakin. Sama pätenee siivouspalvelujen käyttöön.
Oma aikani riitti sekä siivoamiseen että lapsiin. Tosin tämä johtui siitä, että pidän siivoamisesta. Jos näin ei olisi ollut, olisin taatusti palkannut siivoojan. :)
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt siivoojaa, mutta pelottaa se, että aiheuttaako siivoojaa varten siivoaminen ylimääräistä stressiä. En ole siis todellakaan mitään hanojenhinkkaajatyyppiä, mutta meillä on vain aina ihan järjettömästi roinaa. Eihän se siivooja pysty siivoamaan, jos en ensin käytä puolta päivää tavaroiden palauttamiseksi paikoilleen.
Meillä kaksi lasta, kolmas syntyy kohta, ja asuntona 90-neliöinen kolmio. Juuri nyt ei ole halua muuttaa isompaan, koska haluamme hoitaa vauvaa pitkään kotona ja tosiaan käyttää rahaa tarvittaessa vaikka siihen siivoojaan.
Jos jollakulla on kokemusta siivoojasta tällaisessa elämäntilanteessa ja nimenomaan siitä, miten järjestelyn ja siivoamisen suhde on hoidettu asiakkaan ja siivoojan välillä, kuulisin mielelläni.
Kerään tavaraat pois lojumasta ennen kuin siivooja tulee. Mutta esim lastenhuoneissa saatan heitellä tavarat lattialta sängyn päälle, ja muita huoneit varten voi olla joku kori, johon laitetaan lojuvat tavarat odottamaan jatkokäsittelyä, jos ei heti ehdi kaikkea laittamaan paikoilleen. Meillä siivooja ei keräile tavaroita vaan nimenomaan puhdistaa pinnat, lattiat, kylppärin, ikkunat jne.
No mä mieluummin ottaisin kokin kuin siivoojan. Ruokaa on laitettava mut siivouksen kanssa ei niin nuukaa. Paitsi että tykkään kyllä siivota. Vessanpesu on terapeuttisen rentouttavaa.
Olen työskennellyt kotisiivoojana ja vihasin sitä pskaa koko sydämestäni. Pakko oli pari kuukautta alentua tekemään sitä työtä. Kyllä säälittää niiden puolesta jotka tekevät sitä vuodesta toiseen. On todella ärsyttävää siivota laiskojen ihmisten koteja. Varmaan sen takia kun se on henkilökohtaisempaa kuin yleiset tilat. Kaikki se sotku saa kasvot.
Olen samaa mieltä ja eri mieltä. Siivoojan voisin rahan puolesta hankkia meille, mutta toisaalta haluan opettaa lapsilleni säännöllisen siivouksen taidon ja sen, että koti ei pysy siistinä siivoamatta. Kun perustavat oman kodin luulisi, että siisteyskäsitys on juurtunut ja osaavat siivota itse.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä ja eri mieltä. Siivoojan voisin rahan puolesta hankkia meille, mutta toisaalta haluan opettaa lapsilleni säännöllisen siivouksen taidon ja sen, että koti ei pysy siistinä siivoamatta. Kun perustavat oman kodin luulisi, että siisteyskäsitys on juurtunut ja osaavat siivota itse.
Meillä lapset tottuivat aina siistiin kotiin ja muutettuaan omiin koteihinsa palkkasivat saman siivoojan kuin meillä käy :D
Totta