Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 34 ja vauva edelleen perätilassa!

Vierailija
12.09.2017 |

Eli tosiaan rv 34 alkoi tänään, ja vauva on ollut jo muutaman viikon ainoastaan perätilassa. Aiemmin siis kääntyili ahkeraankin tahtiin. Ehtiiköhän vielä kääntyä raivotarjontaan? Lisäksi pikkuinen kasvaa yläkäyrällä, eli itse en jaksa uskoa että hän enää kääntyisi, luulen että tila on käynyt liian ahtaaksi.

Onko paikalla muita samassa tilanteessa olleita/olevia? Onko ulkokäännös onnistunut vai onko jouduttu leikkaamaan? Olen kuullut, että tuossa kääntämisessäkin on riskinsä.. En vielä tiedä, haluanko siihen suostua. Lisäksi tunnen vauvan pään aivan rintojeni alapuolella, eli hyvin korkealla.
Ja esikoinen siis kyseessä.

Kiitos vastauksista! :-)
T. Hermostunut mamma

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu:)

Ensinnäkin ehtii kyllä kääntyä. Ulkokäännöskin on mahdollinen, eivät niitä ihan oikeasti tee, jos on riskiä.

Myös perätilasynnytys on mahdollinen.

Suomessa on hyvä synnytysten hoito, ja asiat selvitetään tarkkaan.

Vierailija
2/13 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhoitu:)

Ensinnäkin ehtii kyllä kääntyä. Ulkokäännöskin on mahdollinen, eivät niitä ihan oikeasti tee, jos on riskiä.

Myös perätilasynnytys on mahdollinen.

Suomessa on hyvä synnytysten hoito, ja asiat selvitetään tarkkaan.

Kiitos vastauksesta:) Olen käsittänyt että ennen rv 36:tta pitäisi kääntyä, onko näin? Sitten on vielä parisen viikkoa armon aikaa jäljellä... /ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käännettiin. Taitava lääkäri, hyvin meni. Ja ihan julkisen terveydenhoidon puolella kävin lääkärissä.

Vierailija
4/13 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauva kääntyi aika myöhään. Taisi olla rv 37 kun oli vasta kääntynyt. Kaikki on mahdollista ennen kuin vauva kiinnittyy.

Kääntöä eivät tee jos on riskin mahdollisuus ja nykyään perätilasynnytys on turvallinen.

Hyvin se menee!

Vierailija
5/13 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista:-) Mitä luulette, vaikuttaako tähän tuo vauvan (toki vain arvioitu) isokokoisuus? Täytyy yrittää olla luottavaisin mielin..:) ap

Vierailija
6/13 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kääntyi rv 38 melkoinen pyörähdys ja pungertaminen olikin ja sen jälkeen alkoi supistelut, jotka sitten lakkasi onneksi jonkun tunnin kuluttua. Ulkokäännöstä en antaisi tehdä, perätila oli mullakin eka raskaus  ja lapsen napanuora oli niin lyhyt että olis  käynyt huonosti jos olisi väkisin alettu kääntämään. Eli sektio vaan suosiolla.

Vierailija
7/13 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva saattaa kääntyä vielä synnytyksessäkin.

Vierailija
8/13 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos synnytys alkaa, kun vauva perätilassa, mene makuulle ja soita ambulanssi.

Vierailija
9/13 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla käännettiin viikolla 36-37, ihan hyvin meni, ei ollut napanuora vauvalla kaulan ympärillä,

kympin tyttö tuli ihan ajallaan.

Vierailija
10/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitus nyt hyvä ihminen. Et voi asialle mitään. Se voi kääntyä vielä itse tai ammattilaiset kääntää. Tai sit perätilasynnytys tai sektio. Suomessa sulla ei ole hätää.

Vierailija
12/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä päivänä en synnyttäisi 1.lasta perätilassa.  Minun 1.vauveli oli vain 2,9kg ja alapäästä tuli siltikin jauhelihaa. Ja napanuora oli tiukasti kaulan ympärillä. Jos vauva ei käänny itse niin keisarinleikkaus.

2.lapsi olikin 4kg ARGH!

Vierailija
13/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellasi on tietoisuus, vaikkei hän vielä olekaan syntynyt maailmaan. Puhuttele häntä (joko mielessäsi tai ääneen), selitä hänelle tilanne ja pyydä, että hän kääntyisi itse. Kerro, että synnytys tulee olemaan teille kummallekin helpompi, nopeampi ja turvallisempi, jos hän kääntyy.  Jos heräät yöllä siihen, että vatsassasi käy kova myllerrys, viestisi on mennyt perille ja hän on kääntymässä. Pyri joka tapauksessa pysyttelemään mahdolisimman rentona, että hänellä on tilaa tehdä kuperkeikkansa. Kaikkea hyvää teille! <3 <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän