Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AHDISTAA ihmissuhteiden pinnallisuus nykyään. Some sitä some tätä, muuten ei jaksa kiinnostaa ketään.

Vierailija
13.09.2017 |

Otsikossahan tuo ydin jo tulikin. Mut todella tekee surulliseksi tämä ihmissuhteiden pinnallisuus, jota ei mielestäni vielä vaikka kymmenen vuotta sitten ollut ihan niin vahvasti. Ketään ei tunnu kiinnostavan toisten asiat, paitsi ehkä nippanappa siellä somessa. Ei kukaan soita, laita viestiä, puhumattakaan että kirjoittaisi meilejä. "Et sä oo facee kattonu? Mä kerroin siellä". Kun pyytää kylään, niin ei jaksa/pysty/kykene, tuu illalla someen ni jutellaan siellä.Siis aaaargggh.

Olen naamakirjassa, mutta en ole siellä aktiivinen. En mä ehdi siellä päivystää pienten lasten kanssa ja muutenkin tykkäisin, että nähtäisiin kasvokkain. Mutta ei. Itse saa olla aktiivinen ja kysellä toisten kuulumisia, soitella, laittaa synttärionnitteluita (aikuisten ja lasten). Jos satut muuttamaan toiselle paikkakunnalle vaikka työn tai opiskelun perässä (ja sitä se monella nykyään on, meidänkin perheellä ollut), niin yhtydenpito jää siihen. Kukaan ei vaivaudu matkustamaan ystävyyden perässä, että jatkossakin nähtäisiin. Kertakäyttökamaa, sanoisin.

Ja ennen kuin joku alkaa vängätä, että no ootkos itse aktiivinen ja oot niin kuiva tyyppi ettei ketään kiinnosta, niin kita umpeen. Nimenomaan yritän kysellä muiden kuulumisia, soitella ja jopa matkustan käymään, jos suinkin saadaan aikataulut yhteen. Yritän olla avoin ihminen. Mulla on hyvä muisti ja jos muistan esim. kaverin puhuneen, että äitinsä oli sairas, niin saatan kysyä, että miten äitisi voi nykyään. Mutta en saa mitään takaisin, ei.

Lapsuudessa muistan, miten meillä kävi vanhempien sisaruksia ja muita sukulaisia perheineen kylässä, usein viikonloppuisin. Muistan vielä sen tunteen, kun siivottiin, vanhemmat teki vähän parempaa ruokaa ja tuli serkkuja tai jotain äidin lapsuudenkaverin lapsia kylään ja leikittiin yhdessä. Nykyään pidetään hulluna, jos ehdotat tuollaista perheen kesken tapaamista.

No joo. Ajat muuttuvat, mutta ei se muutos aina ole vain ja ainoastaan mukavaa. Mielipiteitä, kokemuksia?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nosto!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla