Mikä ehkäisy sinulla 44v nainen on käytössäsi?
Kommentit (34)
Ei mitään ehkäisyä. Jos sellainen ihme tapahtuisi, että tulisi vielä raskaaksi ja lapsi syntyisi niin olisi ihana juttu.
Sterilointi 30 -vuotiaana ja viimeiset 5 vuotta ilman seksiä.
Ehkäisysovellus. Mä oon niin pillerit ja kierukat nähnyt, ei enää.
Kondomi. Epäilen, että mieheni ei edes tiedä mikä on vasektomia, enkä jaksa selittää. Vasektomian kannattaja.
Vierailija kirjoitti:
Pillerit enkä luovu niistä. Kuukautisia ei ole ollut 11 vuoteen.
Millä pillereillä kuukautiset, tai siis tyhjennys vuodot, jää pois?
Vierailija kirjoitti:
Kohdunpoisto ei ole ehkäisymenetelmä.
Ja miehen vasektomia ei ole naisen käyttämää ehkäisyä.
Nämä on molemmat toki tapauksia, joissa nainen ei tarvitse erillistä ehkäisyä.
Mulla on hormonikierukka, kohta pitää vaihtaa, joten vielä seuraavat 5-7 vuotta menen sillä.
Tiedän ettei kohdunpoisto ole ehkäisykeino mutta kun ei ole kohtua niin ei tarvi myöskään ehkäisyä.
Eli muutan vastauksen, en käytä nyt enkä koskaan enää mitään ehkäisyä. Paitsi tietenkin jos jostain syystä kumppani vaihtuu niin sitten varmaan kondomia aluksi ehkäisemään sukupuolitaudit.
Ikää vasta 42v mutta sterilisaatio on tehty jo 8v sitten.
Hormonikierukka , 46v ja uusi kierukka pitäisi laitattaa kohta.
Vierailija kirjoitti:
Selibaatti tai kondomi.
Kannatan miesten joukko-sterilaatiota, se olisi kansanterveydellinen teko.
Pidäpä kansanterveyden nimissä jalat ristissä vaan. Sama vaikutus, kuin miesten "joukko-sterilisaatiolla".
Hormonikierukka. Oon 41 ja sama tulee varmaan olemaan 44 vuotiaanakin.
Harkitsin sterilisaatiota, mutta meni vaikeaksi, kun kotikaupungissa Oulussa ei tehdä julkisella (pitää matkustaa 100km päähän Oulaisten sairaalaan) >:-( Lisäksi mulla oli epäily nikkeliallergiasta, joten essure ei olisi käynyt ja aloin empiä isomman operaation kanssa. Lopulta päätin kokeilla kierukkaa, joka onkin ollut ihan jees. Menkat liki poissa, kk-kivut myös ja menkkojen aikaiset raivarit.
Naama, kuten useimmilla yli 40 naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillerit enkä luovu niistä. Kuukautisia ei ole ollut 11 vuoteen.
Millä pillereillä kuukautiset, tai siis tyhjennys vuodot, jää pois?
En ole tuo, jolta kysyit, mutta minulla Zoely-pillerien kanssa menkat tulee vain muutaman kerran vuodessa. Aiemmin ne tulivat joka saamarin kuukausi, vaikka jollain hormonikierukalla ne olisivat voineet jäädä pois. Mutta vielä ihanampaa on, että migreeni on lähes täysin kadonnut.
Minut steriloitiin 36-vuotiaana :)