Mitä olette mieltä tälläisistä nimistä?
Kommentit (9)
Eeli on neutraali, ok..
mutta Eemi-nimestä minä satun pitämään paljon eemmin..vain kirjaimen ero mutta aivan erikuuloinen.
Eelistä en niinkään tykkää, mutta Niila on kyllä kiva kuuloinen nimi, vaikkakin vielä enempi tykkään Niilosta.
Pidän myös nimistä Oula, Inka ja Joona
Ensinnäkin: Niila ja Eeli ovat molemmat sellaisia nimiä, että luulen, että kyseessä on pojan nimi, mutten ole varma. Siispä täytyy tarkistaa.
Tarkistuksen jälkeen näköjään Niila tosiaan on vain miehen nimi (minusta voisi kyllä olla naisenkin nimi, onhan se a-loppuinen ja pehmeä) ja Eeli taas on aina ollut enemmän miehen nimi, mutta se on ennen ollut myös naisen nimi.
Henkilökohtaisesti en pidä nimistä, joista ei käy sukupuoli selvästi ja heti ilmi. Lisäksi Niila ja Eeli ovat molemmat minusta liian hempeitä miehen nimeksi. Minä pidän siitä, että miehen nimessä on särmää ja vahvuutta!
minusta se on oikeen mukava nimi,Eeli ei sävähdytä yhtään
(mielummin Elias,Eljas)
Pidän Niilasta ja Eelistä sen verran, että voisin hyvin kuvitella antavani ne omallekin pojalle nimeksi. Niistä tulee mieleen mukava hymyposkinen poika/mies, ja ääntämyksellisestikin ovat mieleeni. Ne ovat myös sopivan suomalaisia nimiä ja suomalaisten nimien ystävänä valitsisin paljon mieluummin nämä kuin vaikkapa Nicholaksen tai Elijahin. Eeli oli vieläpä ukkini nimi, joten siinä olisi myös suvun historiaa mukana.
Ehkä voisin laittaa toisina niminä (jos on 3. niiden jälkeen vielä). ehkä en kuitenkaan ihan eka nimenä. samoin tykkään nimiä lähellä olevista Niilosta ja erityisesti Eliasta (Elia).
Niilasta tulee mieleen lappalainen poika. Pehmeä ja kaunis nimi, harvinainenkin. Eeli sen sijaan ei mielestäni ole oikein hyvä pojan/miehen nimi. Minulla siinä tökkii ennen muuta se, että sen käännös on " Jumala" . Joku saattaa muistaakin sellaisen Raamatun kohdan, jossa Jeesus huutaa ristillä " Eeli, Eeli Lama Sabaktani?" eli " Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?"
Niila on ilmeisesti pojan nimi, mutta minulla tulee mieleen Neela joka on tytön nimi, koska itse sanon tuon Neelan " Niila" .
Muutenhan se on hyvin sievä nimi.