Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen hampaan poraus?

Pelokas lapsi
13.09.2017 |

Lapsella 13.v poraus ensi viikolla. On alkanut jännittää hirveästi. Pelkää etenkin puudutusta. Multa ei ole koskaan porattu. Sattuuko puudutus? Kauan poraus kestää? Miten puudutuksesta saa ei niin kivuliaan? Sattuuko poraus puudutuksella?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puudutus käy ihan perkeleen kipiää. Itse ainakin olin kyynelet silmissä ku nuorempana poistettiin sivuun kasvanut hammas. Olin silloin yläasteella.

Vierailija
2/5 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puudutus on pieni pisto, kerran nipistää, usein tipauttavat jo pisaran puudutusainetta ikenelle, eli puudutettava alue on jo puutunut ennenkuin pistää, puudutuksen jälkeen poraus ei satu ja poraus ei muutenkaan jos on pieni reikä.

Ei hätää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampi kirjoitti:

Puudutus käy ihan perkeleen kipiää. Itse ainakin olin kyynelet silmissä ku nuorempana poistettiin sivuun kasvanut hammas. Olin silloin yläasteella.

No tuossa tarvitaan ihan eri luokan puudutusta kuin pelkässä porauksessa.

Itse en viimeksi edes huomannut että puudutuspiikki oli jo laitettu.

Lisksi lapsella voi puuduttaa sen ikenenkin puudutusvoiteella ennen piikkiä.

Vierailija
4/5 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos reikä on pieni, en antaisi puuduttaa ollenkaan. Itselläni puudutus on kivuliain osuus. Poraus ei puudutettuna tietenkään koske, mutta puudutus kestää jonkin aikaa sen jälkeenkin ja suu tuntuu ikävältä.

Vierailija
5/5 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut paikata ensimmäisellä kerralla ilman puudutusta ja en ikinä tee sitä virhettä. Se kipu oli sanoinkuvaamatonta.

Puudutuksen kanssa hyvä jos huomaan mitään kipua. Puudutuspiikki tuntuu inhottavalta mutta ei pitäisi kipua esiintyä jos on ammattilainen kyseessä.