Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hammas, josta ei löydy mitään vikaa, särkee? Kokemuksia?

Vierailija
12.09.2017 |

Multa jouduttiin poistamaan yksi tämmöinen tapaus, koska vaikka kivulle ei löytynyt syytä, se oli jatkuvaa ja paheni vaan. Kuukausia kestin sitä, sitten meni hermo kun hammas alkoi oireilla kuumalle juomalle ja ruoalle.

Röntgenkuvia katsoi kaksi eri lääkäriä, kumpikaan ei löytänyt mitään niistä. Purennallisesti ei myöskään ollut epäilyjä hampaan suhteen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särky tuntui ylhäällä, jota kuvattiin ja rapsuteltiin. Itse tulehdus olikin sitten alahampaassa.

Vierailija
2/7 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Särky tuntui ylhäällä, jota kuvattiin ja rapsuteltiin. Itse tulehdus olikin sitten alahampaassa.

Tämäkin on joskus mahdollista. Pitäisi tehdä kattava tarkastus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hammashygienisti taas vauhdissa... :O

Vierailija
4/7 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla joku tosi pieni juttu. Itselläni särki usein ylähammas, välillä tosi kovaakin. 

Sitten hammaslääkäri kerran poisti alahampaasta jonkun ihan pienen kulman, ja sen jälkeen ylähampaan särky lakkasi. Ilmeisesti kuitenkin alahampaan kulma on painanut ylempää hammasta, jossa sitten taas hermo ollut tosi lähellä juuria, ja tästä aiheutui hampaan hermosärky.

Aika erikoista kuitenkin, että hammas poistetaan. Kun nykyään pyritään ennemminkin kaikin keinoin pitämään omat hampaat suussa. 

Vierailija
5/7 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poisto oli oma vaatimukseni, kun ei tasoittelut naapurihampaille ym. auttaneet yhtään. Epäilin itse jonkinlaista mikromurtumaa, koska narskutan, mutta kuulemma ne eivät yleensä särje.

Ap

Vierailija
6/7 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purenta ainakin aiheutti itselleni kamalan ja kovan "hammaskivun". Korjaantui ilman porauksia =) 

Vierailija
7/7 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vasemmalla alhaalla viisaudenhammas oireilee ja se aihetta oikealle puolelle ylähampaaseen kipua joskus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan