Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka lyhyitä työpäiviä ihmisillä oikeen on?

Vierailija
12.09.2017 |

Itse lähden klo 7 aikaan ja tulen hieman ennen viittä. Työpäivä klo 8-16. Olen nyt saikulla ja kiinnitin huomiota miten lyhyitä päiviä naapureilla on. Töihin lähdetään klo 8-9 aikaan ja kotona ollaan klo 15-15.30 aikaan.
Joo, itse kuljen julkisilla (työmatka noin 40min) ja naapurit autolla, mutta silti....

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne ei mee töihin... O_O

Vierailija
2/7 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan joku tehdä vaikka puolipäiväistä tai lyhennettyä työpäivää. Mitä se sulle kuuluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan joku tehdä vaikka puolipäiväistä tai lyhennettyä työpäivää. Mitä se sulle kuuluu.

Tai opiskella.

Vierailija
4/7 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6h alkaa olla aika tavallista.

Vierailija
5/7 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työ ei ole sidoksissa aikaan ja paikkaan. Esim omassa työssäni, jos heti klo 8 aamulla on puhelinpalaveri, voin varsin hyvin hoitaa sen kotona ja vasta sen jälkeen lähteä työpaikalle. Tai jos iltapäivällä on palaveri asiakkaan kanssa, niin yhdeksi tunniksi ei oikein kannata mennä toimistolle. Varsinkaan, jos palaveripaikka on lähempänä kotia kuin toimistoa. Iltapäivän loput hommat voi tehdä kotona. Voi myös tehdä kokonaan etäpäiviä, jos ei ole mitään erityistä syytä lähteä toimistolle. 

Vierailija
6/7 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on etätyötä yleensä noin 1-2 kertaa viikossa ja monesti ei koko päivää, vaan osa. Tämä johtuu siitä, etten asu paikkakunnalla, jossa kiinteä työpiste on. Kuitenkin lähempänä kotia voi olla neuvotteluja tai kokouksia. Usein kokous voi olla Helsingissä, jonne on kotoa paljon lyhyempi matka kuin työpaikalta. Ajan ja työnantajan rahojen säästämiseksi teen silloin osan työpäivästä kotona koneella.

Vierailija
7/7 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yleensä 5-7h. Hoito-ala ja osa-aikainen työ. Normi työaikani on joko 7-12, 8-14 tai 7-14 tai  14-21/15-21 vuorosta riippuen. Riippuen siitä missä tehtävässä olen ja vapaapäiviä on usein viikolla. Viikonloppuisin yleensä olen töissä.