Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on mahdollista, että 19v poika kasvaa vielä? Kävi viime syksynä kutsuntojen tarkastuksessa ja tänä syksynä selvisi, että oli kasvanut pituutta..

Vierailija
12.09.2017 |

1cm vielä viime vuodesta.
Kävi syksyllä 2016 kutsunnoissa terveystarkastuksessa jossa oli aamusta klo 10, 173cm pitkä.
Nyt kävi tän syksynä samalla mitalla uudelleen ajokortti terveystodistusta hakiessa, kun aloitti vasta tänä syksynä autokoulun (henkoht syistä) ja kävi samassa mitassa samalla lääkärillä lähes samaan aikaan (klo 11 aamulla).
Ja olikin 174cm pitkä.
Outoa???
Lääkärin mukaan voi vieläkin kasvaa 1-2 cm ennen, kuin täydessä pituudessaan.
Poika kuitenkin täyttää jo ensi syksynä 20v :0
Epänormaalia??

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan normaalia. Tai voi myös olla että jompikumpi mittaus heittää sen sentin verran.

Vierailija
2/4 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Suurin kasvuspurtti on yleensä jo tuossa iässä ohi, mutta hyvinkin voi venyä vielä muutaman sentin senkin jälkeen, kun on tullut täysi-ikäiseksi. Kasvurustot sulkeutuvat lopullisesti miehillä  n.21v (viimeistään 25v riippuen missä iässä murosikä on alkanut) sen jälkeen ei enää kasva pituutta "millään konstilla", siihen saakka voi kasvaa joko luonnostaan tai esim. kasvuhormooneilla, kun avitetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruvennut saamaan muutakin ruokaa kuin sitä kotipaskaa.

Vierailija
4/4 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isäni kasvoi vielä pitkälle parikymppisenä, itse kasvoin (olen nainen) vielä parikymppiseksi asti. Vähän toki, mutta kasvoin pari senttiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi