Käytöstavat uimahallissa, missä saa uida ja miten, kuka väistää? Nopeat ja hitaat uimarit ym.
Miten tulisi toimia uimahallissa, varsinkin ruuhka-aikoina, kun allas on täynnä uimareita. Kuntouimareille varattu allas (useampi kaista ilman välipoijuja), jossa polskii hitaita uimareita ja vielä hitaampia mummouimareita, on niin täynnä että en pysty uimaan siellä haluamaani vauhtia (rintauinti), kun koko ajan joku kelluu siinä tiellä. Jos menen nopeiden kuntouimareiden kaistalle (yksi kapea kaista), olenko siellä taas itse tiellä? Olen ajatellut että ne on tarkoitettu oikeasti nopeille uimareille. Esimerkiksi kroolaajille. Miten siellä nopeiden kaistalla oikein menetellään, jos siellä on uimassa enemmän kuin yksi uimari kerrallaan? Onko siinä nopeamman tarkoitus ohittaa hitaampi (mahtuuko?) vai pitääkö hitaamman väistellä nopeita? Onko tarkoitus uida peräkanaa, vai voiko uida ns. toisia vastaan. Vai onko tarkoitus että nopeiden kaistalla ui vain yksi kerralla?
Kommentit (24)
Kokemusteni mukaan, käytöstapoja ei ole! "Vahvimman" laki näissäkin, jyräystä ja hillitöntä nillistystä kaikesta niiltä jotka kehtaa...Ja suomalainen besser-wisser-minulla -on -oikeus-narskuhan kehtaa! No, ehkä korona kohta taas sulkee nämäkin tai voisi rajata edes nuo pahimmat(ikäloput) katkerikot koteihinsa valittamaan.
Pukeutumisesta myös sen verran ettei peppubikinit kuulu uimahalliin. Ihan oikeasti. Vaikka kroppa olisi kuinka hyvä.
T: mies
Ne uimarit, jotka menevät nopeammalle kaistalle jotta saavat itse uida omaa tahtiaan (koska ovat kaistansa hitaimpia) pitäisi sotkea suohon.
UP!!!
Ketutusta...Itse väistelen kiltisti päälleni turbonopeudella kroolaavat ja suustaan jatkuavsti päälleni räkivät paapat ja ne aivan etananhitaat mummot. Kiitoksena yksi mummo alkaa räkyttää minulle, enkö voisi mennä "väljempään"altaaseen uimaan, vaikka itse tuli paljon minun jälkeeni altaaseen ja ui rinnakkain toisen hitaan mummon kanssa enkä mahtuntu ohitse mitenkään. Itse tuli altaaseen minun jälkeeni ja se "väjempi"allas oli todellisuudessa vielä täydempi kuin se missä uimme!
Saunassa on valitettu myös, että lyön likaa löylyä, taas mummo. No valta on taas valittajalla itselläänkin poistua, jos on liian kuuma?! En lyönyt mitään hirmulöylyjä, sauna haihduttaa ne kymmenissä sekunneissa muutenkin pois jne. Mielestäni, jos haluaa istua pelkästään huoneenlämmössä, voi istua vaikka suihkuhuoneessakin?
Yksi mamma taas ohjesiti lastaan pitämään saunan ovea aukia(seisomaan siis ihan kirjaimellsiesti lastaan oven välissä)jos saunassa tulee liian kuuma. todella mukavaa muille saunojille, kun kaikki löylyt haihtuvat yhden kullannupun takia! Lapsi vinkui siis heti tultuaan saunasta pois(siellä ei ollut edes yhtään kuuma silloin)mutta koska äiti itse halusi siellä istua, lapsi piti ohjeistaa palelluttamaan muut kanssaunojat.
Yksi mummo taas valitti miten "lattia lainehtii", kun tulin kopilleni juomaan vettä välissä. Toki vettä valuu vähän hiuksista ja tulee jaloissa ym.mutta ei se nyt mitenkään lainehtinut oikeasti. Sit nämä 2-4 hengen mammaporukat jotka huutavat ihan toistensa päällekin vielä kaikkien asiat:omansa,toistensa,kaikkien tuttujensa elämänvaiheet, tekemiset ja sairaudet. Ei tarvitse hipihiljaakaan olla, mutta joku raja täysillä huudollakin ja toisten yksityisasioista?!
Ehkä alan vain harrastaa järviuintia syksyisin ja talvellakin?! Ei tarvitse maksaa kloorinkärystä, päälleuimisesta ja toisaalta about paikallaan seilaavien hortoilujen väistelyistä ja muka treenaamaan ja rentoutumaan tullessaan kuunnellakin aina jotain katkerien muumioiden kettuilua...Ja juu,ehkä en sitten en vain sovellu itse uimahalli-kulttuuriin jos se on vastaavaa joka ikinen kerta.