Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras tonnikala merkki? Suosittele!

Vierailija
12.09.2017 |

Minkä tonnikalapurkin olette hyväksi todenneet? Tuntuu että niissä nykyään usein tummia huonoja kohtia ja nahkahippusia, yök. Jopa Abban vaaleat tonnikalat auringonkukkaöljyssä purkissa. Suositelkaa hyvää tonnikalaa!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

X-tra salaattitonnikala

Öljyssä👍

Vierailija
22/29 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa öljyisiä tonnareita on auringonkukkaöljyssä, joten valitsen aina tonnarin vedessä. Rasvaan sen sitten tarvittaessa itse.

Lidlissä on joskus ollut tonnikalaa oliiviöljyssä, olen kyllä ahkerasti etsinyt muualtakin ja olisin siitä valmis maksamaankin vähän enemmän. Veteen säilötty ei mielestäni ole hyvää.

Lidlistä minäkin olen löytänyt oliiviöljytonnaria, en muualta. Vesitonnikalan öljyän itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calvo ja Abban tomaattitonnikala on nam, ihan pelkältäänkin. Perus rainbow on myös ihan jees, esimerkiksi pitsaan. 

Vierailija
24/29 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkka vesitonnikalasta saa kivan laatikkoruoan.

Vierailija
25/29 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista on salaattitonnikala?

Hyvää!

Vierailija
26/29 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Iso osa maailman tonnikalakannoista on uhattuna liikakalastuksen vuoksi. WWF:n mukaan eteläntonnikala, Thunnus maccoyii, on jo äärimmäisen uhanalainen. Laji kuuluu kolmen sinievätonnikalan joukkoon.

Suomalaisen ei kuitenkaan tarvitse pelätä ostavansa säilykehyllystä sukupuuton partaalla olevan kalan lihaa.

– Suurin osa on boniittia, mutta siellä on muutakin, voi olla valko- ja keltaevätonnikalaa. Esimerkiksi sinievätonnikalaa ei meidän tietojemme mukaan ole tullut Suomeen lainkaan, sanoo WWF Suomen suojeluasiantuntija Matti Ovaska.

Ovaskan mukaan on mahdollista, että ei-uhanalainen laji on silti paikoin ylikalastettu. "

https://yle.fi/uutiset/3-7891004

Vierailija
27/29 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoista roskapaloista tehtyä rönttöä. Yäk.

Vierailija
28/29 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lattialta kerättyä silppua.

Vierailija
29/29 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ostan Lidlin tonnikalafileitä oliiviöljyssä, ovat vähän kalliimpia ja myydään lasipurkeissa eikä säilykepurkeissa, mutta ovat sen arvoisia.

Harmi että niitä saa vain kausittain, eli eivät kuulu vakivalikoimaan :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi